Internet Favorite aan starterspakketsnelheden die vaak zelfs niet gehaald worden

  • 19 November 2010
  • 10 reacties
  • 1053 Bekeken

Hallo,

Wij zitten in regio De haan (059/51XXXX) en "profiteren" nu van maximum 4MBps downloadsnelheden en 400 Kbps uploadsnelheden. Tja dat ligt aan de "infrastructuur bij de klant " maw de centrale bij Belgacom die ADSL verkoopt aan VDSL2 prijzen. Ondertussen wordt "Favorite" wel netjes doorgerekend.

Bovendien hebben wij te maken met regelmatige drops in sterkte van onze lijn naar 400Kbps downloadsnelheid, niet vooruit te branden dus, waarvoor we reeds diverse interventies thuis en vanop afstand hebben gehad, maar geen enkele met een definitieve oplossing.

Wij krijgen ook geen antwoord wanneer VDSL2 voor ons zou ter beschikking zijn, wij hebben nu Belgacom TV al besteld maar het is ZEER onduidelijk wanneer VDSL2 en HDTV, waarin we een pak hebben geïnvesteerd zal ter beschikking zijn.

Maarten

10 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Schakel in dat geval best over van een favourite naar een Start abonnement. Dit komt je goedkoper uit en dan betaal je voor wat je krijgt.
Dit is geen antwoord sorry, we betalen al 18 maanden teveel. Bovendien verklaart het niet waarom we drops naar 400Kbps regelmatig ervaren. Wij zijn de enige niet, het wordt tijd dat er iets aan deze capaciteitsissues wordt gedaan.
Overigens zijn de drops ook te meten via Speedtest over Ethernet. Het heeft dus niets met wireless te maken. Overigens is deze van ons maximaal beveiligd (zelfs niet zichtbaar).

Wij denken aan capaciteitsproblemen in de centrale of "vochtige" buitenlijnen. Van een Belgacom technicus hebben we al eens de uitleg gekregen dat het aan het alarmsysteem kon liggen, bleek dat dit zelfs niet via de telefoniecentrale was aangesloten.
Reputatie 2
Badge +1
BGTV bestelt op een lijn met amper 4Mbps? Geen idee hoe je dat gaat doen... surfen zal dan tijdens het TV kijken al zo goed als uitgesloten zijn. Meet je die snelheden van 400kbps dan niet op een moment dat de TV opstaat?

Je zegt dat BGC meldt dat het ligt 'aan de infrastructuur van de klant'. Dit wil zeggen dat je een slechte binneninstallatie hebt. Probeer je modem eens aan te sluiten op het eerste aansluitpunt ZONDER verdere aftakkingen. Meet dan eens opnieuw je snelheid, met kabel zonder BGTV ingeschakeld (decoder volledig uit!)

Post ook eens je login zodat de BGC medewerkers hier actief het een en ander kunnen nakijken.
Reputatie 6
Badge +3
Van een Belgacom technicus hebben we al eens de uitleg gekregen dat het aan het alarmsysteem kon liggen, bleek dat dit zelfs niet via de telefoniecentrale was aangesloten.

Wat bedoel je hiermee? Dat je een eigen binnen-telefooncentrale hebt en het alarm via een andere telefoonlijn is gekoppeld met belgacom?
Een woordje uitleg:

Tot vandaag heb ik telegonie en internet favorite. Ik heb reeds meerdere interventies gekregen maar vaak heb ik 's avonds nog steeds drops. Overigens is mijn maximale capaciteit 4MBps waarbij Belgacom naar de kleine lettertjes in zijn contract verwijst. Vandaar de opmerking over "infrastructuur bij de klant "

Belgacom zou nu upgraden naar ADSL2+ (weet nog steeds niet wat dit inhoudt) nu dinsdag 23/11 waarbij ze bijkomend Belgacom TV zouden installeren. Ik hou eerlijk gezegd mijn hart vast betreffende de verwachten capaciteitsproblemen.

Wat heb je minimum nodig voor combinatie surfen TV en Internet.
Wat bedoel je hiermee? Dat je een eigen binnen-telefooncentrale hebt en het alarm via een andere telefoonlijn is gekoppeld met belgacom?

Neen ze beweerden dat het alarm was aangesloten op ce centrale terwijl dit niet het geval was 🙂 Heeft me wel een interventie met mijn alarminstallateur gekost :-(
Reputatie 2
Badge +1
Ik snap niet wat je bedoelt met 'capaciteitsproblemen' Een woordje uitleg graag.

ADSL2+ krijg je vermoedelijk een 6, 9 of 12Mbit profiel.
Reputatie 2
Badge +1
Topicstarter is hier wel wat verwarring aan het scheppen...

@Maarten: kan je eens DUIDELIJK omschrijven wat het probleem is?

Gebaseerd op 'stukken' van je verhaal lijkt het hier echt wel te gaan om een probleem met de binneninstallatie...
Beste maarten.9086,

Helaas kunnen wij u nog geen richtdatum geven wanneer VDSL2 bij u beschikbaar zal zijn.

Voor de drops dat u heeft, neemt u het best opnieuw even contact op met het gratis nummer 080022700 van onze technische dienst.

De prijs die u betaald voor u internet favorite is een prijs om 100gb volume per maand te kunnen gebruiken, de snelheid hiervoor is tot 25Mbps.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer