intense snelheid

  • 20 July 2011
  • 42 reacties
  • 2941 Bekeken

Pack besteld internet intense zonder vaste lijn

tv comfort en gsm comfort 10

Gisteren 19/07/2011 na de komst van technieker alles geinstalleerd.

Uit een lijn test van Belgacom blijkt

Resultaat
Product
Belgacom TV
Lijnnummer

036634292
Status
Beschikbaar
Maximaal aantal TV's
3
Beschikbaar
Maximaal aantal TV's in HD
2

De ROP staat achter mijn hoek 10 meter van mijn kelder.

De wijkcentrale staat op minder dan 150 meter ik kan vanuit mijn appartement de ingang zien.

Wat blijkt nu, dat ik met mijn intense een profiel 20MB heb, Normaal 30Mb

en dat ik met een speedtest zonder gebruik van tv amper downstream van 18.67 MB/s en upstream van 1.64 Mb/s haal

Ik haal net iets meer dan bij mijn vorige provider, waar ik met een rawcopper lijn aangesloten was en mijn provider van de limburg was en ik in borgerhout bij antwerpen woon.

Volgens mij schort er iets, of ben ik mis??

42 reacties

Als dat tool echt kan voorspellen of berekenen welke snelheid werkelijk voor u mogelijk is dan zou dit tool uw lijn moeten laten synchroniseren op hogere snelheden en dan kijken tot waar de foutmarge binnen de perken blijft.
Ik denk dat dit tool al veel en de meeste mensen op verkeerdelijke gedachten gezet heeft.

Trouwens als ik dat tool moet geloven dan kan ik gemakkelijk 50 Mbps seconde behalen !!!!
Reputatie 7
Badge +1
Pff, theoretisch zou ik vlgs. de modemtool 115512 kbps kunnen halen....maar ik sync toch op 29920 kbps, dus haal ik de max. beloofde snelheid. Die zegt ook dat ik "calculated" op 255m van de ROP zit. Nou ik ga dat niet nameten, maar het zal in dit geval dus toch wel duidelijk op minder dan 400m zijn.. In realiteit haal ik met een favorite nu 23,87/3,36Mbps met de decoder in standby, wat dus dicht bij de beloofde theoretische 25/3,5 ligt. Met de decoder op 30 (VRT éénHD) wordt dat 19,45/3,38Mbps..dus als ik daar 9Mbps voor de HD-stream bijtel kom ik op 28,45Mbps sync. Lijkt me behoorlijk dicht bij de 30Mbps.

Met een 2e HD-stream maar van dezelfde zender kom ik op ca. dezelfde waarden. Met 2 HD-streams op 2 verschillende zenders nog 10,83Mbps.

Nog een vraagje misschien, off topic. Is kijken op 2 decoders naar dezelfde HD zender hetzelfde als kijken en tegelijk opnemen van dezelfde zender op één decoder ? m.a.w. telt er dan ook maar één HD-stream ? just for the record....
Ricy

Bedankt, voor al je uitleg, je zult vast wel gelijk hebben.

En om nu dit af te sluiten, wil ik er toch nog eens op wijzen dat Belgacom deze discussies kan vermijden door voor tot een aansluiting over te gaan bij de klant, de lijn uit te meten en te zeggen Mijnheer, Mevrouw u kan op deze lijn tot ...MB/s.

Dat word nu niet gedaan, dat word nu niet voorgesteld om dat te doen, neen er word gezegd intense tot 30Mb mogelijk.

Elke normaal denkende mens die achter zijn hoek een kast van belgacom ziet staan op 10 meter van de deur.

Elke normaal denkende mens die 120 meter van een centrale woont gaat er niet aan twijfelen dat hij die snelheid gaat halen.

In mijn geval, was er geen sprake van tweifel doordat er een nieuwe belgacomkast in de kelder is geplaatst en de bakabeling is vernieuwd.

En ook omdat eind vorig jaar Belgacom nieuwe kabel in de straat heeft gelegd.

Die overtuiging heeft mij ook aangezet de overstap naar belgacom te doen.

Wat weet ik nou dat de ondergrondse leidingen tellen, wat weet ik nou dat belgacom een omweg maakt van +400 tot 700 meter om mijn huis te bereiken dat op 10 meter van een ROP staat en op 120 meter van een centrale.

Daar word bij Belgacom ook geen toelichting over gegeven, er wordt allen vermeld in de voorwaarden zoals u hierboven kunt terugvinden.

