Ik kan nog steeds geen HD ontvangen

  • 30 August 2011
  • 9 reacties
  • 928 Bekeken

Geachte Belgacom,

Ikzelf ben al jaren tevreden klant van Belgacom, maar ondertussen begint het toch te wringen. Ik heb lange tijd geleden (ik denk 3, misschien 4 jaar) een nieuwe TV moeten kopen. Toen heb ik gelijk mijn portefeuille opengetrokken om een Full HD TV te kopen, want overal hoorde je bij Belgacom dat men over heel Vlaanderen HDTV ging aanbieden. Nu, al die jaren later, heb ik nog steeds geen HD. Ik doe regelmatig die controle om te zien of het hier al op mijn telefoonnummer mogelijk is, maar ik krijg altijd hetzelfde; nog niet mogelijk, en niemand kan mij vertellen wanneer dit wel in orde komt.

Kan iemand mij aub een deftige uitleg geven hoe dit komt, want persoonlijk vind ik al die jaren wachten net iets te lang...

mvg

This topic has been closed for comments

9 reacties

mja, veel antwoord zal je niet krijgen hoor.

als je geen VDSL2 kan krijgen, dan moet je er niet op wachten, want vaak moet je heeeeeeeeeeeeeel lang wachten hierop.

Geef uw abboneenummer eens door aan EVA in een prive bericht, en vraag als ze iets ziet in de planning
OK, bedankt voor het antwoord, ik zal dat dan eens proberen. Hopelijk krijg ik een positief antwoord want het begint de spuitgaten uit le lopen.

Ik ben geweldig tevreden over de service van Belgacom; wij zijn hier bij problemen altijd zeer goed verder geholpen; direct nieuwe decoder/router/.... ofwel de een technieker over de vloer die het oplost. Zelfs telefonisch ben ik al geholpen met technische problemen. Maar geen HD en ook geen TV op PC als dit (ooit) uitkomt (dit zou blijkbaar ook enkel gaan via VDSL) + het wegnemen van de iTunes punten geeft me, op de klantenservice na, minder en minder reden om bij BGC te blijven... Wij zijn al jarenlang zeer tevreden klant bij BGC maar als ik met de techniek van jaren geleden moet blijven werken dan is het misschien eens tijd om over te stappen...
Beste Scion,


na controle blijkt inderdaad dat de VDSL2-technologie (en dus HD) voor u jammer genoeg nog niet beschikbaar is. Ik kan u ook nog geen tijdframe melden.

Het feit dat deze technologie voor u niet beschikbaar is, kan verschillende oorzaken hebben zoals de afstand tot de centrale of ROP, verzwakking op uw lijn, ...

U kan zelf ook de beschikbaarheid nakijken op http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv.


Mvg

Eva van Belgacom
@ Scion

Als je ook internet hebt van Belgacom, check dan even wat voor abonnement je hebt ... Morgen veranderen de formules en zal ook ik nog eens van abonnement afzakken naar het allerlaagste omdat BGC niet meer kan leveren. Ik ben van Favorite naar Comfort gegaan en morgen naar Start ... Da's dan de vooruitgang ...

1 voordeel, mijn factuur wordt alsmaar minder ...
eerlijk gezegd eh, als je geen VDSL2 kan krijgen, dan stap je beter over op kabel.
Want bij belgacom ga je altijd de minste service krijgen.. trager internet, minder functies bij TV, minder tvs aansluiten, onstabieler internet, etc.

Ik woon in een nieuw appartement waar ik geen kabel heb laten leggen omdat ik toch BGC TV kon laten leggen en ik, in tegenstelling tot Bart blijkbaar, wel steeds een zéér goede service heb gehad: mijn problemen hebben nooit langer dan 1 dag geduurd.

Ik bleef ook bij de hogere formule om mijn iTunes credits (ik woon in hetzelfde gebouw als mijn ouders en mijn kantoor wat dus wilt zeggen dat ik 2 maandelijks 25 credits had - als DJ is dat toch zeer mooi meegenomen), maar nu men dat ook wegneemt ben ik idd zwaar aan het nadenken om met alles over te schakelen. Wij zijn hier bij Bizz Club met 3 GSMs, 3 vaste telefoonlijnen, 2 internetformules en 1 BGC TV aansluiting, en die punten zijn nog lang niet genoeg om hetzelfde aantal iTunes credits te halen (+ dan valt natuurlijk het voordeel van die punten weg omdat je ze gebruikt voor iTunes).

Overschakelen naar een lagere formule lijkt mij eventueel een optie, maar ik ga volgens mij toch eerst Telenet of een andere TV/telefoon/GSM provider laten komen; ik stap liever gelijk met alles over om de simpele reden dat we dan over het algemeen een betere service kunnen afdwingen. Het zou echt met pijn in het hart zijn vanwege jarenlange perfect service, maar als men geen moeite doet om de technologie up te graden bij mij, en dan aan mijn iTunes credits zit dan maken ze het mij moeilijk om te blijven...

Swat, ik wacht de "vervanging" nog af, als het een cloudservice is dan ben ik al niet geholpen. En mijn HD wordt blijkbaar ook niet meteen aangepast...

Gegroet,

een tevreden maar teleurgestelde BGC klant...
@scion: met service bedoel ik eigenlijk de dingen die je krijgt voor uw geld
wij hebben ook belgacom tv gehad en zijn na een jaar ( verplicht te nemen) overgeschakeld naar telenet ( reden was het ontbreken van die fameuze vdsl2 lijn)
onze bedoeling was om de telefoonlijn te behouden maar dit is niet gelukt. volgens de mensen van de belgacom winkel kan telefoon alleen niet meer dit zit nu in een pack
daarom maar volledig overgeschakeld naar telenet en zeer tevreden over de service ( stukken beter dan die van proximus)
Ja als ik moest problemen genoeg krijgen met Proximus dan zou ik het zeker ook doen of zelf eens uitkijken naar orange TV, maar tot nu toe heb ik persoonlijk zeker geen reden van klagen en zolang het zo blijft zie ik ook geen enkele reden dit te doen.
De nieuwe Telecomwet heeft het ook heel gemakkelijk gemaakt om te veranderen van provider, al stel ik toch nog altijd vast dat de verhouding TV kanten bij TN en PX ongeveer gelijk blijft, dus wat je daar uit kunt concluderen laat ik aan de forumlezers zelf over 😃