Internet snelheid (traag)

  • 1 October 2015
  • 18 reacties
  • 279 Bekeken

/files/09dc270fbd/Capture.PNG 488x276

18 reacties

Reputatie 3
Ik hoop dat er hier nu iemand duidelijk inziet dat haar theorie niet klopt en je op deze manier niks kunt bijleren.
Moet ik de technieker betalen, worden er kosten aangerekend? Zoja hoeveel? Aangezien de plaatsing van de bbox 3 en de decoder een dure grap was (werkuren van de technieker). Kan ik zelf (in huis) iets controleren op slechte connecties? Bijvoorbeeld het dsl kastje?


Bedankt voor de erg snelle reactie.
Ik meet in elk geval al een elektrische fout uit op je kabelnet. Dit gaat zich vermoedelijk buiten situeren. Indien het probleem buiten zit is de kost dan ook gratis. Mocht het zich toch binnen afspelen wordt er een forfaitair bedrag van 85 euro aangerekend. Je kan in elk geval al checken of de bbox wel rechtstreeks aangesloten zit op de splitter die in het hoofd contactpunt zit.
MVG,
Wim
'VDSL2-aansluitdoos' was de term die ik zocht 😛 (ipv dsl kastje)
Ok ik ga morgen de installatiegids van de bbox3 eens grondig doornemen. Kan ik alle connecties van de aansluitdoos en VDSL2-splitter nog eens nakijken. Een factory reset van de bbox 3 zal geen enkele zin hebben zeker?


Als het probleem zich blijft voordoen zal ik een afspraak maken. Hopelijk ligt het probleem dan buiten het huis :)


Met vriendelijke groeten,


Klaus
Een reset zal dit inderdaad niet oplossen. Dit probleem komt door ofwel een fout op de kabel, ofwel een foute aansluiting van de bbox op het contactpunt, ofwel een fout in het contactpunt zelf.
MVG,
Wim
Wat bedoel je precies Oma? Dat de theoretische waarden niet bereikt worden vind ik volkomen normaal en hangt van veel verschillende factoren af. Maar snelheden die ik krijg zijn wel aan de erg lage kant, ondanks ik de meest recente bbox heb. :(
Ok merci voor de technische informatie Wim, zal morgen iets laten weten.

haar theorie



dat kan zeker niet slaan op Klaus of Wim !-)


Meer info over aansluiting: ♦ omtrent deze splitter vind je op deze blog ☞ HIER


ook nog ▬►automatische lijntest
Ik heb alle bedrading van de VDSL2-aansluitdoos (inwendig) tot aan de b-box3 nog eens goed nagekeken. Er zat niks los, er was geen slecht contact. Toen de technieker een nieuwe bbox en aansluitdoos was komen installeren in 08/2013 waren er geen problemen bij het surfen op internet. De downloadsnelheid bedroeg rond de 28 Mbps.


Enkele maanden geleden is deze snelheid drastisch gedaald terwijl er niks veranderd is aan de binnenhuise installatie. Ik krijg steeds de volgende waardes bij het uitvoeren van meerdere speedtests die je op de foto kan zien. Deze waardes zijn ongetwijfeld te laag.


Woensdag namiddag komt er een technieker langs.


Nu wat raar is, is dat de medewerker van belgacom aan de telefoon geen kabelstoringen vaststelde, dit is een beetje in tegenspraak met wat Wim zegt. Kan je dit nog eens controleren?


Klantennummer: 1236989


Lijn: 015714863
surf naar: https://admit.belgacom.be/erm/lineTest/lineTest?context=0" rel="nofollow" target="_blank en inloggen


daar kan je mss ook zien wat voor problemen ze opgeven
Blijkbaar als je een interventie hebt aangevraagd is de test in die tussenperiode niet beschikbaar. Is het mogelijk om op voorhand het probleem uit te leggen aan de technieker aangezien ik niet niet thuis ben en mijn moeder het verhaal moet doen 😛. Ik zal het zo goed mogelijk proberen te noteren :(
anders moet je vragen via een - http://forum.proximus.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank of ze dit kunnen aan de technieker op één of andere manier doorspelen.
Probleem opgelost door de technieker. Het alarm was verkeerd aangesloten en gaf daardoor een storing op het kabelnet. /closed
Valt inderdaad nog voor, maar einde goed alles goed ja
Dag Klaus,
kan ik via privé je vaste lijn nummer of klanten nummer krijgen? Dan bekijk ik het.
MVG,
Wim
Here it is: Customer nr: 1236989
Dag Klaus,
je zit met een kabelstoring, dit kan enkel opgelost worden door een technieker ter plaatse te sturen. Je kan dit inplannen door te bellen naar 080022800 of mij enkele data en tijdstippen te geven wanneer iemand kan langs komen.
MVG,
Wim

Reageer