Het is de klant die moet ruiken of hij 30MB,20Mb, of minder kan halen..

Dus de nieuwe klant blijft eigenlijk met onzekerheid opgezadeld en gaat dan af op hetgeen hij ziet en weet, een rop op 10 meter , een cenrale op 120 meter kan niet mis gaan.

Maar de ontgoocheling is des te groter in mijn geval 18.67 de snelheid van een adsl2 lijn.

Mijn twijfel is dan ook sterk dat ik in de toekomst wanneer belgacom naar 50MB gaat ik nog steeds op dat adsl2 snelheidje zal blijven zitten, want ik zie niet dat belgacom zijn bekabeling zal wijzigen.

Als u mijn uitleg en situatie verstaat zult u ook begrijpen waarom ik zo gefrustreerd ben.

Mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ja, adizal, ik zou in jouw geval ook gefrustreerd zijn. Een ROP bijna vlak voor je deur, en dan er toch nog op 10 minuten wandelen vanaf zitten....waarschijnlijk maken ze een lus in de andere richting en komen ze langs de overkant terug ? de wegen van Belgacom zijn ondoorgrondelijk, maar ik weet ook niet precies wat de technische beperkingen zijn.
@ adizal:

"En om nu dit af te sluiten, wil ik er toch nog eens op wijzen dat Belgacom deze discussies kan vermijden door voor tot een aansluiting over te gaan bij de klant, de lijn uit te meten en te zeggen Mijnheer, Mevrouw u kan op deze lijn tot ...MB/s.

Dat word nu niet gedaan, dat word nu niet voorgesteld om dat te doen, neen er word gezegd intense tot 30Mb mogelijk."

Dat is de nagel op de kop. Men zou je aan de balie kunnen meedelen: mr, Als je een internet-abonnement neemt voor de snelheid, dan kan je hooguit voor een comfort-abonnement gaan. Zo kunnen ze ook op dat moment de voordelen van de andere abonnement duidelijk maken.

De klant kan dus vrij beslissen, zonder dat die zich nadien beetgenomen voelt. Ook al spreken ze van 'maximumsnelheden'.


En tot overmaat van ramp, heb ik nog 7.5u internet verbruik aan 0.49cent/min aan mijn been van mijn smartphone zonder dat ik wist dat deze met internet verbonden was.

Mensen, ik heb dat pack aangekregen, ben er diep in ontgoocheld en gefrustreerd en nu nog met die gsm, nu gaat het buiten.

19/07/2011 geinstalleerd 7 dagen bedenktijd = 26/07/2011

Maandag 25/11/2011 om 9.00u sta ik bij de post met de aangetekende opzeg

Maandag 25/11/2011 voor 10 uur breng ik mijn pakket terug binnen bij belgacom shop.

Belgacom ge hebt me nu genoeg gekloot. Als je niet tevreden bent dat ik het terugbreng, trek het in proces.

Mvg
Reputatie 2
Badge +1
7.5u internet aan 0.49cent per minuut??? Beetje vreemd tariefplan.
Grootste probleem hier in dit hele verhaal is dat je jezelf blijkbaar niet genoeg hebt geinformeerd over de mogelijkheden/limitaties/werking van je product/abonnementen.

Ik ga er wel mee akkoord dat het een goed idee zou zijn dat BGC je informeert over op welke snelheid je gaat syncen.
(Men biedt om die reden tegenwoordig (in tegenstelling tot vroeger) enkel intense aan op VDSL2 lijnen, niet op ADSL.)

ECHTER is dit allemaal subjectief en afhankelijk van heel wat factoren en kan zelfs als je aangesloten bent nog veranderen als dit technisch nodig blijkt te zijn en daarom zal men dit omschrijven als 'maximaal'.
Telenet, scarlet, dommel, ... doen allemaal hetzelfde en is ook van een technisch standpunt volledig begrijpbaar. Behalve dat Telenet om andere redenen nog extra beperkingen oplegt die helemaal niet aanvaardbaar en misleidend zijn!

Ik heb sterk de indruk dat je je hebt laden leiden door informatie die je zelf hebt gezocht, maar niet correct was of fout geinterpreteerd is. (intense = 30Mbps, zonder te weten dat dit maximaal is en afhankelijk van enkele factoren, BGC's interpretatie van 'afstand'. VDSL2-tool, afgaand op aantal HD zenders...).
Ben er zeker van dat geen enkele BGC medewerker je een 30Mbps profiel beloofd heeft, want gebaseerd op de gegevens die je hier postte, was het maximaal een 20Mbps).

