Ik heb een nieuwe installatie, waarbij naar buiten toe alles perfect werkt.
De modem staat in de living, bij de TV, soundbar, sattelliet-ontvanger en media-player.
Verder is er via Powerlines een verbinding naar een bureau boven waar een vaste PC en een printer staan, beide verbonden met het netwerk via ethernet (via een switch), en ook nog naar een slaapkamer waar nog een TV staat met een eigen decoder.
Het probleem is dat de interne routing volledig niet werkt.
Als ik op de bbox-3 aanlog, ziet die ALLE apparaten. Ik heb zelfs zonder problemen de media-player en de printer boven een vast IP-adres kunnen geven (static DHCP address).
Op de status-pagina zijn alle aangesloten apparaten zichtbaar.
Maar als ik vanop een PC die wireless verbonden, is naar die apparaten wil gaan, lukt dit niet. Bij een ping krijg ik overal "destination host unreachable".
Heeft er iemand een idee wat er mis is?
Bladzijde 1 / 1
Dit probleem van "acces point isolation" hebben al velen ondervonden met de bbox3.
analoog probleem bv hier op het forum ook al gepasseerd:
analoog probleem bv hier op het forum ook al gepasseerd:
Heeft er iemand al een chromecast aan de praat gekregen met bbox 3?
door AP isolation werkt het niet blijkbaar (bbox3 bug)
Mogelijke oplossingen:
- bbox3 terug sturen !!
- Fritz!box gebruiken ipv bbox3
- ander router gebruiken achter uw bbox3
die je alleen als modem gebruikt voor TV en de rest
via de router die aparte pppoe sessie maakt.
Of het AP isolation probleem voor beide bbox3's (bbox3/S of Bbox3/T)
het geval is weet ik ook niet!
Wel... vraag me niet wat ik gedaan heb... maar het werkt nu ineens wel :-)
Veel gespeeld met de device types, maar ik denk nninet dat dat er iets mee te maken heeft.
Tenslotte de modem via de web-interface gereboot... daarna werkte het nog niet, en was hij zelfs alle device-instellingen kwijt...
Maar na een half uurtje of zo werkte ineens alles zoals het hoort... media-player, printer, ik kan nu overal aan.
En hopelijk blijft het werken...
Spijtig dat ik niet weet wat ervoor gezorgd heeft dat de routing nu ineens wel werkt... ik kan dus enkel zeggen dat men best eens reboot, en dan een tijdje wacht... 😉
Veel gespeeld met de device types, maar ik denk nninet dat dat er iets mee te maken heeft.
Tenslotte de modem via de web-interface gereboot... daarna werkte het nog niet, en was hij zelfs alle device-instellingen kwijt...
Maar na een half uurtje of zo werkte ineens alles zoals het hoort... media-player, printer, ik kan nu overal aan.
En hopelijk blijft het werken...
Spijtig dat ik niet weet wat ervoor gezorgd heeft dat de routing nu ineens wel werkt... ik kan dus enkel zeggen dat men best eens reboot, en dan een tijdje wacht... 😉
resetten van modem waarschijnlijk !?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.