Idee: Smartcard als decoder?

• 30 maart 2016
  • 54 reacties
  • 3435 Bekeken

Toon eerste bericht

54 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Misschien dat je iets over iptv module kunt vinden op forums van KPN.nl. Die zouden er ook mee bezig zijn. TV's moeten daar op aangepast zijn of dat al is op de nieuwe modellen weet ik niet. TV's moeten nog al prijzig zijn met 2 modules. Wel dat er al een CI+ module opzit. Geloof dat Ziggo in Nederland met de kaart werkt dat je van alle diensten gebruik kan maken. Maar pin me daar niet op vast. Moet eens kijken bij KPN en Ziggo aangaande nieuwe ontwikkelingen aangaande smartcards.
Ik denk dat er nog geen TV's zijn die daar al op werken, maar ik durf er mij ook niet echt over uitspreken.
Reputatie 7
Badge +1
Ik denk dat er nog geen TV's zijn die daar al op werken, maar ik durf er mij ook niet echt over uitspreken. Denk ik ook niet. CI+-modules werken altijd via de antenne of satellietingang en dus via het tunersysteem van de TV. Dus kan het met Telenet, maar niet met Px. Ikheb een CI+ met smartcard vanTelenet, maar die heeft nog nooit behoorlijk gewerkt (enkel voor de niet-egecodeerde zenders, maar daar heb ik ze niet voor nodig) alhoewel zowel Telenet (technieker zegt dat hun signaal in orde is en dat het aan de firmware van mijn TV ligt)) als Samsung (gecheckt, maar ik wist al dat ik op de laatste firmware zat) op hun standpunt blijven. Mijn standpunt is: als mijn TV via de tuner en de Telenet-antenne-ingang voor de niet-gecodeerde zenders (VRT) een perfect HD-beeld geeft en niet via de CI+-module voor de gecodeerde zenders, ligt het niet aan mijn TV, punt. Maar de zaak zit nu al bijna 2 jaar vast.
Ik zit nu vast aan die digicorder (die wél perfect op mijn TV werkt) met nu al 8,85€ huur. Da's nog altijd 10% duurder dan Px. Ook de kabelhuur ging naar omhoog, samen al 25,15€ (tot eind februari 24,70€). Enfin die kabelhuur zou ik toch altijd blijven betalen als alternatief (16,30€ nu).
Maar wat nog niet is, kan nog komen hé Sinjoor ;-)
Nog een prettige zonnige zondag verder.

Reageer