Internet Overal Maxi - inbegrepen 3G-volume

  • 20 April 2012
  • 49 reacties
  • 3352 Bekeken

Ik heb een vraag i.v.m. 3G internet volume dat zogezegd inbegrepen is in mijn internet abo (ik heb een pack met daarin Internet Overal Maxi met 250 MB 3G-volume + Mobile + TV).

Na een paar keer mobiel internet op mijn smartphone gebruikt te hebben, zie ik vandaag in mijn e-services -> Mijn verbruik -> Nog niet gefactureerd dat die paar keer dat ik mobiel gesurfd heb (uiteraard na 16.04.12) gewoonweg aangerekend zijn zijnde 0,42 € per 5 min. Wat met mijn 250 MB gratis 3G-volume dan? Heeft iemand daar ervaring mee? Alvast bedankt.

49 reacties

van die twee mailboxen voor comfort zal het inderdaad wel zo zijn, maar uit de site kan ik het dus niet opmaken....

't is inderdaad een warboel en daar hou ik niet van, dus ik hoop dat er snel duidelijk komt mbt de specificaties van de internetabo's, en ook de mogelijke opties etc

mvg
Dus die 1 euro per maand voor happy time xl International is dan alleen te betalen voor deze die een telefoonlijn classic hebben en dit staat natuurlijk ook al niet duidelijk vermeld bij hun overzicht van hun nieuwe samengestelde packs.

Welke landen men dan kan opbellen weet ik ook niet of toch nog niet gevonden op hun Site.

groetjes,

Elsa
happy time international = http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/catalogue-topic/t_hbs_happy_time_int.page?

is gratis in pack, dus ik begrijp niet dat ze voor jou €1 aanrekenen - of kan je afzien van dat voordeel en zo jouw factuur verlagen?

als je geen pack hebt kost dat in combinatie met een classic lijn €1/maand

mvg
t zou kunnen dat je die 2e mailbox maar gratis krijgt in pack....? puur gissen hoor....

zoals het het volume... comfort overal heeft een datalimiet van 150GB als alleenstaand produkt, maar in pack is het onbeperkt

maar 't is inderdaad tijd voor duidelijkheid

mvg
Bij mij hebben ze in ieder geval bij hoog en bij laag beweerd dat ik in mijn comfort pack twee mailboxen zou hebben en werd nog evestigd door muisje.

Ik zal ook maar pas zeker zijn als ik het zie staan op mijn e-services ! ik vraag mij af of het allemaal zal kloppen met wat ze mij beloofd hebben !!!

In iedder gevan is er nog niks aangepast in mijn e-services ( verleden donderdag de omschakeling aangevraagd via helpdesk.

groetjes, Elsa
@xenne,


is gratis in pack, dus ik begrijp niet dat ze voor jou €1 aanrekenen - of kan je afzien van dat voordeel en zo jouw factuur verlagen?


zo hebben ze het in ieder geval niet uitgelegd ze hebben mij dus alles uitgelegd en beloofd en de prijds voor het packet was 59,95/mnd , en waren in de computer alle veranderingen aan het invoeren en dan vraagde ze (dat was ondertussen al een andere operator die blijkbaar nog beter op de hoogte was) of ik ook happy time xl int. wou en dat dit mij 1euro /mnd zou kosten, maar ik was niet direct geinteresseerd en vraagde of ik dit eventueel later ook deze optie later kom toevoegen waarop ze antwoordde dat dit mogelijk was.

Dus ik ben heel benieuwd in hoeverre het allemaal zal kloppen !!


Elsa



Badge
In alle nieuwe packs met internet Comfort of Maxi zit Happy Time XL en Happy Time International standaard inbegrepen ( is geen optie). Bij de Internet start , comfort en Maxi Standaalone alsook het pack Internet-start kost happy time international u 1 euro/maand extra. Internet-comfort bezit 2 mailboxen en geen domeinnaam. Aanpassingen e-services zijn bezig. Bij de oude packs of vroegere internet-comfort of favorit/maxi standalone internetverbindingen wijzigt enkel automatisch het internet volume. Doch deze omvatten minder volume dan de nieuwe packs. Ook bij aanvraag van de mobile data ontvang je bij de oude formules minder mobile data. Bezit u reeds mobile free weekend dan kan je deze sim kaart behouden en naar de nieuwe data volume laten omzetten . Om daarentegen de nieuwe volumes te ontvangen moet je over de nieuwe packs beschikken of migreren naar een nieuw pack. Info ivm de volledig NIEUWE packs of de volledig nieuwe stand alone internetverbindingen is op de website te vinden . Ook welke landen - nl de meeste Europese landen 34st + Turkije, Marokko , USA en Canada kan je bij tf-tarieven zien.

muisje
Ja dan weten ze op de helpdesk echt niet meer wat ze zeggen want bij het overschakelen van mijn oude pack bestaande uit:

tel/Int-favorite/TV-comfort (inbegrepen: 4 mailboxen/gratis domeinnaam/HappyTimXl-Nat/MobieInternetFreeWeekend-USBstickSim)

naar het nieuwe pack

comfort werd door 2 verschillende mensen van de helpdesk aan mij verzekert dat mijn comfort-pack(59,95€) er als volgt ging uitzien:

tel/Int-comfort/TV-comfort (inbegrepen: 2 mailboxen/gratis domeinnaam/HappyTimXl-Nat/MobielInternetOveral-UsBstickSim[aangepast] + gratis 2de Sim) voor (59,95€/mnd) en als ik HappyTimXl-Int. wou nog 1€/mnd bij moest bijbetalen.

