Internet op tv bekijken via ethernet op flatscreenTV

  • 17 April 2011
  • 8 reacties
  • 2617 Bekeken

Mijn TV heeft de mogelijkheid om internet pagina's weer te geven. Momenteel doe ik dat wireless via de BBox2 en dat werkt goed maar zeer traag. Kan ik tussen de BBox2 en de decoder een ethernet switch zetten, zodat ik via 1 poort van de switch naar de decoder ga en via een tweede poort met een ethernet kabel naar mijn TV ga voor Internet? Uiteraard blijft de verbinding tussen decoder en TV de HDMI kabel om TV te kijken. Alvast bedankt voor de info..

8 reacties

Reputatie 2
Badge
grappig, probleem is dat ook iTalk niet werkt in routed mode.

Hoe zet je die bbox in routed mode (zonder TVopPC te installeren)? al gevonden, je moet als admin inloggen en dan staat het onder routing
Beste gielenje,


dit is, zoals axs reeds aangeeft, mogelijk maar de bbox moet inderdaad in routed-mode staan. Dit is enkel met de laatste firmware die ontwikkeld werd voor de TV on PC te gebruiken. Door de bbox in routed-mode te plaatsen, maakt het niet uit in welke LAN-poort je de decoder of computer aansluit. Hierdoor kan je dus inderdaad een switch plaatsen.

Om deze firmware te ontvangen, moet je via de e-services "TV on PC" aanvragen. Op de Belgacom-website vind je hier alle nodige info over. Let wel dat dit nog om een testversie gaat!

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14965


Mvg

Eva van Belgacom
RolandT, blijkbaar kan het nu wel met de nieuwste firmware van de bbox, om TV on PC mogelijk te maken.

Meer info alhier. Het is ook de eerste keer dat ik dit zie/hoor, dus geen idee of het ook effectief werkt (onderaan pagina 2 beweert iemand van wel, met beschrijving van zijn interessante setup).

Nadeel is natuurlijk wel dat dit niet werkt als je een eigen router met DHCP server achter de bbox hebt hangen.
Reputatie 2
Badge
@axs is dat juist? Gebruikt Belgacom geen vpn voor hun digitale tv distributie? Ik zou denken dat VLAN voor TV naar een vpn zou gaan en daar niet uit kan naar het internet...
Reputatie 2
Badge +1
Als je bbox in full-routed mode staat zou je over dezelfde poort TV en internet moeten kunnen sturen. Een switch is dan idd de oplossing.
Reputatie 2
Badge
Zoals Sinjoor71 zegt heeft Belgacom 2 soorten poorten: "type 1 voor digitale tv" en "type 2 voor 'gewoon' internet".

Je decoder heeft verbinding nodig met "type 1 poort digitale tv" terwijl je internet tv verbinding nodig heeft met " type 2 voor internet". (Dit is nu eenmaal hoe Belgacom het gedesigned heeft)

Dus als je de switch aan de decoder plaatst dan heeft je tv verbinding met "type 1 poort digitale tv" en gaat je tv dus niet op het internet geraken (Belgacom laat dat niet toe).

Wat je zou kunnen proberen is je switch aan de bbox te zetten. Verbind je switch met type 1 en type 2 poort en dan

1 test of je decoder nog tv kan spelen

2 verbind de kabel even met je tv en zie of die op internet geraakt

Als 1 en 2 werkt, zet je nog een switch aan de decoder
Probleem is dat de BBox2 ver van de decoder staat, en die afstand overbrug ik gedeeltelijk via pcl adapters, en dan met een ethernet kabel naar de decoder. En dat werkt prima. PCL adapters plaatsen tussen BBox2 en decoder werkt niet, andere stroom phase waarschijnlijk. Daarom zou ik het willen proberen met een switch aan de decoder. Mijn vraag is nu, is zo een switch ok voor HDTV?
Reputatie 7
Badge +1
Ik denk dat je de 2e internetpoort van je modem gewoon met de TV kunt verbinden (ethernet kabel, of draadloze PLC of Ruckusdadapters). Er staan immers 2 ethernetpoorten op je b-box voor internet en 2 voor TV. Een switch is dus niet nodig volgens mij.

Reageer