Moraal van het verhaal: je hebt je niet correct geinformeerd over de diensten aangeboden op je lijn en/of het product, zie ook je smartphone verhaal... Het zou idd wel netjes zijn van BGC om je te informeren over het beschikbare profiel (16.5 - 20 - 30Mbps) maar in de praktijk is dit niet zo eenvoudig omwille van allerhande factoren (en ben gelukkig niet naief, een stukje commerciele overwegingen spelen natuurlijk ook mee)
7 u 30 internet aan 0.49cent /minuut juist vernomen in belgacom shop

Moet je weten dat dat gewoon is door onwetend te zijn dat dat opstond, ik heb internet nog niet gebruikt.

Maar einde verhaal

Belgacom kan de kloten op, met het misleiden en niet informeren


Consument krijgt 14 dagen bedenktijd na aankoop op internet, via telefoon, of aan de deur.


(Belga) Wie een product koopt op het internet heeft
binnenkort twee weken de tijd om zich te bedenken en het terug te sturen. Dat
heeft het Europees Parlement beslist. Het keurt daarmee het compromis goed dat
met de lidstaten gevonden werd over een modernere consumentenbescherming.


Omdat de bestaande wetgeving nog van voor de digitale
revolutie stamt, zijn consumenten die aankopen doen via het internet doorgaans
niet goed beschermd. Gepieker of de bestelde producten wel op tijd geleverd
zullen worden of in goede staat zullen zijn en de grote verschillen in
consumentenbescherming tussen de verschillende lidstaten zijn bovendien een rem
op grensoverschrijdende handel. De nieuwe consumentenrichtlijn moet ook daar
een einde aan maken. Wie op het internet, via de telefoon of aan de deur iets
koopt, zal 14 dagen de tijd hebben - vanaf het moment van ontvangst - om zich
te bedenken. Laat de verkoper na de consument te informeren over dit recht op
bedenktijd, dan krijgt de koper 1 jaar de tijd om het product terug te sturen.
De kosten voor het terugsturen zijn wel voor rekening van de consument. Europa
maakt ook komaf met 'verborgen kosten' bij bijvoorbeeld vliegtuigtickets. Die
zijn voortaan verboden, net als het vooraf (ongemerkt) aanvinken van diensten
waardoor de prijs eveneens hoger is dan verwacht. In eigen land reageert het
VBO vrij positief op de nieuwe regels, maar betreurt dat "deze richtlijn
de onrechtmatige toepassing van bepaalde beschermingsmaatregelen door de
consument niet kan uitsluiten". (GFR)

Ze hebben mij van niks geinformeerd alleen onwaarheden verteld.

Mvg
O ja in de belgacom shop, hebben ze het nog eens nagekeken, en volgens hun gegevens moet ik hier wel 30Mb kunnen krijgen

ze hebben me de telefoon van technishe dienst gegeven 0800 22 700 heb ik naar gebeld , die lul was zat denk ik, die sprak van bandbreedte en dat we hier in belgie max 5 MB kunne halen.

Zou jij nu niet moedeloos worden.

Denken die van belgacom echt dat ze kunnen blijven plagen en sarren en misleiden en van het kastje naar de muur sturen.

POTENTIELE KLANTEN BLIJF WEG BIJ BELGACOM, JE LOOP HIER IN DE VAL, HET IS HIER ENKEL TE DOEN OM JE GELD.Het heeft me op die paar dagen meer geld gekost dan een maand abbonement.
gij zijt blijkbaar toch een echte pechvogel dan val je nog op de verkeerde persoon bij de technische helpdesk !.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik vroeger bij TN was voor TV en nu al enkele jaren bij BGC en zelf al van in den beginne van internet bij Skynet; maar ik kan zeker niet klagen en ook niet over de technische helpdesk en akkoord de ene kan je beter verhelpen dan de andere maar dat is zeker niet typisch voor BGC alleen.
Het is zeker niet mijn bedoeling om kritirk te geven maar wel om mensen zoveel mogelijk bij te staan met raad of te helpen bij hun problemen in de mate van mijn mogelijkheden natuurlijk, wat alles weet ik zeker ook niet.

mvg,
Ge moet u niet ongerust maken het is het einde hier on de site.

ik heb vrijdagavond mijn nieuw pack nog opgezegd.

