Beantwoord

HP Photosmart en Sonos

  • 7 November 2017
  • 19 reacties
  • 152 Bekeken

Hallo,
Ik kan sinds gisteren mijn Sonos en HP Photosmart niet meer verbinden met ons internet.
Heb al een reset op modem gedaan maar probleem blijft.
Printer kan het draadloos internet niet meer vinden en Sonos ook niet.
Alle andere apparaten geen probleem.
Heb al Proximus technische support gehad maar die weten het ook niet meer en verwezen me door naar dit forum.
Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door jonathandr 7 November 2017, 18:02

Bekijk origineel

19 reacties

kan je via de instellingen van je toestellen het ssid's van de bbox wifi ook niet terug vinden.
Of mss proberen van daar zelf in te stellen
op IP adres 192.168.1.1.200 (en bv 201 voor ander toestel) en mask 255.255.255.0 gateway 192.168.1.1
Reputatie 7
Badge +4
Pascale16 werken deze toestellen met 2.4 of 5.0 Ghz? Werkte het plots niet meer, of leek er een bepaalde aanleiding voor te zijn - heb je zelf iets gewijzigd in de configuratie?
Sinds gisteren werkt het niet meer. Op mijn printer komt wel SSID van 2.4 Ghz op en dan vul ik het volledige wachtwoord in maar dan kan hij niet verbinden.
Ik werk zowel op 2.4 als op 5 Ghz.
Mijn Macbook werkte gisteren nog op 2.4 en vandaag moet ik hem op 5.0 zetten want 2.4 vindt hij niet meer terug..
Reputatie 7
Badge +4
je kan altijd even proberen de wifisettings te wijzigen maar dit zal vermoedelijk niet veel verhelpen
is dit een recente bbox? mogelijk is deze de boosdoener en kunnen we die gewoon omruilen
Hallo Jonathan, en dat kan dat mijn printer en Sonos de router niet meer herkennen?
Ik denk dat de bbox een jaartje oud is.
Koppel ik die volledig af en breng ik die zo binnen?
ruil gebeurt via UPS, en je kan een ups access point van uw keuze in uw beurt aangeven
> https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL?DeliveryDate=08/11/2017&ZipCode=2110&GuiLang=NL
eens de bbox daar binnengekomen is krijg je een sms als verwittiging, op het gsm nummer dat je eveneens opgeeft.
Dan ga je met de oude modem en zijn adapter verpakt in een doos naar het UPS acces point waar je de nieuwe bbox meekrijgt en zij sturen dan de oude bbox terug naar Proximus. Als ze u niet goed kennen in het UPS access point dan best voor alle zekerheid je identiteitskaart meenemen

gsm nummer en acesspoint van je keuze kan je doorgeven via privébericht >
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 7
Badge +4
Dit kan al is het natuurlijk wel vreemd
voor alle zekerheid, de reset heb je gedaan door achteraan de modem het resetknopje in te drukken met een pen/potlood voor 15seconden?

Jammer genoeg kan je de modem niet zomaar omruilen via een proximus winkel
dit moet via een kialapunt gebeuren

Kan je via volgende link je voorkeurs punt kiezen en doorgeven ?

https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL?DeliveryDate=08/11/2017&ZipCode=2110&GuiLang=NL
je dient ook een gsmnr door te geven waarop je dan de sms wil krijgen , kan je dit ook dan doorgeven samen met het kialapunt via privebericht ?

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Ja ik heb deze morgen samen met jullie technische support de reset gedaan.
Naar welk adres moet ik die terugsturen?
dat doen ze in het ups access point wel, daar hebben ze de labels om op de doos te plakken om die terug te sturen naar Proximus.
Reputatie 7
Badge +4
je kiest een kiala/ups punt via de link die ik je doorgaf,

en geeft dit samen met een gsm nr door via privebericht aan ons zodat we dit kunnen inleiden
van zodra je de sms krijgt dat de nieuwe modem ter plaatse is kan je dan gewoon de oude daar afgeven in een gesloten doos
Wat ik versta ik dat ik eerst een nieuwe modem moet aanvragen, als die binnen is breng ik mijn oude mee en ruil die dan in.
Jonathan, via waar stuur ik het privé bericht?
Reputatie 7
Badge +4
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.
Ok ik heb het gevonden. Bedankt.
De installatie van de nieuwe modem wijst zichzelf uit, hoop ik.
Ik zit met een zaak en moet vrij veel printen en dit is nu op de moment niet mogelijk, dus ik hoop dat het probleem snel is opgelost.
staat hier hoe het moet
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_cable_global_surf/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/hoe-uw-kabels-aansluiten-of-nakijken.html
Heb net een bericht terug gekregen dat ze de modem gaan opsturen.
Ik hoop dat hiermee het probleem is opgelost.
Alvast bedankt voor jullie reacties
Groetjes Pascale
Reputatie 7
Badge +4
graag gedaan !

Reageer