internet op gsm uitschakelen

  • 29 August 2012
  • 4 reacties
  • 287 Bekeken

beste,


vandaag hebben we een nieuwe gsm gekocht voor iemand die niet goed met een gsm kan werken,

tijdens de instelling kwam het interneticoontje tevoorschijn en dit krijgen we niet weg!


onze vraag is nu hoe kunnen we het internet op de gsm uitschakelen?

(de persoon heeft zijn gsm alleen nodig om te bellen en sms'n zodat hij bereikbaar is maar hij kan niets anders met de gsm doen)


bedankt

4 reacties

Staat dit niet in de gsm handleiding ?
Reputatie 1
Badge
Sorry, maar ik vrees dat we dat enkel kunnen beantwoorden als we ook zouden weten welk toestel het is. Is het een "oude" Nokia, een Android smartphone, ...

Bij mijn Samsung met android 2.3.6 zit dat bij de instellingen, "draadloos en netwerk", "mobiele netwerken". en daar "pakketgegevens gebruiken" uitvinken.

Ik heb daar ook de "roaming" uitgeschakeld.


Door die pakketgegevens uit te schakelen kan je enkel op het internet via een gewone Wifi-verbinding, en niet meer via 3G.

Maar helaas is bovenstaande bij elk toestel anders... Zelfs bij een Iphone is het anders dan bij een Android versie (hoewel die 2 volgens Apple compleet identiek zijn...).

Normaal staat dit ook in de handleiding, maar die is inderdaad niet altijd even handig in gebruik.
Badge
beste beaustamper

je kan ook op de Proximus website zoeken via merk en type toeste, zie http://support.nl.belgacom.be/app/staticpages/devices/nl

muisje
Reputatie 1
Badge
Is het niet verstandiger om te trachten deze gsm om te ruilen voor een eenvoudiger type? Als de persoon in kwestie er alleen maar mee dient te telefoneren /sms'en dan zijn er goedkope en simpele alternatieven op de markt. Zit je ook niet met teveel toeters en bellen die deze persoon waarschijnlijk nooit zal bezigen.

Mvg

Reageer