intense snelheid

  • 20 July 2011
  • 42 reacties
  • 2941 Bekeken

Pack besteld internet intense zonder vaste lijn

tv comfort en gsm comfort 10

Gisteren 19/07/2011 na de komst van technieker alles geinstalleerd.

Uit een lijn test van Belgacom blijkt

Resultaat
Product
Belgacom TV
Lijnnummer

036634292
Status
Beschikbaar
Maximaal aantal TV's
3
Beschikbaar
Maximaal aantal TV's in HD
2

De ROP staat achter mijn hoek 10 meter van mijn kelder.

De wijkcentrale staat op minder dan 150 meter ik kan vanuit mijn appartement de ingang zien.

Wat blijkt nu, dat ik met mijn intense een profiel 20MB heb, Normaal 30Mb

en dat ik met een speedtest zonder gebruik van tv amper downstream van 18.67 MB/s en upstream van 1.64 Mb/s haal

Ik haal net iets meer dan bij mijn vorige provider, waar ik met een rawcopper lijn aangesloten was en mijn provider van de limburg was en ik in borgerhout bij antwerpen woon.

Volgens mij schort er iets, of ben ik mis??

42 reacties

Dus intense Kandidaten, kijk uit voor je INTENSE 30MB/S betsteld.

Als je 10 meter van een ROP woont.

Als je 150 meter van een centrale woont

Als je 2 tv in HD + 1 gewoon kunt aansluiten = GEEN GARANTIE dat je 30MB/S KRIJGT, maar 18.67MB/S zonder gebruik van uw tv

BELGACOM = DE ABSOLUTE MEESTER IN MENSEN MISLEIDEN

JUIST ONDERVONDEN....
Heb je dit al gemeld aan 0800 22 800 of technische dienst 0800 22 700 .
Ik heb EVA gecontacteerd, zij beweerd dat mijn lijn in orde is 20 Mb/s

Maar als verklaring geeft ze dat niemand kan zien hoelang de ondergronde bekabeling is.

Wel ik weet dat...

Van aan de Rop 10m van mijn huis via congo brasaville terug naar mijn huis anders heb ik geen verklaring.

LULKOEK verkopen ze daar bij BELGACOM.
Reputatie 2
Badge +1
En hoe weet jij dat die kabel 10m is?
Verder maakt dat trouwens niet uit.. .de totale kabellengte van de HELE bundel dient minder dan 400m te zijn om te kunnen genieten van een 30Mbps profiel.
Dus als je buren die 401m wonen op dezelfde kabebundel (en minder dan 700m) zal de maximale snelheid op jouw lijn ook op 20Mbps zitten.
Beste adizal,

Er zijn wat factoren dat een rol spelen in de snelheid van uw lijn. De kabellengte speelt daarin een zeer grote rol. Zoals axs heeft gezegd, moet deze minder dan 400m zijn.

Dit wordt zo berekend zodat u(de klant) een stabiele verbinding krijgt.

Mvg,

Eva.
Reputatie 7
Badge +3
Ik woon in wandela fstand zo een 200 meter van de Rop maar de totale lengte via de kabels van Belgacom is 720 meter, tot bij mij vorig jaar nog opgemeten door een technieker van Belgacom.

Ik zit dus nog met veel geluk op een 20/2 MB profiel . Voordien op een 16/1 MB profiel.

Heb ook Intense als abonnement.

Je hebt niet de 30/6 MB maar je hebt ook wel andere voordelen met intense.

Onbeperkt aantal computers aansluiten , meerdere mail adressen, 10 itunes songs per 2 maand en Norton Internet Securety gratis en onbeperkt downloaden zonder meerkost enz.....

Ooit komen we wel op het 30/6 MB profiel.

mvg,
Ik wil niet onnodig blijven in discusie gaan, bedankt voor uw reactie trouwens.

Maar feit blijft en uiteindelijk de grond van de zaak.

