Internet Overal


Ik heb een Belgacom Internet Overal Maxi abonnement en ik zou me graag een smartphone kopen om daar gebruik van te maken...

Maar ik zie door het bos de bomen niet meer... Ik heb nu in mijn gsm een proximus pay&go kaart, maar ik zag op de site dat ik een speciale sim kaart moet bestellen? Verlies ik mijn nummer dan niet? Of word dat over gezet op de nieuwe sim kaart? En is die nieuwe kaart dan een mirco sim voor in een smartphone? Komt deze nieuwe kaart met een abonnement? Ik bel niet zo veel dus heb geen behoefte aan een abonnement.

Kan iemand me ff op weg helpen, want ik snap er niks van :p

25 reacties

bij een maxi pack krijg je sowieso 1GB 3G volme, maar dat is dan een aparte data only sim die niets te maken heeft met jouw gsm (bv om te gebruiken in tablette of via usb stick in laptop)

om het 3G data volume inbegrepen bij uw vast internet met uw gsm te kunnen gebruiken, dient uw gsm abo toegevoegd met uw vast internet in het pack

of je kan tot slot het 3G volume ook koppelen aan een belgacom mobile abo

mvg
bedankt voor je reactie...

Dus die simkaart of usb is alleen voor het 3G volume? Vermits ik zonder probleem op het fon netwerk kan met m'n laptop?

En als ik het goed begrijp moet ik dus een gsm abonnement nemen alvorens ik kan profiteren van mijn 'gratis' internet overal op een smartphone?

Met pay&go lukt het dus niet? Wat met mijn telefoon nummer? Als ik een abonnement moet nemen ben ik dat dan kwijt?

Als ik enkel op het fon netwerk wil met een smartphone, moet ik dan ook een abonnement nemen?
Hmm ... Ik heb ook Pay & Go en ook Internet Overal sim kaartje aangevraagd.
Los van het feit dat het kaartje niet werkt (ik krijg geen toegang tot het Proximus netwerk) ... hebben ze me bij de helpdesk nooit iets gezegd over het feit dat de simkaart met data trafiek alleen maar zou werken in combinatie met een GSM abonnement bij Belgacom. (dus niet met Pay&Go)

En bellen naar de technische dienst ... dat heb ik een beetje opgegeven ... zodra ik de melding '... uw wachttijd kan langer duren dan gewoonlijk" hoor ... heb ik er al geen zin meer in ... I've got work to do :/
b este

of je nu een gsm abo hebt of niet, 3G volume kan je altijd krijgen zenne

het verschil

indien je een gsm abo hebt dat deel uitmaakt van een pack met vast internet kan je het 3G volume op die gsm gebruiken

indien je geen gsm abo hebt in pack met je vast internet kan je enkel een data only kaartje vragen, en dat kan je dan op laptop of tablette gebruiken

een derde optie is het 3G volume toe te voegen aan een belgacom mobile abo

hopende u te hebben geinformeerd,

mvg
Blijkbaar is het wel mogelijk om een sms te sturen en te ontvangen.

De persoon die het bericht ontvangt krijgt het nummer van de sim kaart voor data te zien, niet van de mobiele telefoon.

Ik vind het spijtig dat je niet gewoon kunt bellen zonder een abonnement af te sluiten (want met een abonnement is het technisch wel mogelijk om beide te combineren).

Ik bel echt niet veel dus een abonnement is geen optie, waarom niet gewoon de belkosten op de internetfactuur zetten zodat je enkel de effectieve gesprekskosten moet betalen zonder abonnement en zonder te herladen?

Ik bel zelfs te weinig voor een herlaadkaart, want na zoveel tijd vervalt de belwaarde tenzij je herlaadt. Dus zit ik om te bellen bij een Telenet walk en talk 0 abonnenment, daar worden enkel de gesprekskosten aangerekend zonder verder abonnementsgeld (dus als je een heel jaar niet belt betaal je in totaal ook niets).

