Internet Overal Maxi 250Mb gratis, blijkbaar niet inbegrepen met aparte sim-kaart voor laptop

  • 30 June 2012
  • 14 reacties
  • 1020 Bekeken

Ik kreeg een bericht dat bij Internet Overal Maxi 250Mb inbegrepen was via 3G netwerken. Ik bestelde de gratis stick met sim-kaart en nu word ik 0,24 euro gefactureerd voor een verbruik van om en bij de 5Mb en ik verbruikte maar zoveel ook, zeker geen 250MB + 5MB

Er staat duidelijk in de mail die ik ontving:

U surft gratis onderweg (in de wagen, in de trein, enz.) en in zones zonder
hotspots, via het 3G-netwerk van Proximus met het volume van 250 MB per maand dat voortaan is inbegrepen in uw abonnement.

Het enige wat u nog hoeft te doen:

Als u graag tijdens uw verplaatsingen gratis mobiel wilt surfen via het 3G-netwerk:

met uw tablet of laptop: surf naar http://news.belgacom.be/HS?a=ENX7CqkqumFX8SA9MKJf7qvnGHxKLeAlN_cStGb5lw8W0bBhOG5mpqVsje_Hhe-mOVKr" target="_blank en we sturen u uw gratis simkaart zo snel mogelijk toe.

met uw smartphone: combineer uw gsm-abonnement met een Belgacom Internet Overal-abonnement in een nieuw en voordelig Pack via http://news.belgacom.be/HS?a=ENX7CqkqumFX8SA9MKJf7qvnGHxKLeAlNfcStGb5lw8W0bBhOG5mpqVsje_Hhe-mOVKp" target="_blank.

Lees ik iets verkeerd?

Graag meer uitleg. Dank u.

fb305081

14 reacties

Het 3G volume verbonden aan je internet kan je enkel aan uw gsm toevoegen
als uw gsm deel uitmaakt van uw pack met vast internet.

Je kan ook een
aparte data only sim aanvragen.


Hier ook nog wat uitleg door Eva van Belgacom => https:///comment/72404
Dus ...

Krijg ik gratis 250MB via extra DATA SIM-kaart die ik heb besteld en geactiveerd. Factuur klopt dus niet, want men rekent mij vanaf 1ste gebruikte MB aan.
Indien het gaat over een reeds gefactureerd bedrag, neem dan contact op met de klantendienst.

Indien het bedrag nog niets is gefactureerd, maar raadpleegbaar via mijn e-services in de rubriek "reeds verbruikt", dan kan die aanpassing nog gebeuren bij de volgende facturatie. Zoniet dan meld je dit aan de facturatiedienst van de klantendienst.
Dank voor de reacties. Ondertussen heb ik factuur "betwist".
Als je maar één simkaart in gebruik hebt zou je verbruik eerst moeten afgenomen worden van je gratis verbruik als je echter een simkaart in bezit had van bvb een 3G freeweekend dan neemt deze af van het gratis volume en in dien je bvb een bijkomende sim vraagt en die gebruikt in gsm smartphone of tablet zal dit verbruik direct aangerekend worden.

Maar als je nog een sim hebt die gbruikt wordt bvb in een gsm die met abonnement in je pack begrepen zit zal die ook gelinkt worden aan je gratis volume.


Maar waarom stel je de vraag niet direct via privé bericht aan Eva van BGC die dit kan laten onderzoeken door de bevoegde diensten.

Een privé bericht ✉ naar Eva van BGC dat kan je door HIER te klikken
en zoveel mogelijk klantgegevens (naam, klantnr., tel.nr., e-services
login, e-mailadres, gsmnr.) door te spelen.
250MB is het volume dat je krijgt voor een volledige maand

stel dat uw simkaart geaktiveerd wordt op de laatste dag vd maand zal je maar een zeer klein percentage van dat volume krijgen

ik weet niet dat dit hier het geval is, maar verbruik kan je opvolgen via e-services

mvg
Beste tacfr,


Bij de omschakeling naar het nieuwe pack heeft er zich een fout voorgedaan in onze database.Onze excuses hiervoor.Het aangerekend bedrag gaat automatisch gecrediteerd worden op uw volgende factuur.

U geniet nu wel van de gratis 250Mb.