Vandaag zaterdag morgen breng ik het terug.

Voor de mensen die tevreden zijn, het ga u goed bij belgacom.

voor de twijfelaars, informeer u goed, bevalt het pakket u niet breng het terug binnen de 14 dagen.

Voor de benadeelden, ik ben stom geweest om met belgacom in zee te gaan, met telenet is het niet beter, die mastodonten zijn ziek in hetzelfde bedje.

Maar we zijn gebonden vooral voor onze tv om een keuze te maken en dat kan al eensz verkeerd aflopen.

Mvg
Adizal ik begrijp je 200% , wij hebben hier ongeveer hetzelfde aan de hand.

Nog 1 maand en ik ben weg bij die oplichters.

Geld uit de zakken halen dat kunnen ze.

Ze beloven veel tot dat je aangesloten bent en dan begint de meserie.

Al brengt het niks op , toch klacht indiennen bij de ombudsman.

Vroeg of laat worden ze daar wel voor op de vingers getikt.
  • Inderdaad Belgacom is een absolute topper in misleidende verkoop. Ik zie net op mijn niet gefactureerde diensten van juli een bedrag staan van 6.2 ; eenmalige kost . Ze hebben mij overgeschakeld naar internet comfort , omdat ze mij reeds maanden internet favorite aanrekenden zonder dat ze mij de snelheid van internet favorite konden aanbieden. Ben hier toevallig achtergekomen Heb dus al die maanden VEEl te VEEL betaald ! De enige oplossing die ze miij konden aanbieden was een overschakeling naar internet comfort.Van enige financiele rechtzetting is geen sprake , zo is zaken doen wel makkelijk... Nu hiervoor nog eens 6.2 euro aanrekenen is wel het absolute toppunt !!!! Hoelang blijven jullie met de klant spelen ??? Dit zijn toch praktijken die niet meer kunnen....
Heb hier net wat rondgekeken op het forum. Blijkbaar zitten heel veel klanten in dezelfde situatie. Ik ben ook zo vlug mogelijk weg bij Belgacom. Want absolute toppunt, na al deze misleidende acties van Belgacom, kan je ook nog je contract niet onderbreken....Als je dan bedenkt dat , indien ze het eerlijk willen spelen, ze l een aangepast pack zouden kunnen aanbieden voor klanten met een adsl verbinding....Alle frustratie weggewerkt....

Maar nee BG volhardt in deze misleiding. Na al deze reacties op het forum en internet gelezen te hebben verbaasd het me enorm dat dit nog niet in de media verschenen is ...

Geen enkele andere eerlijke firma zou hiermee wegkomen...

Wat kunnen we hieraan doen ???
Reputatie 2
adizal heeft het er nog blijkbaar zeer moeilijk mee, zelf al is hij van belgacom afgestapt, dit is een stukje uit één van zijn laatste sitaten op userbase:

"Beste techniekers Sorry dat ik u pseudo techniekers noemde, was eigelijk uit irritatie. Maar als je antwoord , geef dan een degelijk antwoord. En begrijp, dat jullie niet alleen dit forum lezen, maar mogelijk nieuwe klanten ook die ergens een antwoord op een vraag of probleem zoeken. Met die zinloze opmerkingen die je doet over mijn probleem dat ik als klant louter aan de schuld van belgacom toeschrijf haal je geen pluimen. Hetgeen ik hier neerschrijf is pure waarheid en die waarheid kun je onmogelijk verdoezelen. Ge maakt uzelf en belgacom oer belachelijk met uw uitspraken. Het zijn enkel enkelingen zoals jullie die geloven dat jullie gelijk hebben. Er zijn echter duizenden gedupeerden die eerder zullen beamen dat ik gelijk heb. Pseudo techniekertjes is nog lichtjes uitgedrukt, je bent eerder een stel zielige mestkevers die dringend aan de deur moeten gezet worden. Nochthans vriendelijk groeten Want jullie weten niet beter......"
"0pgelet mensen MAFFIA !! op het forum Vertel niet de waarheid want ze verwijderenj het"
Ja en nu is het te hopen dat hij bij die andere provider meer geluk en succes heeft !
deze cased is al een tijdje closed wat mij betreft.

hij zit ondertussen bij telenet.... en dan nog wel voor de no limit.... succes

mvg
xenne, only the sky is the limit.
nu is hij mss aan het zingen van no no, no no nono , no limit;)

Reageer