Beantwoord

Internet op smartphone

• 13 februari 2016
  • 5 reacties
  • 534 Bekeken

als je op internet gaat met je smartphone maar ik heb reeds internet op mijn computer word dit dan nog eens bij de rekening gebracht?
en hoe kan ik het best mijn telefoon nummer in mijn toestel plaatsen? want ik heb een probleem ik had een account gemaakt met microsoft en zo verder maar toch wil het niet gaan wat kan ik doen alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Bram 15 februari 2016, 15:48

Hallo daniel,

Welkom in de wereld van de smartphones ;)
Graag verduidelijk ik enkele zaken, misschien wist je het één en ander al, maar misschien ook niet :D
  • Met je smartphone kan je zowel via Wifi op internet, als via het mobiele netwerk. In dat laatste geval spreken we over 3G, 4G, LTE, enz. Je smartphone geeft aan via welke technologie hij verbonden is met het internet.
  • Als je surft via Wifi, dan surf je via je normale internetverbinding thuis (waarmee ook de computer verbinding maakt). Hiervoor zullen we je niks extra aanrekenen op je gsm-factuur. Je hebt natuurlijk thuis wel internet nodig. Verder vind je tegenwoordig heel veel gratis Wifi netwerken, zoals onze gratis Smart Wifi netwerken (FON): http://www.proximus.be/nl/id_cr_wifispots/particulieren/producten/internet/mobiel-internet-/gratis-smart-wi-fi.html
  • Als je surft via het mobiele netwerk (dus via 3G of 4G), dan zorg je er best voor dat er mobiele data bundel in jouw gsm-abonnement zit. Heb je dus geen "Smart" abonnement, dan kan de factuur hoog oplopen. Best even nakijken dus. Je kan met ons contact opnemen als je denkt dat je niet over het goede abonnement beschikt. Download & installeer best ook even de app MyProximus, zo kan je op de hoogte blijven van jouw verbruik.
  • Als je je gsm gebruikt om te surfen in het buitenland (bv als je op reis bent), dan doe je aan roaming. Ook hier opletten dat je niet met onverwachte kosten te maken krijgt.

Hopelijk helpt deze info je verder op weg!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hallo daniel,

Welkom in de wereld van de smartphones ;)
Graag verduidelijk ik enkele zaken, misschien wist je het één en ander al, maar misschien ook niet :D
  • Met je smartphone kan je zowel via Wifi op internet, als via het mobiele netwerk. In dat laatste geval spreken we over 3G, 4G, LTE, enz. Je smartphone geeft aan via welke technologie hij verbonden is met het internet.
  • Als je surft via Wifi, dan surf je via je normale internetverbinding thuis (waarmee ook de computer verbinding maakt). Hiervoor zullen we je niks extra aanrekenen op je gsm-factuur. Je hebt natuurlijk thuis wel internet nodig. Verder vind je tegenwoordig heel veel gratis Wifi netwerken, zoals onze gratis Smart Wifi netwerken (FON): http://www.proximus.be/nl/id_cr_wifispots/particulieren/producten/internet/mobiel-internet-/gratis-smart-wi-fi.html
  • Als je surft via het mobiele netwerk (dus via 3G of 4G), dan zorg je er best voor dat er mobiele data bundel in jouw gsm-abonnement zit. Heb je dus geen "Smart" abonnement, dan kan de factuur hoog oplopen. Best even nakijken dus. Je kan met ons contact opnemen als je denkt dat je niet over het goede abonnement beschikt. Download & installeer best ook even de app MyProximus, zo kan je op de hoogte blijven van jouw verbruik.
  • Als je je gsm gebruikt om te surfen in het buitenland (bv als je op reis bent), dan doe je aan roaming. Ook hier opletten dat je niet met onverwachte kosten te maken krijgt.

Hopelijk helpt deze info je verder op weg!
Heb je geen handleiding bij je smartphone hoe je uw telefoonnummer in je smartphone telefoonboek (contacten) moet zetten, of is het iets anders dat je bedoelt dat je wilt doen, misschien begrijp ik je vraag verkeerd. mijn smartphone moet alles gebeuren met microsoft en ik ik had een account aan gemaakt maar er gebeurde verder niets. zonder kan ik mijn gegevens en zo niet instelen
Heb je geen handleiding bij je smartphone hoe je uw telefoonnummer in je smartphone telefoonboek (contacten) moet zetten, of is het iets anders dat je bedoelt dat je wilt doen, misschien begrijp ik je vraag verkeerd.
danku wel nog even of dat ander of zou ik beter naar de winkel gaan? nogmaals bedankt voor u antwoord
je betaalt aan de provider om te kunnen internetten ,dus om van het internet gebruik te kunnen maken. met welk toestel of hoeveel toestellen je dit doet speelt geen rol, of je nu data verbruikt met je computer of data verbruikt via wifi op je smartphone, doet er niet toe.
Je telefoonnummer is gekoppeld aan je simkaart die je in je smartphone gestoken hebt.

Reageer