Hotspots BelgacomFon

  • 29 August 2012
  • 3 reacties
  • 126 Bekeken

Ik ondervind problemen het het gebruik van de hotspots van BelgacomFon, het zou normaal moeten werken als je eenmaal je login gegevens hebt ingeven wordt dit opgeslagen in de tablet of laptop. Regelmatig krijg ik echter het loginscherm weer te zien, en moet ik weer de gegevens ingeven. Gisteren was dit ook het geval, maar dan kwam er nog is bij dat de dienst momenteel niet werkzaam was !

Zijn dit nog wat kinderziektes, of was er een panne ?

Als er nog gebruikers zijn verneem ik graag jullie bevindingen.


Fijne groetjes

Jeff Ceuppens

3 reacties

Ik heb ook hetzelfde ondervonden als U Jeff. Uiteindelijk, na verschillende pogingen, heb ik wel kunnen inloggen bij BelgacomFon maar krijg ook het loginscherm telkens te zien.

Groetjes,

Greetje
Reputatie 1
Badge
Ik vrees dat dat een beetje eigen is aan dat FON-systeem. Via "normale" Wifi gebeurt de beveiliging (wie op het net mag, en wie niet) langs de beveiliging van de Wifi-verbinding. Een FON wifi beveiliging is NIET beveiligd : iedereen kan er dus in theorie op sufen. Maar je moet wel een abonnement hebben bij FON om het te kunnen gebruiken.Die beveiliging gebeurt langs je browser. Als je hebt ingesteld dat wachtwoorden bewaard blijven, is dat normaal dus gewoon een kwestie van op aanloggen te klikken.

Ik heb FON op mijn laptop en smartphone ook al een paar keer gebruikt. Meestal moet ik ook langs dat aanlogscherm passeren, soms ook niet. Op mijn laptop werkt dat aanloggen altijd van de 1e keer. Op mijn smartphone heb ik wel al een paar keer die login en paswoord terug moeten ingeven (daar was het ook niet "onthouden"). Waarschijnlijk ergens een instelling op die Android, die ik niet juist heb.

Als het enkel maar op "aanloggen" te klikken is, vind ik dat niet zo'n probleem. Maar als telkens login en paswoord verdwenen is, is het wel lastiger.

heb ook dat probleem soms, weet niet waaraan het ligt...

Reageer