Met vriendelijke groeten,

Eva
beste,


bij staat dit " Mobile Internet Advantage 250MB " , op mijn e-services ! ... met verbruik enz.

Het is een aparte sim kaart inbegrepen in je abonnement ! ... die je kan gebruiken in je laptop/smartphone /... , het is wel een DATA ONLY card !!
Dank voor de reacties
In opvolging van de reactie van Eva geplaatst op 2 juli
"Bij de omschakeling naar het nieuwe pack heeft er zich een fout voorgedaan in onze database.Onze excuses hiervoor.Het aangerekend bedrag gaat automatisch gecrediteerd worden op uw volgende factuur.
U geniet nu wel van de gratis 250Mb.
Met vriendelijke groeten,
Eva"
Ik stel vast dat bij de laatste factuur deze fout niet rechtgezet werd en ten onrechte opnieuw een bedrag van 6,03 euro werd aangerekend. Ik heb de domiciliëring daarom geblokkeerd. Ik nam eerder reeds contact telefonisch contact op en de klacht is na bijna 2 maanden nog steeds "in behandeling".
Met vriendelijke groeten
fb305081

ik heb die 6 euro wel betaalt bij overschakeling van Favorite naar Comfort nieuw pack maar bij was dit een downgrade vandaar !!
Reputatie 7
Badge +1
Met die gratis datavolumes is er in het begin nogal wat mislopen. Maar normaal gesproken wordt dat datavolume apart vermeld in de E-services en in de Hello app.
Je kunt dat volume ook alternatief op je smartphone gebruiken, waarbij je dan wél altijd ook een Mobile Internet op GSM abonnement moet hebben om het toe te voegen. Bij mij is het zelfs zo dat mijn dataverbruik zowel van de datasim als van mijn smartphonesim eerst van mijn abonnementsvolume (Mobile Internet Comfort met 250MB) afgaat, en dat eerst dan het gratis volume in werking treedt (voor beide), waarbij moet gezegd worden dat ik nog een oud pack heb (daar waren wat systeemproblemen mee om dat gratis volume te activeren). Bij nieuwe packformules kan het anders zijn.
Reputatie 7
Badge +1


Ben je zeker dat er aan die mails geen grotere bestanden hingen met foto's of filmpjes (YouTube)? want dat vreet nogal wafr datavolume. Normaal worden die op 3G slechts gedowioaded na een bevestiging. je khnt daar dan beter mee wachten tot je Wifi- of FON-erbinding hebt. Je kunt dat trouwens checken op de E-services en in de Hello app. Het gratis 250MB volume wordt apart vermeld, want daarvoor heb je een ander SIM-kaart nummer. Toch loopt je verbruik hierop door, ook voor je GSM-nummer zodat je eerst oververbruik hebt nadat alles is opgebruikt (GSM datavolume + gratis datavolume).

Reputatie 7
Badge +1


Ik denk dat Xenne gelijk heeft. In het 'access time' systeem gaat je verbruik steil naar omhoog. Je betaalt dan 0,42€ per 5 minuten, maar korte verbinding van een paar seconden (bv. GPS of mail versturen of downloaden) telt voor een periode van 5 minuten. Ik heb dat ook voorgehad toen ik pas mijn smartphone had en dacht het even te proberen zonder een Mobile Internet voro GSM te nemen. Ik had toen ook binnen de kortste keren voor 45€ datakosten. De klantendienst heeft dat toen héél coulant opgelost toen ik een Mobile Internet Comfort op GSM nam. Ze crediteerden alle kosten terug en trokken enkel het verbruikte volume van mijn eerste maandvolume af (250MB bij Comfort). Je gratis datasim telkens in je GSM/smartphone steken is wel een zéér onhandige procedure. Je kunt beter een Mobile Internet op GSM nemen, dan wordt het gratis datavolume hier automatisch aan gekoppeld.



Mobile Internet: uitsluitend voor gebruik in België. Als de MB opgebruikt zijn: € 0,1 per bijkomende MB. Om Mobile Internet te gebruiken hebt u een Vodafone Mobile Connect USB-modem of een toestel met ingebouwde 3G nodig. Volume om te surfen op tablet en laptop.



Om met uw smartphone te kunnen surfen via het 3G-netwerk, dient u een gsm-bundel te combineren in een Pack met Internet Overal.

Reageer