Belgacom maakt reclame voor intense internet tot 30 MB/s en dat hangt af van hoever je van de cenrale zit, of hoever het verdeelpunt van jou af is.

Men spreekt nooit over een factor ondergrondse bekabeling.

Ik ben nu in de situatie dat ik een 20MB/s profiel heb, en ik voel mij benadeeld omdat ik dezelfde prijs betaal dan zij die tot 30 MB/s kunnen gaan.

Belgacom misleid zo hun klanten, zoals ik misleid ben omdat ik dat contrakt ben aangegaan in de veronderstelling dat ik ook tot 30/MB zou kunnen.

Het is de schuld van het winstbejag van Belgacom dat deze situatie zich bij klanten voordoet 30Mb/s is aantrekkelijker dan 20MB/s.Zeker als je dezelfde prijs moet betalen het is zo maar even 33% verschil voor eenzelfde prijsklasse, en je hebt geen keuze.

Belgacom zou eerlijk moeten zijn en bij de klanten een meting moeten uitvoeren alvorens een kontrakt af te sluiten, dan weet je vooraf dat je maar tot 20 Mb/s kan en dat heb je de keuze.

Ik ben niet tevreden omdat ik 33 % minder voordeel heb en toch dezelfde prijs moet betalen.

Moet ik nu gediscrimineerd worden omdat mijn lijnen te lang zouden zijn ???

Dat is toch puur de schuld van Belgacom niet ?
Reputatie 2
Badge +1
Neen... belgacom (en geen enkele provider!!!) biedt op zijn particuliere abonnementen een gegarandeerde snelheid aan.
Verder staat in de voorwaarden dat de beschikbare snelheid afhankelijk is van enkele technische kenmerken.
Ik weet wat ze wel doen.

Hetzelfde bedrag vragen voor een produkt dat ze verkeerdelijk aanprijzen omdat ze dat niet overal kunnen leveren, en dat zeker niet de schuld van de klant is.

Het is misleiding , niks anders.

ik ben toch niet verantwoordelijk voor het materiaal dat onder de grond steekt.

Ik ga voort op het geen op hun site staat bij de packs, snelheid is afhankelijk van de afstand tussen centrale en aansluitpunt op de computer.

Dat is GEEN 150 METER

HET ROP STAAT NET OM DE HOEK OP 10 METER AFSTAND, wat liggen jullie nu te verwijzen naar de lengte van bundels enz...
Reputatie 2
Badge +1
Suggestie: pak een schup, een rolmeter (of als je tijd teveel hebt: een lat) en volg de kabel en meet deze op.
Verder kan je naar BGC bellen en vragen om je abonnement om te schakelen naar een favourite.

Voor mij: case closed, verschillende mensen (op verschillende fora) hebben je het TEVERGEEFS proberen uit te leggen. Helaas blijf je volharden in je koppigheid ondanks dat de algemene voorwaarden duidelijk zijn (ONDER MEER afhankelijk van ....)


uit de algemene voorwaarden:

1 Om de maximale down- en uploadsnelheden te bereiken moet de klant beschikken over een VDSL-aansluiting (bestaande Belgacom-klanten die een ADSL-aansluiting hebben, kunnen een VDSL-aansluiting krijgen voor € 50, inclusief een nieuwe modem, als deze technologie bij hen beschikbaar is). De maximale down- en uploadsnelheden hangen onder meer af van de afstand tussen het aansluitpunt en de centrale, de informatica-installatie en de binnenbekabeling. Raadpleeg uw verkoper om te weten of u de aangekondigde maximumsnelheden kunt bereiken.
AXS

Je moet eens leren lezen, dan weet je waarover het gaat.

En als je bij Belgacom werkt, moesten ze je met mijn schup buitenwerken.

Mvg
Reputatie 2
Badge +1
Het gaat je om dat je niet krijgt waarvoor je zou betalen... en dat spreek ik tegen met facts! ;)
Gaf je ook meteen een suggestie: vraag om omschakeling naar favourite.

Verder: ik heb buiten een aansluiting bij BGC geen binding met hun, maar probeer hier mensen verder te helpen.


