Vraag

Hulp gevraagd: beste configuratie Proximus tv met poweradapters en extra router en chromecasts

  • 28 July 2016
  • 4 reacties
  • 228 Bekeken

Wie zou mij kunnen helpen op de ideale configuratie thuis te bekomen moet volgende situatie:

Woonkamer: Bbox 3 verbonden met poweradapter naar een decoder.
Slaapkamer 1: Decoder met poweradapter die verbonden is met de router.
Ik heb nu de poweradapter verbonden met een switch en aan deze switch hangt de decoder EN een extra router (ingesteld met DHCP uit).

Slaapkamer 2: tv met chromecast (proximusTV-app op android tablet)
Slaapkamer 3: tv met chrome cast (proximusTV-app op ipad)
Slaapkamer 4: tv met chromecast (proximusTV-app op android tablet)

Het probleem is dat de signalen van proximusTV soms uitvalt en de extra router verbreekt soms ook verbinding. (bijna dagelijks)

Kan er mij iemand helpen met de ideale oplossing? (extra poweradapters, bridge, ...?)
Ik vermoed dat het grootste probleem bij de switch en de extra router zit.
Ik zou dus een extra router boven willen voor de chromecasts maar ik heb ondervonden dat het moeilijk is om een stabiele instelling te vinden voor de extra router (beveiliging proximus router?)

Alvast bedankt voor de hulp.

4 reacties

Om te beginnen is het een kwestie van uit te maken of de onderbrekingen al niet in het begin zitten van je installatie dus de bbox (modem/router)
De onderbrekingen kunnen zelf komen van voor je router dus van proximus uit.
Heb je al gebeld naar de technische dienst 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
om te zien of zij onderbrekingen vaststellen in de logging.

Je zou eigenlijk moeten kunnen testen met de eenvoudigste opstelling
bbox verbonden met utp kabel aan decoder om zo vast te stellen of je nog onderbrekingen hebt.
want met draadloze oplossingen zoals PLC's en wifi-bridges ben je nooit 100% zeker.
maar mss toch best eerst beginnen met aan de helpdesk te vragen of zij al onderbrekingen vasstellen.
je zegt: Ik heb nu de poweradapter verbonden met een switch en aan deze switch hangt de decoder EN een extra router (ingesteld met DHCP uit).
▬ heb je dan deze router wel vandoen? kan je niet alles van de switch aftakken of gebruik je deze router mss als wifi acces Point.
Reputatie 4
Badge +2
Dat zal de reden zijn veronderstel ik, anders is het overbodig lijkt me en maak je het alleen maar ingewikkelder.
PX zal geen support verlenen aan poweradapters die niet van hun zijn, dus idd eerst decoder/bbox verbinden met ethernetkabel.
Ook zoals reeds voorgesteld aan proximus vragen of ze onderbrekingen op de lijn kunnen vaststellen
door ofwel te bellen naar technische dienst 0800 22 800
of via privébericht aan het Het Proximus Team
Want kan ook van bij hen komen bv in de ROP waarop de bbox aangesloten is.
Eerst beginnen bij het begin noemen ze dat 😃

Reageer