Internet connectie valt constant uit

  • 2 November 2011
  • 11 reacties
  • 2103 Bekeken

Hallo


Sinds enkele maanden valt mij internetverbinding constant uit (om de 5 a 10 min). Ik heb zo'n philips modem snv6520/18. Ik heb van alles gebrobeert maar zonder resultaat.

11 reacties

Mss ook eens hier rondsnuffelen als je iets kunt gebruiken
= > http://fr.community.belgacom.be/posts/5ac4b3401e
Hier hetzelfde probleem als Dell. Het gaat ook om een Philips router. VDSL2 is geen optie voor ons want ik heb dit net gecheckt.

Vroeger hadden we nooit problemen maar loopt de laatste tijd het wel de spuigaten uit. Je bent iets aan het invullen, bam, als uit, dan mag je helaas met alles opnieuw beginnen.


Het heeft er wel niets mee te maken(allé dat denk ik toch) maar belgacom TV vertoont ook soms rare kuren de laatste weken. "Deze zender is momenteel niet beschikbaar".
Soms is zelfs de router niet meer terug te vinden dan moet ik alless opnieuw gaan instellen. Het lukt wel eens met de router te resetten maar ook niet altijd.

Ik vraag mij af wanneer VDSL er hier eindelijk gaat komen. In 2007 (toen we ons abonneerden op belgacom-TV) lieten ze ons weten dat het slechts een kwestie van enkele maanden zou zijn. Er moest enkel een kastje in de straat worden aangepast. Enkele maanden(lees: 4 jaar later) is er nog altijd niets gebeurd. Enig idee wanneer dit eindelijk zou gebeuren? Regio Gits.

Hopelijk wordt dit probleem snel opgelost.

mvg,

Charlotte
als er (nog) geen vdsl2 mogelijk is zullen jullie op adsl of adsl2 verder moeten

post je lijnwaardes eens (profiel, noise margin, line attenuation), te bekijken via http://192.168.1.1

waarschijnlijk verliezen jullie sync, wellicht is je downstream noise margin laag. je zou kunnen vragen aan belgacom om op een lager profiel gezet te worden, maar dan zal je ook trager internet hebben (maar wél stabiel)

waarom je plots de problemen krijgt week ik niet, misschien dat bijkomende klanten voor meer interferentie zorgen?

evt kan je ook nog proberen modem te zetten waar de lijn binnenkomt, adsl splitters vervangen, .... je kan ook de technische dienst contacteren voor uw lijn te testen op 0800 22 700

mvg
Op het eerste zicht is daar niets mis mee.
inderdaad adsl2 profiel 6/0.5

maar is natuurlijk maar een momentopname... op moment dat je problemen hebt zou je misschien nog eens naar de lijnwaarden kunnen kijken, en kijken of de downstream noise margin niet gedaald is. zeker niet aarzelen om contact te nemen met de 0800 22 700

mvg
Bedankt voor de snelle respons. Voorlopig goed nieuws zie ik.

Maar zal dan eerst eens de splitter vervangen en als het dan nog nodig is de technische dienst.

Merci voor de hulp.

mvg,

Charlotte
Reputatie 2
Badge +1
Eerste indicatie is kijken in je e-services naar je verbindingstijden.
Als die daar om de x aantal uren , minuten wordt verbroken wil dat zeggen dat je sync verlies hebt...

Normale verbindingstijden zijn 36u of 96u.

geef het zelf weinig kans dat het de splitter is, want dan zou je wellicht constant problemen hebben....

mvg
Hallo,

Hier ben ik nog eens.

Donderdag geen enkel probleem maar sinds gisteren opnieuw problemen.

Vandaag heb ik contact opgenomen met de technische dienst.
Mijn vermoeden werd bevestigd. Het probleem ligt aan de router.(Philips zo'n 4 jaar oud)
Ik zal mij binnenkort een nieuwe aanschaffen in de belgacomwinkel. De vriendelijke meneer vertelde mij dat ik deze normaal gezien zal kunnen huren voor 0 euro. Dus wat moet ne mens nog meer hebben.


Bedankt iedereen voor de info.

mvg,

Charlotte

beste charlotte

dank voor de update

het kan natuurlijk aan de router liggen, maar zo zeker ben ik daar nog niet van zenne... de toekomst zal het uitwijzen hé. hopelijk is je probleem van de baan met de bbox2, je bent dan alvast wat hardware betreft klaar voor een overstap naar vdsl2.

mvg
Ik was er ook niet zo zeker van maar ik wilde charlotte haar goed humeur nu ook niet direct bederven zoals gij zenne... xenne !!KnipogenLachenLachen

Reageer