Salut
AXS

Goed van jou dat je mensen wil verderhelpen, vind ik echt tof.

Daarom zet ik nog eens alles op een rijtje.

Om de maximale down- en uploadsnelheden te bereiken moet de klant beschikken over een VDSL-aansluiting (bestaande Belgacom-klanten die een ADSL-aansluiting hebben, kunnen een VDSL-aansluiting krijgen voor € 50, inclusief een nieuwe modem, als deze technologie bij hen beschikbaar is).

------ Ja ik heb een vdsl aansluiting

De maximale down- en uploadsnelheden hangen onder meer af van de afstand tussen het aansluitpunt en de centrale,

---------Dat is 150 Meter maximum of 10 Meter tot Het ROP achter mijn hoek.

de informatica-installatie

--------- Nieuw geleverd door Belgacom

--------- Pc tip top inorde met i7 core processor

en de binnenbekabeling

---------- Binnenbekabeling nieuwe kast van Belgacom, Bekabeling vernieuwd.

---------- Belgacom heeft eind vorig jaar nieuwe kabel gelegd in de straat.

Raadpleeg uw verkoper om te weten of u de aangekondigde maximumsnelheden kunt bereiken.

Ja tot 30MB/S 2TV HD +1 analoog

Nu is het weer aan u

Mvg
Reputatie 2
Badge +1
De maximale down- en uploadsnelheden hangen onder meer af van de afstand tussen het aansluitpunt en de centrale,

---------Dat is 150 Meter maximum of 10 Meter tot Het ROP achter mijn hoek.

NEEN: de werkelijke afstand zelf kan U niet meten... tenzij je gebruik maakt van een schup en een meter en de hele kabellengte opmeet. Enkel BGC heeft deze info.

Raadpleeg uw verkoper om te weten of u de aangekondigde maximumsnelheden kunt bereiken.

Ja tot 30MB/S 2TV HD +1 analoog

Wie gaf je deze info? Aangezien 2TV HD + 1 analoog = 20Mbps OF 30Mbps, afhankelijk van de 'afstand*'.

* afstand = kabellengte van ROP tot bij je thuis.

Echter is dit niet de enige voorwaarde, maar ook verzwakking (afhankelijk van oa de kabelsectie), de totale lengte van de kabelbundel en eventuele andere gebruikers op de lijn bepalen welk profiel je krijgt toegewezen.
Dit staat ook in de algemene voorwaarden, aangezien er staat ONDER MEER ....
Die webchec kan ook soms tot verwarring leiden zoals de link hieronder uitlegt want 3TV's waarvan 2HD wil niet d'office zeggen dat je een 30/6 profiel zal toegewezen krijgen.
Link:http://bgctv.skynetblogs.be/#webchecktv
@axs:




"uit de algemene voorwaarden:

1 Om de maximale down- en uploadsnelheden te bereiken moet de klant beschikken over een VDSL-aansluiting (bestaande Belgacom-klanten die een ADSL-aansluiting hebben, kunnen een VDSL-aansluiting krijgen voor € 50, inclusief een nieuwe modem, als deze technologie bij hen beschikbaar is). De maximale down- en uploadsnelheden hangen onder meer af van de afstand tussen het aansluitpunt en de centrale, de informatica-installatie en de binnenbekabeling. Raadpleeg uw verkoper om te weten of u de aangekondigde maximumsnelheden kunt bereiken."

Beste axs: Deze voorwaarden zijn opgesteld NAdat ik mijn internet Go (nu Favorite) abonnement afgesloten heb. Dit om de heel eenvoudige reden dat er toen nog geen sprake was van VDSL. Ook ik ben een gefrustreerde klant, die, met spijt in het hart, hoogstwaarschijnlijk Belgacom na bijna 20 jaar de rug zal toekeren. Het enige wat mij nog bindt met Belgacom is mijn nog grotere aversie voor Telenet. Mijn telefoon (I-talk) en internet zijn Belgacom, mijn TV is nog steeds de 'analoge kabel'. Dat laatste was in afwachting totdat ik via Belgacom TV ook tegelijkertijd 2 programma's op hetzelfde moment zou kunnen opnemen (wat ik nu met videorecorders doe) omdat mijn vrouw en ik in een 3-ploegensysteem werken.