Ik heb dit nagevraagd in een Belgacom verkooppunt en de enige manier volgens hen is om met 2 gsm's rond te lopen: 1 om te bellen en 1 smartphone om te surfen. (straks moeten ze nog een model uitvinden waar je 2 simkaarten kunt insteken...)

Dus momenteel zit ik te sukkelen met 2 simkaarten: 1 voor internet overal en 1 voor te bellen.


Om op de vragen van Fred te antwoorden:

-Als je de "internet overal" sim kaart in een smartphone plaatst zal je mobiel kunnen surfen op het 3G netwerk

-Voor zover ik weet kan je er niet mee bellen, tenzij je een abonnement neemt (pay&go werkt niet, als je overschakelt van pay&go naar abo kan je wel het nummer behouden)

-Fon netwerk staat los van een sim kaart en 3G, je logt in op de wifi modems die bij de Belgacom klanten thuis staan, dit kan je doen met een laptop (die een wifi netwerkkaart heeft uiteraard) of een smartphone met wifi, daarvoor gebruik je de fon username en paswoord. Je kunt thuis draadloos surfen op je eigen modem, andere mensen kunnen ook draadloos surfen op jouw modem (met hun username en wachtwoord) en jij kan dan hetzelfde doen op hun modem. Dus als je enkel fon wil gebruiken moet je geen gsm abonnement nemen.


Om op de opmerking van Bart te anwtoorden:

-Ik kreeg ook geen toegang tot het Proximus netwerk met het "internet overal" simkaartje. Ik probeerde dan de klantendienst, met de zelfde melding dat het langer duurt, na 20 min heb ik het opgegeven, de volgende dagen opnieuw geprobeerd zonder succes. Ik ben dan geweest naar een Belgacom verkooppunt en daar kreeg ik te horen "het zit in een wachtrij (al 18 dagen!), ga naar huis en probeer het elke dag opnieuw, het zal ooit wel eens lukken". Na een paar dagen te wachten heb ik dan opnieuw proberen binnen te geraken bij de klantendienst, toen ik eindelijk binnengeraakte vertelde die persoon dat het geblokkeerd zat in het systeem en heeft die het probleem kunnen verhelpen (waarvoor dank). Dus samengevat: het zal wss hetzelfde probleem zijn, enkel de klantendienst zal je kunnen helpen en je zult veel geduld moeten hebben om binnen te geraken maar het is de enige manier.

met data only kaartje kan je idd sms-en, deze worden aangerekend, bv ook als je uw nummer laat verifieren verschijnt dit op factuur (bv door whatsapp)

meer info http://news.belgacom.be/HS?a=ENX7Cqkq3qWB8SA9MKJe24_nGHxKLQq4yvcStGb5lw8W0bBhOG5mpqVsje_Hhe-mOVBD" target="_blank

btw, een smartphone waar je 2 sims kan insteken bestaat, zenne

mvg
Badge
Xenne

indien je een gsm abo hebt dat deel uitmaakt van een pack met vast internet kan je het 3G volume op die gsm gebruiken

indien je geen gsm abo hebt in pack met je vast internet kan je enkel een data only kaartje vragen, en dat kan je dan op laptop of tablette gebruiken

een derde optie is het 3G volume toe te voegen aan een belgacom mobile abo

Deze derde optie is niet mogelijk, om 3G volume te kunnen gebruiken dient uw gsm in een Belgacom-pack met minimum vast internet te zitten. Het 3G volume is een eogenaamde pot dien zowel bruikbaar is voor laptop en tablet als met uw gsm.

muisje
muisje,

zie eens op http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/step/s_myinternet_howto.page?

