Hallo,
Het is al gedurende enige tijd (jaren) dat onze internet snelheid te wensen over laat en ik besluit er nu toch eens werk van te maken om te krijgen waar eigenlijk al die tijd voor betalen. Ik heb normaal een internet favorite abonnement waar je normaal een snelheid van 25Mbps hebt, nu als ik een speed test doe zoals op speedtest.net of speedtest.nl kom ik meestal uit aan een snelheid maximaal van 136Kilobyte per seconde = 1.088Mbps oftwel 25x trager. Zou het mogelijk zijn om dit eens na te zien of waar precies kan ik terecht bij de telefoon dienst?
Mijn login is fa305988
Mvg,
Pieter
Bladzijde 1 / 1
25Mbps haal je maar met VDSL2, en dan nog als je minder dan 400m van de glasvezelcabine (ROP = remote optical platform) zit. Je zult allicht no op ADSL zitten. Best eens bellen met de technische dienst 0800 22700 bereikbaar tot 22.00 uur ook in het weekend, en vragen wat op jouw lijn mogelijk is. Ingeval VDSL2 mogelijk is moet de aansluiting gebeuren (eventueel op straat) , met een andere contactdoos in huis. Je krijgt dan gratis (gratis huur) een b-box2 modem ter beschikking, die je moet gaan afhalen in een Belgacomwinkel, of die ze je opsturen als je met internet bestelt. Die B-box 2 heeft 2 ethernetpoorten voor internet en 2 voor TV. Ook is Wifi mogelijk (voor 4 à 5 laptops). Is dus een soort router.
Aansluitingskosten in mijn ervaring zo'n 30€ voor ter plaatse komen, en 50€ activeringskosten, beide éénmalig.
De mogeljke snelheid hangt dan af van je afstand tot de ROP.
Je kunt dat ook aan Eva van Belgacom vragen, eventueel via intern mailsysteem met opgave van je login (PostvakIN hierboven)
Aansluitingskosten in mijn ervaring zo'n 30€ voor ter plaatse komen, en 50€ activeringskosten, beide éénmalig.
De mogeljke snelheid hangt dan af van je afstand tot de ROP.
Je kunt dat ook aan Eva van Belgacom vragen, eventueel via intern mailsysteem met opgave van je login (PostvakIN hierboven)
Beste Pieter.1535,
Sinjoor71 heeft gelijk, uw centrale moet uitgerust zijn voor VDSL2 technologie.
Een upgrade van uw lijnprofiel naar VDSL2 is mogelijk, blijkt na een kort technisch onderzoek.
Hiervoor verwijs ik u naar onze klantendienst die u telefonisch kunt bereiken op het gratis nummer 0800 22 800.
Uiteraard kunt u ook persoonlijk terecht in elk verkooppunt van Belgacom.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Sinjoor71 heeft gelijk, uw centrale moet uitgerust zijn voor VDSL2 technologie.
Een upgrade van uw lijnprofiel naar VDSL2 is mogelijk, blijkt na een kort technisch onderzoek.
Hiervoor verwijs ik u naar onze klantendienst die u telefonisch kunt bereiken op het gratis nummer 0800 22 800.
Uiteraard kunt u ook persoonlijk terecht in elk verkooppunt van Belgacom.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.