Maar het afgelopen jaar heb ik 2 keer met mijn internet gesukkeld: 1 keer omwille van een te oud kontactpunt in huis, wat gratis vervangen werd; de andere keer door een fout in een Cabine. En ja, daarom heb ik nog steeds de analoge kabel voor de TV. Ik vertrouwde het nog niet om over te stappen. Door de problemen onlangs ben ik ook die snelheden gaan meten, die bedroevend laag liggen. Maar wat me nog meer bedroefd maakt, is dat men een klant serieus aan het twijfelen brengt:

1. Belgacom maakt van me een tevreden klant door me te geven waar ik recht op heb: nl VDSL. (het kost hen de activatiekost van 50 euro). Ik word waarschijnlijk een tevreden klant en neem er waarschijnlijk ook Belgacom TV bij.

2. Ik bouw mijn internetabonnement af, ik bespaar maandelijks 10 euro. Mijn TV zal Telenet worden. Belgacom verliest toch al heel wat meer centjes dan een gratis VDSL.

3. Maar wat gebeurt er met de rest als ik mijn internet afbouw? PC security, mijn I-talk? Houden die dezelfde prijs? Kan ik addertjes onder het gras verwachten? Het vertrouwen ebt weg. Misschien een totaalpakket elders (Telenet) nemen? Dan toch maar?! Is het gras groener elders? Misschien wel, maar dan is Belgacom een jarenlange klant kwijt.

Want, om terug te komen op het begin van mijn mail: Belgacom beloofde me jaren terug een snel internet met een aanzienlijk downloadvolume. Dat laatste klopte voor me reeds bij de Go-versie. De snelheid: that's the box of chocolates: you're never know what you're gonna get. En dat, dat is niet fair! Moest die snelheid nog ergens in de buurt komen, maar nog geen 4MBps, da's om eerlijk te zijn toch gene vette voor een Favorite-abonnement.

Zo, dit moest me effe van het hart!



Reputatie 2
Badge +1
Als de voorwaarden op dat moment anders waren, was dat omdat me nog geen snellere technologie kon aanbieden. Echter was er op dat moment ADSL, waar ook duidelijk werd gemaakt dat de geleverde snelheid afhing van technische kenmerken van je lijn.

Ik zou als ik jou was eens contact opnemen met BGC om te vragen of VDSL2 voor jou beschikbaar is. Indien ja... omschakelen! Indien neen... downgraden naar een 'comfort'.
Verder kan je steeds vragen om de activatiekost van 50 euro te laten vallen... wordt meestal wel gedaan ;)
@axs:

Bedankt voor je snelle antwoord.

"Verder kan je steeds vragen om de activatiekost van 50 euro te laten vallen... wordt meestal wel gedaan ;)"

Dan zal ik eens proberen of ze die kost voor mij ook zullen laten vallen. VDSL is hier immers beschikbaar. Spijtig genoeg doen ze het niet sowieso voor alle klanten die 'traag' surfen, ondanks dat ze een 'snel' abonnement gekozen hebben.


Met vriendelijke groeten, dt.
Hallo,

Toch nog eens terugkomen op mijn intense snelheid.

Ik weet op voorhand al dat het toch van tafel geveegd word, maar toch meld ik het.

