imei smartphone deblokkeren

  • 17 February 2015
  • 5 reacties
  • 1331 Bekeken

Om één of andere reden is imei van smartphone van mijn zoon geblokkeerd. Waarschijnlijk iemand die ergens toevallig zijn imei nr. heeft laten blokkeren. Ik probeer al meer DRIE weken tevergeefs via Proximus helpdesk het imei nr. te laten deblokkeren. Na twee telefoons naar nr. 6000 waar ik telkens een ander verhaal te horen krijg en meer dan 2 weken wachten iemand aan de lijn gekregen die vraagt om factuur van aankoop en identiteitskaart door te faxen naar 0800 22801. Heb ik verleden vrijdag gedaan maar nog niets van reactie gekregen.. Iemand ervaring met deze vervelende situatie?

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Jeetje, wat een probleem. UK Cellnet zou nu O2 heten. Je kan ze misschien contacteren via hun website: www.o2.co.uk


Kan Proximus echt zelf niks doen???? Heb je het al eens aangekaart bij Proximus op Facebook of Twitter? Misschien komt daar reactie van iemand die het al heeft meegemaakt.


Of misschien via de winkel waar je de GSM hebt gekocht? Of nog (voor wat het waard is) via www.imeiunlock.nl ? Ik zie toch dat ze daar al O2 UK ge-unlocked hebben, tegen betaling natuurlijk en reken daar toch ook op 1 tot 2 weken min. voor het in orde komt. Je hebt er wel je imei nr voor nodig.


Ik heb er zelf nog geen gebruik van gemaakt, dus kijk eerst maar eens of ze betrouwbaar zijn.


MVG
Ons toestel (IMEI) zou volgens Proximus geblokkeerd zijn door een Engelse provider UK Cellnet, Deze provider zou de IMEI moeten deblokkeren. Is niet dadelijk terug te vinden op internet, iemand een idee? of gelijkaardige ervaring?
Reputatie 7
Badge +6
ja Tx Elsa.
Inderdaad dit vind je hier terug Luc:














Deblokkeren imei Ruben .Start User 11 februari 2015
Reputatie 7
Badge +6
Er is hier al een onderwerp over, door Ruben, zie Forums: mobiele telefonie, Deblokkeren imei. Het is volgens de medewerkers een affaire van lange duur, vrees ik, ook al omdat het op internationaal vlak moet gebeuren. Dus kijk eens op die post, hoe het daar is gegaan.


MVG