U hebt al een Mobile Internet-abonnement van Belgacom

Mobile Internet Start, Comfort, Favorite of Intense

Het mobielinternetvoordeel wordt automatisch toegevoegd aan het volume van uw abonnement

graag feedback

mvg

Reputatie 7
Badge +1
Je kunt je Smartphone ook tetheren en voor 3G draadloos koppelen aan je tablet of laptop/PC. Dan heb je geen extra datasim nodig....dus dan kan je het extra mobiel volume gewoon laten toevoegen aan je mobiel GSM-internet volume (als je dat heb natuurlijk)...Je Smartphone wordt dan een soort (met paswoord beveiligde) hotspot.
Badge
Xenne, het 3G volume wordt toegevoegd bij je internet -fix volume en niet bij uw GSM. Om met uw gsm hiervan gebruik te kunnen maken dient deze GSM in een voordeelpack met uw fix-internet te zitten. Is bijgevolg niet bruikbaar met een tweede, derde GSM.

muisje
geacht muisje, ik had het dan ook niet over gsm... Knipogen

ik heb het over het 3G volume toe te voegen aan een belgacom mobile internet abo

mvg
Badge
Ik ontvang zopas de schriftelijke bevestiging van mijn aanvraag Mobiel Internet - laptop/tablet limited.

Het GSM nummer dat erop staat is niet mijn GSM nummer . Is dit correct ?

Mijn GSM abo is pay & go en zit mee in mijn e-services.


Gisteren ben ik een Vodafone Mobile Broadband stick gaan halen. Ben benieuwd of ik geen problemen zal krijgen om

het allemaal aan de praat te krijgen. Ik ga ervan uit dat ik thuis zal kunnen blijven surfen op niet-draadloos internet

zoals ik nu doe ?

Dank.

dat data only kaartje krijgt ook een nummer ja, alhoewel je er niet mee kan bellen... maar zo zal je dit ook terug vinden in e-services

uw internet thuis staat volledig los van dat kaartje, dus alles lijkt me normaal... enkel nog eens proberen te surfen op 3G met de usb modem

mvg
Badge
OK bedankt voor de reactie Xenne.

Nog een vraagje. Heb zonet de modem geinstalleerd. Moet ik de verbindingssoftware echt updaten ? Want ik lees dat je de oude dan alweer eerst van je pc moet halen.

Kan je mij ook zeggen of het APN-veld en het VPN-veld dezelfde items zijn ? Op mijn pc wordt in de internetinstelling namelijk van een VPN-veld gesproken.
Badge
Hoi, ik heb na het inpluggen van de modem en automatisch installeren van de verbindingssoftware niets anders meer gedaan en ik ben dit nu aan het typen via het 3G netwerk.

De modem blijkt dus perfect te werken. Maar waar kan ik nu mijn pincode wijzigen ? In de toepassing die op mijn pc werd geinstalleerd gaat dit blijkbaar niet, hoewel het is voorzien.

Klikken op de tab geeft geen reactie.

Hoi!

Wij hebben hier thuis Internet Overal Maxi (vaste telefoon, digitale TV + internet, dus ik ga ervan uit dat dat een pack is?).

Ik wil ook gebruik kunnen maken van 3G op mijn smartphone, sinds het toch "internet overal" heet (met 3G inbegrepen dus). Ik ben echter geen Proximus klant. Kan dit?

Alvast bedankt!
Daarvoor moet je geen proximus klant zijn je kan een sim kaart aanvragen,

Bel best eens met dde helpdesk die u wel zullen verder helpen 0800 22 800











Groetjes, Elsa
Sent from my laptop, Blackberries and Apples are for eating
Elsa, dan gaat het wel over een data only kaartje eh... en data only op een smartphone lijkt me niet echt handig

als je het internet overal voordeel op smartphone wil gebruiken stap je best in een nieuw pack en steek je uw gsm abo in dat pack

natuurlijk kan je het 3G overal voordeel niet koppelen aan een abo van de concurrentie :p

mvg
Geraak nog steeds niet aangelogd, usb modem blijft netwerk zoeken

Helpdesk probeer ik niet meer.

ik ben er ooit "in" geraakt, waarna een case geopend is 150.790.18. Daarna vroegen ze het sim-kaart nummer, maar dat had ik niet bij. : 21 00114 07518 9

Iemand die kan helpen ?
Luc, als de usb modem netwerk blijft zoeken is het een teken dat de sim kaart mogelijks nog niet geactiveerd is (tenzij je totaal geen ontvangst/bereik zou hebben, wat normaal gezien niet het geval zal zijn). In de veronderstelling dat je reeds gebeld hebt naar het nummer om de sim kaart te activeren, denk ik dat je niet anders kunt dan opnieuw naar de helpdesk te bellen. Ik weet dat de wachttijden lang zijn (ik heb hetzelfde probleem gehad, de activatie van de sim kaart zat vast in het systeem) maar het is de enige oplossing (ze zullen dan de sim kaart activeren). In de Belgacom verkoopspunten kunnen ze je niet helpen met dit probleem (daar zien ze gewoon dat het nog in de wachtrij vastzit) en op de e-services heb ik ook al niets gevonden om het probleem zelf te verhelpen.
Dit zou misschien een suggestie zijn voor Belgacom als we dit zelf zouden kunnen zien in de e-services hoe het zit met de activatie van een sim kaart en dat we ook via deze weg kunnen activeren indien het vastzit in het systeem, dan hoeven we hiervoor niet meer te bellen naar de helpdesk.
Voor zover ik het begrepen heb wordt het 250mb voordeel gegeven voor al de mobiele verbindingen die aan je abonnement zijn toegevoegd.

Je kan dus een via een simkaart/laptop werken en ook binnen dit abonnement een GSM hebben, zelfs twee.

Zo ziet het er toch momenteel bij mij uit. Die 250mb staan bij 2GSM's en bij een simkaart/mobile vermeld.

Hopelijk is dat geen fout van Belgacom, maar is het ook zo.
Vandag het ik de volgende vraag gesteld aan "EVA"

Beste Evaatje,

vandaag nogmaals contact gehad met de klantendienst en weer een warrige uitleg gekregen.
Wat is het probleem:
Ik krijg 250mb mobile internet. Ik een laptop en een GSM die beiden verbindingen hebben. Op mijn scherm zie ik dit ook: nl er wordt aan beide lijenen 250mb toegekend (te verdelen natuurlijk). Alleen worden op nog te te betalen de verbindigen ook vermeld en gaat het volume nioet af van de 250mb.
Volgens de klantendienst is dat geen probleem, dat wordt bij de facturatie wel geregeld. Indien dit zo is (ik heb mijn twijfels) is dat zeer ontransparant. Meer nog: op deze manier kan ik mijn verbruik (op de toekenning van 250mb) niet nakijken.
Ik had nu gaag eens enige duidelijkheid gekregen.
1. kan ik dit krediet v an 250mb mobile internet zowel (en te samen) gebruiken voor mijn laptop (xxx xx xx xx) als mijn GSM (xxx xx xx xx)
2 (indien ja op 1) waarom verschijnt dat dat op de "nog te factureren)
3 (indein ja op 1) hoe kan ik dan mijn mobile internet verbruik raadplegen?
Dit zijn drie eenvoudige vragen waarop ik nu al een maand antwoord wens te krijgen

mvg
1. ja, op voorwaarde dat uw gsm in een nieuw pack zit met uw vast internet

uw volume moet wel degelijk afgaan van die 250MB, anders zal het gefactureerd worden

mvg
Bedankt Xenne,

Ik heb terug contact genomen met de klantendienst. Een vriendelijke dame heeft mijn GSM voor internet overal gactiveerd.

Ik hoop dat het nu in orde is.

Indien alle medewerkers van de klantendienst zo vriendelijk en behu^lpzaam zouden zijn. Wat anders dan die boer (mijn excuus voor de landbouwers) die vanochtend aan te lijn had.


mvg

Reageer