Elke WERKdag preciers om 17:00 uur storten mijn internetresponsietijden in.
Mijn verklaring is dat op dat moment de "Happy Time" telefoongebruikers (dat zijn gebruikerts die vanaf 17:00 uur gratis kunnen bellen naar een land van keuze) massaal het Belgacom net op gaan en alle capaciteit voor interner gebruikers wegsnoepen. Ik woon in postcodegebied 3920. Zijn er meer internetters die hier last van hebben?
Vergeleken met met het buitenland zijn de tarieven in Belgie disproportioneel duur. Is hieraan niets te doen? Bijvoorbeeld een soort Youp van 't Hek actie??
Ik hoor graag,
Faldo
Bladzijde 1 / 1
Heeft er volgens mij helemaal niets mee te maken...... Lijkt mij eerder dat je modem ( of eventueel de wijkcentrale) gestoord wordt door een "ander" apparaat in de buurt dat om 17h aanslaat.... en alzo fungeert als stoorzender....
Verhuizen naar het buitenland is een optie of een VoIP provider zoeken. Verder heeft BGC ook wel goedkopere opties voor te bellen naar het buitenland.
Ik moet er aan toevoegen dat de storing om 17:00 uur plotseling en momentaan ondragelijk is en dat de problemen dan langzaam afnemen tot omstreeks 19:00 uur alles weer normaal is. Een overbelaste wijkcentrale zou goed kunnen, omdat er in mijn wijk veel buitenlanders wonen die op dat moment allen gaan bellen.
Verhuizen naar het buitenland als advies illustreert het probleem van passivietijd waaraan de Belgische kiezer lijdt. Zij krijgt dan ook de regering (niet) en het tarief dat ze verdient.
Verhuizen naar het buitenland als advies illustreert het probleem van passivietijd waaraan de Belgische kiezer lijdt. Zij krijgt dan ook de regering (niet) en het tarief dat ze verdient.
Beste Faldo,
Misschien even verduidelijken dat het telefonienetwerk en xdslnetwerk onafhankelijk van elkaar werken. Hoewel ze fysiek op dezelfde drager zitten (zijnde uw koperpaar), worden er voor beide netwerken andere frequenties gebruikt. Het telefoonverkeer van je buren kan dan ook geen effect hebben op de stabiliteit van je internetverbinding.
Er kan iets mis zijn op je lijn, kan je even je login doorgeven via privé bericht zodat ik een test kan doen?
Met vriendelijke groeten,
Eva.
Misschien even verduidelijken dat het telefonienetwerk en xdslnetwerk onafhankelijk van elkaar werken. Hoewel ze fysiek op dezelfde drager zitten (zijnde uw koperpaar), worden er voor beide netwerken andere frequenties gebruikt. Het telefoonverkeer van je buren kan dan ook geen effect hebben op de stabiliteit van je internetverbinding.
Er kan iets mis zijn op je lijn, kan je even je login doorgeven via privé bericht zodat ik een test kan doen?
Eva.
Beste Faldo,
Bedankt voor je bericht.
Ik heb de lijntest gedaan, zowel het koperpaar als je adsllijn meten foutloos uit. Op niveau van de datatransfer op je lijn is er geen pakketverlies merkbaar tot op je modem.
Eva.
Bedankt voor je bericht.
Ik heb de lijntest gedaan, zowel het koperpaar als je adsllijn meten foutloos uit. Op niveau van de datatransfer op je lijn is er geen pakketverlies merkbaar tot op je modem.
Eva.
Een virusscanner die gescheduled staat om te scannen om 17h?
Een programma dat om 17h updates downloadt?
Een programma dat om 17h updates downloadt?
Wouter 1984 blijkt het bij het rechte eind te hebben!
Het is mijn McAfee virusscanner die elke dag om 17:00 uur updates gaat opvragen. Dit is kennelijk een default-waarde want ik heb dat nooit bewust ingesteld. Ongelofelijk hoeveel resources zo'n scanner gebruikt.
Eva en Wouter: hartelijk dank voor jullie moeite, ik ben er eindelijk uit.
Faldo
Het is mijn McAfee virusscanner die elke dag om 17:00 uur updates gaat opvragen. Dit is kennelijk een default-waarde want ik heb dat nooit bewust ingesteld. Ongelofelijk hoeveel resources zo'n scanner gebruikt.
Eva en Wouter: hartelijk dank voor jullie moeite, ik ben er eindelijk uit.
Faldo
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.