Infokanaal

  • 29 March 2017
  • 8 reacties
  • 456 Bekeken

Reputatie 2
waroom zoeveel info kanaal?

8 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Mij was het nog niet opgevallen?
Is waarschijnlijk van destijds bestaande kanalen die niet meer bestaan. Zoals vitaliteit, 13th Street, Sy Fy. Van mij mogen die andere infokanalen ook verwijderd worden. Standaard is het infokanaal 999.
Timm1983
Reputatie 4
Badge +1
Je ziet hier ook direct hoeveel plaats zij over hebben om zenders te plaatsen. Dit zou Telenet met hun kabel niet moeten doen met hun beperkte mogelijkheden.
Reputatie 7
Badge +2
Je ziet hier ook direct hoeveel plaats zij over hebben om zenders te plaatsen. Dit zou Telenet met hun kabel niet moeten doen met hun beperkte mogelijkheden.

Je weet natuurlijk niet wat er achter zit. Misschien is het maar één IP adres maar die getoond wordt op verschillende voorkeurnummers.

Extreme Sports wordt ook op twee kanalen doorgegeven. Zogezegd één voor NL en één voor FR, maar het is op beide voorkeurnummers dezelfde Engelse versie.

Het aantal zenders is bij PX in theorie onbeperkt. Bij TN is dat niet zo omdat ze gebruik moeten maken van het frequentiespectrum op hun kabel. Bij PX gaat het om IPTV, dus één zender is een IP adres (heel eenvoudig uitgelegd). Het is gewoon een kwestie van geld investeren in de infrastructuur om een zender door te geven.
Reputatie 4
Badge +1
Je ziet hier ook direct hoeveel plaats zij over hebben om zenders te plaatsen. Dit zou Telenet met hun kabel niet moeten doen met hun beperkte mogelijkheden.

Je weet natuurlijk niet wat er achter zit. Misschien is het maar één IP adres maar die getoond wordt op verschillende voorkeurnummers.

Extreme Sports wordt ook op twee kanalen doorgegeven. Zogezegd één voor NL en één voor FR, maar het is op beide voorkeurnummers dezelfde Engelse versie.

Het aantal zenders is bij PX in theorie onbeperkt. Bij TN is dat niet zo omdat ze gebruik moeten maken van het frequentiespectrum op hun kabel. Bij PX gaat het om IPTV, dus één zender is een IP adres (heel eenvoudig uitgelegd). Het is gewoon een kwestie van geld investeren in de infrastructuur om een zender door te geven.


Dat is zo, maar als ik het dan zo zie mag Telenet nog 3 keer zoveel geld hebben en Proximus nog achterstaan op Telenet. Want wat zie je nu de inhaalbeweging is al bezig. er zijn al overlopers. Er zijn al nieuwe operators en er zullen er nog volgen. waardoor het voor beiden moeilijker wordt.
Die kleintjes zullen het toch wel niet zo gemakkelijk hebben om tegen duopolie PX/TN te kunnen concureren, dit geven sommigen van hen trouwens toe.
Reputatie 7
Badge +2
Absoluut, veel keuze is er niet natuurlijk.

IPTV ==> Proximus/Scarlet (Heel België, aanbod afhankelijk van het gewest)
Kabel TV ==> Telenet (Vlaams Gewest en deel Brussels gewest, binnenkort deeltje Henegouwen (overname SFR)
Kabel TV ==> Orange (gestripte versie van het aanbod van Telenet of VOO afhankelijk van de regio, niet bij SFR)
Kabel TV ==> VOO (deel Brussels gewest en Vlaams Gewest)
Satelliet TV/Hybride IPTV ==> TV Vlaanderen

Zolang er geen echte concurrent bijkomt voor IPTV die de markt openbreekt, zal er weinig veranderen. Ik hoop echt op een nieuwe dynamiek zodra de overname van SFR door Telenet afgerond is. Dat kan zeker in Brussel verschuivingen teweegbrengen. Op voorwaarde dat Telenet dat netwerk grondig vernieuwd. Mocht door de hele Publifin-affaire VOO te koop komen en naar Telenet gaan, dan zouden zowel PX en TN echte nationale spelers worden.
Reputatie 4
Badge +1
Die kleintjes zullen het toch wel niet zo gemakkelijk hebben om tegen duopolie PX/TN te kunnen concureren, dit geven sommigen van hen trouwens toe.
Nee, maar ik zie nu tegenover een jaar terug al een duidelijke inkrimping. Ik bedoel het is net of die twee Proximus en Telenet naar elkaar toegroeien, met een + voor Poximus en - voor Telenet. Het kan nog jaren duren maar ik denk voor 2020 staat Proximus boven Telenet

Reageer