Internet comfort



Toon eerste bericht

70 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ik heb hier een IT'er zitten, die veel GB gebruikt. Soms hebben we het zitten tegen het einde van de maand, maar dan surfen we gewoon verder. Voor die 2 dagen die er nog resten, gaan we dat pack niet aanvragen. Hij heeft er ook niet echt behoefte aan dan. Ik persoonlijk voel geen verschil, maar we hebben een internet maxi en geen Netflix.
Mochten we het ooit nodig hebben, dan kunnen we toch met 1 muisklik volume bijbestellen. Ik persoonlijk vind het goed, zo gaat die man van mij zich toch een beetje intomen. 🆒
Reputatie 2
Badge
De vraag is eerder waarom die 650 verlagen in het voorbeeld van een comfort pack, als je dan toch gratis kunt volume bijbestellen.
Ben toch ook nieuwsgierig naar het waarom. Moest nu soms al 5 à 10 volume packs bijbestellen tegen het einde van de maand.
Misschien dan ineens een optie om ze in bulk te kunnen bestellen? In een keer 10 volume packs bestellen anders weer een hele hoop tijd verdoen om per 20 gb je volume te verhogen.
Badge +4
De vraag is eerder waarom die 650 verlagen in het voorbeeld van een comfort pack, als je dan toch gratis kunt volume bijbestellen.
Denk dat het gewoon is de mensen beetje bang te maken dat ze niet teveel zouden downloaden etc , om hun bandbreedte te sparen ofzo ?!? En om ook geen al te hevige downloaders te lokken naar PX 🙂
Reputatie 7
Badge +6
De vraag is eerder waarom die 650 verlagen in het voorbeeld van een comfort pack, als je dan toch gratis kunt volume bijbestellen.
RFG,

We hebben vastgesteld dat het merendeel van onze klanten toekomt met die 300GB per maand. Klanten die niet toekomen kunnen nog altijd gratis volume packs downloaden via MyProximus (wanneer je Internet Comfort hebt in een pack).

Groeten,
Wim
Vraagje van een dummy op computers waarom is dat belangrijk die snelheid?

Ik game veel online en bekijk Netflix en zit ik boven mijn verbruik, ik word dat niet gewaar hoor als hij op het einde van de maand paar sec. trager is op de pc om website te bekijken of te gamen of om tv te kijken.
Reputatie 3
Badge +1
Vraagje van een dummy op computers waarom dat dat belangrijk die snelheid?

Ik game veel online en bekijk Netflix en zit ik boven mijn verbruik, ik word dat niet gewaar hoor als hij op het einde van de maand paar sec. trager is de pc om website of tv te kijken.


Het gaat om het principe. Je betaalt x-aantal euro's voor een bepaald product dat aan bepaalde voorwaarden voldoet. Maar als je plots evenveel moet betalen maar je krijgt er minder voor. Dat vind ik niet kunnen.

Jij gaat toch ook niet betalen voor een volledig brood, terwijl je maar een half krijgt
Vloekt dit topic herlezen en herlezen, geheugen werkt niet meer optimaal door ziekte. Maar snap nu het wel.

En neen ik wil ook niet betalen voor een volledig brood, terwijl je maar een half krijgt . Fout ligt bij PX moeten veel duidelijker zijn met info
Reputatie 2
Badge
@Wim,

Bedankt voor je antwoord.
Dat Proximus vastgesteld heeft dat het merendeel van hun klanten toekomt met die 300GB per maand, is goed mogelijk, maar daarom mogen de anderen toch ook niet vergeten worden, zoals ook de Netflix gebruikers waar de Giga bytes er wel goed kunnen doorvliegen en van je internet volume afgaat!
"Giga bytes er wel goed kunnen doorvliegen en van je internet volume afgaat" zeg je RFG en je hebt gelijk hoor.

Maar ik wordt dat niet gewaar hoor met mijn verbruik dat de snelheid verminderd is, alles werk vlot en soepel. En denk bij u ook RFG dat je geen last hebt van die paar seconden of micro seconden.

Zolang alles vlot werk op de tv met netflix of iets anders en moet ik nu 2 sec langer wachten voor internet heb er geen last van
Reputatie 1
Wel vervelend als je naar Netflix zit te kijken en je film begint plots te haperen: Dan kan je vlug naar je PC hollen en 20GB bijbestellen en dan maar hopen dat die binnen het halfuur geactiveerd is...

Proximus heeft trouwens een enorm probleem om een duidelijke tekst op zijn website te zetten. Ik lees :

Internet Comfort: als de klant 300 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 3 Mbps, tenzij hij gratis Extra Volume van 20 GB aan €5 bestelt via MyProximus.