'k Heb het al begrepen dat ze mij weer goed liggen hebben en dan heb ik tien keren gevraagd of ze wel 100% zeker waren van die gratis domeinnaam.

Hoe is dat toch mogelijk !

Elsa

Muisje bedankt voor je uitleg in je post hierjuist boven, maar je geeft als antwoord o.a. " Internet-comfort bezit 2 mailboxen en geen domeinnaam "

maar eigenlijk heb je nog geen duidelijk antwoord gegeven of het klopt wat de mensen van de helpdesk beweren dat:

in " Int Overal(comfort) " geen gratis domeinnaam zit maar wel in het " pack Overal(comfort) "

klopt dit nu of niet ?

Groetjes,


Elsa
wat de gratis domeinnaam betreft staat er wel iets van op de site ; nl:

Belgacom Internet Everywhere Maxi klanten hebben recht op een gratis domeinnaam .net voor de hele duur van hun abonnement. Wacht niet langer om uw e-mail en website te personaliseren.

dus hier spreken ze enkel van Overal Maxi en niet overal comfort

dit gezegd zijnde, ik wacht nog even af tot er meer duidelijkheid is

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Er is idd. nog héél wat onduidelijk.
Maar vlgs. mij zijn vooral de TV Favorite & Intense-klanten altijd gezien in een nieuwe packformule. Ca. zelfde prijs maar zonder 10€ gratis boeketten en zonder gratis credit(s)..Dat betekent 10,80€ aan boeketten en tot 5€ voor één credit, dus bijna 16€ méér (Favorite), wat niet weinig is. Enkel zware downloaders hebben met comfort "onbeperkt" inbegrepen (in oud pack 150GB) en meer mobiel volume
De verdeling van de onderdelen en kortingen is ook anders. Bv. Mobile Comfort15 betaal(de) ik in mijn oude pack maar 5,40€ extra, nu is dat 10€.
Alles opgeofferd op het altaar van Internet Overal ?
Is er eigenlijk een optie om je domeinnaam via e-services op te zeggen of te anuleren ? Ik zie dit blijkbaar bij "uw domeinnaam beheren" nergens staan !?

groetjes,

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Ik vrees helaas dat je naar de klantendienst zult moeten bellen (de laatste tijd héél langer wachttijden om bekende redenen)of in een BC Center zult moeten langsgaan. Bij de helpdesk hebben ze zelfs een optie ingeschakeld dat ze je terugbellen met keuze in de dag of 's avonds. Ik probeer al een tijdje die optie extra-mobiel internetvolume te activeren voor mijn smartphone (in oud pack natuurlijk), maar dat is me nog niet gelukt. Ik probeer morgen terug..Veel succes ! Uiteindelijk zal 't wel in orde komen zeker ? Mijn E-services werken nu al 3 weken niet meer. Eva meldde in een privébericht dat de technische dienst mij zou contacteren, maar nog steeds niks gehoord...
Badge
Xenne, geen domeinnaam bij overal internet comfort, dit zowel bij de stand alone als in pack. Het verschil tussen beide zit in het inbegrepen data-volume. De stand alone overal internets omvatten minder data volume. Idem wanneer je uw oude pack wil behouden en enkel mobile data toevoegen zal je hetzelfde data volume van de stand alone overal internet formules krijgen.

Sinjoor72 je kan uw oude de pack internet favorit nu maxi voordelen blijven behouden en enkel opteren voor toevoeging mobile data. U ontvanht dan 250MB en dit zonder prijsaanpassing. Opteer je daarentegen voor het nieuwe pack kan je kiezen tussen behoud van uw boeketten of een TAB 7" en een data volume van 1 GB

muisje
Reputatie 7
Badge +1
Wat je zegt is correct muisje en bedankt voor je verduidelijking. Maar ik zit nu wel in Classic/Internet Comfort/TV Favorite/Mobile Comfort15 met bovenop Mobile Comfort (250MB volume, 4 maanden tg. 4,99€ daarna 8 maanden 9,99€). Wat TV betreft, betekent dit, dat ik, om mijn 10,80€ boeketten te behouden, moet overschakelen naar Maxi, wat 14€ méér kost in het nieuwe systeem, om van de credit(s) maar te zwijgen..Comfortklanten krijgen dus niks meer extra voor TV. Maar gelukkig heb ik een paar maanden geleden mijn Packcontract verlengd tot 9/02/2013.
Sinjoor moest je dan je packcontract verlengen, bgc zegt toch op hun site dat deze met een oud pack toch hun oude packvoorwaarden behouden tot je zelf wilt overstappen naar een nieuw pack.

Of klopt dit dan niet of begrijp ik je uitleg verkeerd?

Groetjes,

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Elsa: ik heb begin februari in een BCC mijn oud Packcontract nog laten verlengen (liep normaal af einde september) en ik kreeg hiervoor als trouwe klant een serieuze korting (een maand gratis). Van Internet Overal was toen nog geen sprake. Dus mijn verlenging heeft hier niks mee te maken hoor. Maar ik ben nu wél tevreden dat ik het gedaan heb, want ik weet niet écht zeker of je bij einde contract niet automatisch op een nieuw pack wordt overgezet..ik zie het dan wel. Ik zit nu aan het maximum dat ik er voor wil uitgeven per maand (ca. 90€). Een Maxi met Mobile Comfort15 kost al 83,95€ + 4,44€ voor slimme diensten (wat al lang gratis zou moeten zijn vind ik, dus kans gemist nu) + Mobile Internet Comfort 9,99€ = 98,38€ dus bijna 100€ per maand. Je kunt nu zeggen, wat is 8,38€ p.maand nu? Niet zoveel, maar de psychologische grens wordt hier voor mijn toch wel bereikt.
Het enige wat ik nog kan doen om te besparen, is einde 2012 mijn Mobile Internet Comfort (dat was een 12 maanden-contract met 4 maanden aan 50%) omzetten naar een start, wat een besparing van 5€ oplevert, want met die 100MB extra uit Internet Overal Comfort in oud contract kom ik dan nog op 150MB volume, wat meer dan genoeg is, omdat ik mijn smartphone toch meestal op Wifi of FON gebruik (ik ga zelden over de 50MB 3G/Edge).
Sorry voor de lange uitleg, ik ben eigenlijk maar hardop aan het nadenken....Knipogen
Hallo allemaal,

De info van muisje is correct. In een pack met internet comfort is geen gratis domeinnaam inbegrepen. Heb je een mobile nr. in het pack dan heb je geen nieuwe simkaart nodig. Wel moet de correcte mobile data optie geactiveerd zijn. Dit kan je via de klantendienst op het gratis nr. 0800 22 800 laten controleren.

Met vriendelijke groeten,

Eva


Bedankt Eva, eindelijk dat er een duidelijk antwoord komt op mijn vraag die ik in de eerste post heb gesteld :-)

Wat ik wel vervelend vind is dat je dat zelf moet activeren via de klantendienst (eerst 30 min. wachten, als je nog geluk hebt), terwijl op de site staat dat alles vanzelf gaat en dat je niks hoeft te doen :-)

"Heb je een mobile nr. in het pack dan heb je geen nieuwe simkaart nodig. Wel moet de correcte mobile data optie geactiveerd zijn. Dit kan je via de klantendienst op het gratis nr. 0800 22 800 laten controleren."

Deze zou ik toch in uw FAQ wel vermelden, want het heeft me wel ong. 5 EUR gekost, omdat ik dacht dat ik vanaf 16/04 een limiet van 250 MB had en paar keer mobiel gesurfd heb.

Beste Eva,

1) Kan ik dit bedrag betwisten op basis van wat ik hierboven juist zei?

2) Is activatie ook via de winkel mogelijk?

Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +1
't is maar dat jullie het weten: extra Mobile datavolume voor GSM laten activeren (heb ik zoëven gehoord van de helpdesk 0800 22800) duurt bij hen een week, in een Belgacomwinkel maar één dag...Wenkbrauw ophalen begrijpe wie het kan !
Badge
beste Sinjoor72,

er is momenteel een grote vraag tot aanpassing wat extra wachttijden meebrengt, die is er ook in be Belgacom shops, maar kan verschillend zijn van shop tot shop. Het is wel zo dat u in een shop de sim data kaart dadelijk meekrijgt - activatie één tot meerdere dagen kan duren en bij de klantendienst dient deze kaart u toegezonden wat minimum 3 werkdagen kost

beste Shade,

voortaan is 3G internet volume inbegrepen in uw fix internet abonnement, vraag uw gratis SIM kaart aan ..... dwz dat bij aanvraag v/d kaart de activatie gebeurd.

muisje
Ik ben vandaag naar de winkel geweest en mijn nieuwe Pack Comfort geactiveerd. Ik heb direct een data only sim-kaart gekregen en ook op mijn bestaande sim-kaart was Mobile Internet geactiveerd. Thuis heb ik een paar minuutjes op mijn data only sim-kaart gesurfd om de verbinding te testen. Ik kwam tot de constatatie dat die ook sms berichten kan versturen (dus niet data only!), en die was dus natuurlijk ook aangerekend aan 0,13 EUR. Na een paar uur zie ik in mijn e-services dat die paar minuten die ik gesurfd heb aangerekend zijn aan 0,4 EUR, dus ik vraag me af hoe kan dit nu? Iemand een verstandig antwoord? :-)
Badge
... het aangerekende bedrag van uw surfgedrag voor vandaag ...?

muisje
 Ja, want ik heb die sim-kaart pas vandaag gekregen. In de e-services is het duidelijk te zien voor welk nummer het aangerekend was. Weet je hoe het komt?

Reageer