Ik heb die tool vdsl modemtool 1.6 eens gebruikt.

en die geeft toch iets info

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

download upload
line: 25008 kbps 3104 kbps dit zou ik kunnen halen nu 18670 en 1640
payload: 20056 kbps 2040 kbps dit heb ik nu en in werkelijkheid haal ik 18670 en 1640


max line: 73264 kbps
max payload: 59888 kbps
bands used: 2 1
bandplan: 8D
training: 25.9 dB
loop length: 455 m
near end: 419 m
far end: 450 m
avg. length: 441 m
snr margin: 22.9 dB
attenuation: 15.4 dB
avg. margin: 23.6 dB
avg. snr: 40.2 dB
forecast max line: 116550 kbps
forecast max payload: 94535 kbps

dus volgens deze tool zijn de afstanden niet te groot niet ?

Ik vraag me af waarom ik geen 30Mb krijg, stel dat ik dan maar 25Mb down en 3,1 up zou ik al meer tevreden zijn.

Mvg
afstand tussen de 4oo meter en 700 meter dus ==> 20/2 profiel
dus is uw up en down snelheid 18,6/1,6 normaal.

mvg,
Hallo

Wel die tool zegt dat een upgrade naar 30 MB mogelijk is.

Morgen ga ik naar Belgacom store en neem al mijn spullen mee, al zij bij hun besluit blijven, geef ik mijn spullen terug en stuur een aangetekende opzeg.

De aansluiting voldoet niet aan mijn verwachtingen en ik zeg dus op binnen de 7 dagen.

En dan weten ze bij belgacom waar ze hun lijnen en bundels en ROP kunnen steken....

Mvg
Dit tool leest waarden uit de bbox en deels theoretische waarden.
maar ik weet niet waar je ziet dat het tool zegt dat je 30 Mbps kunt halen.
Je kijkt naar de max waarden die opgegeven worden door dit tool waarschijnlijk, maar dit zijn echter theoretisch waarden.
Deze hoge waarden staan bij mij ook aangegeven maar daarom zijn ze niet mogelijk want het tool bewijst het trouwens zelf dat dit niet kan aangezien je afstand volgens dit zelfde tool groter is dan 400m !!

de exate lijnverzwakking en afstand tot rop zou je aan een technieker van bgc moeten vragen of via technische dienst maar dat heb je al gedaan denk ik ('k heb niet alles opnieuw gelezen wat hierboven staat).

desalniettemin toch een goeie avond,

mvg.
Reputatie 2
Badge +1
Die tool geeft geen garanties en... het zegt al meteen dat je te ver zit voor 30mbps. (>400m).

Verder zxijn 18,6 en 1,64 meer dan behoorlijke waarden voor een 20mbps profiel, rekening houdend met de overhead etc...

Zoals je ook kon lezen op userbase kan je niet verder gaan op de forcast van die tool. Enkel BGC heeft de juiste waardes (tool houdt bv geen rekening met de sectie vd kabel en andere gedbruikers op die bundel)

BGC biedt jou aan wat ze beloven in je contract, nl maximaal 30mbps over VDSL2... Welke hinder ondervindt je trouwens van die 20mbps? Ik kijk thuis HD en surf ondertussen zeer vlot verder samen met eventuel wat youtube... vanaf 4mbps merk je zelfs geen verschil meer in surfen!
Hallo

Kijk als belgacom binnenkort overschakelt op 50MB, is dat voor mij ook niet mogelijk.

De technishe kant de bundels draden en Rob al is alles nieuw zal hetzelfde blijven ook de afstand dan van die kabels.

(WAT IK NU en DAN OOK NIET zal BEGRIJPEN omdat de ROP op 10 meter van mijn deur staat en ik 120 meter van de wijkcentrale woon.

Is het dan niet beter dat ik BELGACOM verlaat, ze kunnen me toch niet geven wat ik verwacht, ze kunnen me nu zelfs nog geen 30 MB lijn geven.

Ik zit op een vdsl lijn aan de snelheid van een adsl2 lijn.

Mvg
Onder Forecast in de * VDSL2 modem tool 1.6 * staat dat ik kan upgraden naar 30Mb profiel.

Neen die tool houd met bepaalde bezetting van de lijn geen rekening, maar voert wel een berekening vanwaar ik aangesloten ben.


30 MB UPGRADE MOGELIJK
Mvg

Reageer