Dus gratis volume-pack is €5 ? Of is het omgekeerd, het pack van €5 is gratis ????

Waar zitten hier de taalpuristen ?
Badge +4
Een gratis volume-pack = 0 €
Dat zal een typo zijn denk ik
Reputatie 2
Badge
@Patrick, dat klopt, maar het gaat daar eigenlijk niet over, zie ook de reacties van anderen.
Een gratis volume-pack = 0 €
Dat zal een typo zijn denk ik

Als je verder gaat in de bestelling komt wel de prijs van 0€ te voorschijn, heb ik al een ganse tijd geleden eens gedaan voor comfort, dus ik veronderstel dat dat nu ook nog zo is, uitgenomen voor "Start"
Niet echt handig van PX dat je nu manueel gratis moet bijbestellen
Reputatie 1
Badge
Beste Wim : als quasi iedereen toekomt met 300GB, dan is het ook niet nodig om de limiet te verlagen en de klant te "pesten" met die gratis volume-packs.
Als morgen Netflix veel meer 4K content aanbied, en er meer klanten wel boven die 300 GB gaan : wordt die limiet dan terug aangepast ?

Je kan niet verwachten dat klanten minder krijgen dan vroeger voor hetzelfde geld (toch niet zonder zelf moeite te moeten doen) en dan verwachten dat die klant tevreden blijft. Proximus had het voordeel t.o.v. Telenet dat hun regeling i.v.m. downloadvolume beter was (want voor de snelheid blijf je normaal niet bij Proximus). Ik denk dat Telenet deze maatregel heel graag ziet gebeuren. Mij lijkt het toch een niet bijster verstandige beslissing.
Badge +4
Nu gaan onwetenden die anders op 650 GB stonden plots tegen een grens oplopen als ze aan 300 zitten, ... alles gaat trager gaan en dan kunnen ze beginnen denken dat PX niet goed bezig is .... niet echt wetende dat ze moeten kijken voor iets aan te passen in myPX met als gevolg veel telefoontjes aan proximus van ik haal plots geen snelheid meer of netflix buffert nu steeds.
Reputatie 2
Badge +1
Aangezien ik die extra 150 GB nooit geactiveerd heb blijft het bij mij staan op 500 GB. Ik kijk momenteel toch geen tv op tablet of gsm.

Maandelijks volume

Gebruikt volume voor deze maand 874 MB van de beschikbare 500 GB (499 GB 149 MB overblijvend).

U heeft 60 GB aan extra volume beschikbaar bij uw Volume Pack


Ik denk dat ze dit doen uit voorzorg, voor latere aanpassingen en het aanbieden van nieuwe packs of promotie campagnes. Beetje economisch bekeken. Het kan natuurlijk wel zijn dat het in de kleine lettertjes staat indien men die 150 GB activeert !!!
Als je hier met afkomt geloven ze je gewoon niet meer. Er werd in het buitenland al goed gelachen met onze veel te hoge internet prijzen, wat gaan ze nu denken als je zegt dat de limiet op je ongelimiteerd internet verlaagd is maar je het wel kan aanvullen door gratis packs te kopen...
Ik kan hier met mijn hoofd echt niet bij.
Reputatie 5
Badge +1

Ik kan hier met mijn hoofd echt niet bij.


Natuurlijk is dit Absurdistan, of zoals destijds hogelijk verbaasde toeristen zeiden: This must be Belgium. (Gratis iets kopen, je moet er maar opkomen.)
Ik ben ook niet te spreken over deze verlaging van het download limiet.
Ik heb een pack met Internet Comfort en Proximus TV, maar aangezien ik Netflix
kijk in HD kom ik niet met 300 gigabyte toe per maand. OK, Je kan gratis packs bijbestellen
maar dat wil zeggen dat ik 18 keer moet bijbestellen, om te krijgen wat ik vroeger had
zonder iets te doen! Dit is een achteruitgang, daar kan ik me niet mee verzoenen. Ik overweeg
te upgraden naar een Maxi formule, maar dan wil ik wel een snelheid van 100Mbps en geen 65
zoals ik het nu heb !
Badge +4
Of het is mss net dat ze willen, mensen lokken naar hun duurste formule !?
Dat willen ze misschien wel, maar dat geeft voor het Proximus marketing team alleen maar de bevestiging dat de klanten het toch maar blijven slikken.
Ik zeg de boel nog deze maand op, dan kunnen ze in elk geval naar die bevestiging fluiten.
Adios Proximus.
Badge +4
Maw slechte zet van Proximus als ze door deze aanpassing klanten verliezen .....
'k zal binnenkort het rapport van hun klantenaandeel moeten in het oog houden om te zien of dit wel zo is 😉

Reageer