Beantwoord

Hoe kan ik weten in welke zone (ROP) ik zit en of vectoring al dan niet actief is ?

  • 19 December 2015
  • 53 reacties
  • 4611 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Hallo iedereen,

Is hier iemand op dit forum die een tabel heeft of een tool waarmee ik kan uitmaken in welke zone ik zit en of vectoring bij mij al dan niet actief is ?
Hoor hier steeds maar praten over zone 1, 2, 3 en 4 maar hoe wordt deze zone bepaald ?
Vectoring was volgens mij beloofd voor iedereen tegen eind 2015 ?

Heb wel nog steeds een bbox2 , maar indien vectoring hier aanwezig zou zijn, zou ik misschien makkelijker aan een bbox3 kunnen geraken.

Alvast bedankt voor de moeite

Rony
icon

Beste antwoord door Rony_013 19 December 2015, 13:13

Bekijk origineel

53 reacties

Reputatie 3
Badge +1
de lijn is vorige week hersteld vlak naast het huis de aaneenzetting was verouderd binnen een paar weken zitten we terug op de volle snelheid, door de DLM zeggen ze.
Daarmee dat hij als in zone 2 beschouwd werd, dit gebeurt nog af en toe , maar wat het allerbelangrijkste is nog altijd is dat het door PX opgevolgd wordt tot de oplossing er is en dit is nu toch al in zicht 😉
Badge +4
Alee dat komt wel goe dan ! 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Bedankt voor de feedback en is al wat licht aan de eind van de tunnel in zicht dan ;-)

inderdaad :D

hij heeft ook de lijn vast op 40 mbps down gezet dat we geen verder verlies meer doen tot het hersteld is.
Bedankt voor de feedback en is al wat licht aan de eind van de tunnel in zicht dan 😉
Reputatie 3
Badge +1
Inderdaad velen beseffen dat niet hoe complex dat systeem is en wat er allemaal komt bij kijken om over onnozele koperdraadjes toch nog aan zo'n prestaties te komen.

technieker heeft langst geweest, en de lijn gemeten ik sta op vectoring, maar van de kast tot aan het huis is ergens verlies en dat is nu doorgegeven aan de lassers.
binnen is alles in orde.
Inderdaad velen beseffen dat niet hoe complex dat systeem is en wat er allemaal komt bij kijken om over onnozele koperdraadjes toch nog aan zo'n prestaties te komen.
Reputatie 3
Badge +1
Zal ongeveer het zelfde zijn als wat bij ons hier op de rop gebeurd is , 't voornaamste is dat het probleem gekend is en dat ze er mee bezig zijn, daarom ook dat je met dit tool niet veel kon afleiden!

hij heeft dat ook begrijpend uitgelegd, nu begrijp het beter ook hoe de lijn werkt, bij telenet is dat makkelijker.
Zal ongeveer het zelfde zijn als wat bij ons hier op de rop gebeurd is , 't voornaamste is dat het probleem gekend is en dat ze er mee bezig zijn, daarom ook dat je met dit tool niet veel kon afleiden!
Reputatie 3
Badge +1
Dan is er inderdaad veel kans dat er werkzaamheden aan de rop bezig zijn.
Kan je verder iets bereiken als je verder gaat met optie 3 "Vind een oplossing"
Al moet ik je wel waarschuwen dat dit ook niet altijd klopt, want bij mij bv net het zelfde er is ook een probleem vastgesteld en als ik dan verder ga voor een oplossing geven ze een fout code, maar dan verder vragen ze of ik problemen ondervind met de decoder en die heb ik niet, wat ik ook aanvink, en dan is het natuurlijk einde verhaal!
Ik heb dit verder laten analyseren door het escalatie team waar op een bepaald moment iemand van hen gebeld heeft om het verder met mij te behandelen en het einde van het verhaal was dat er niks aan de hand was en ik het mij verder ook niet moest aan trekken dat alles normaal was!
Nu ga ik niet beweren dat het altijd bij iedereen gaat verkeerd zijn maar ik wilde je dit toch meegeven.


ik heb gebeld en deze keer had ik iemand die een test heeft gedaan,en komen de woensdag avond langs.
het zou een calibratie probleem zijn de lijn zou niet goed gecalibreerd zijn, ik zou te snel binnen krijgen en dat laat de bbox3 flippen.
Dan is er inderdaad veel kans dat er werkzaamheden aan de rop bezig zijn.
Kan je verder iets bereiken als je verder gaat met optie 3 "Vind een oplossing"
Al moet ik je wel waarschuwen dat dit ook niet altijd klopt, want bij mij bv net het zelfde er is ook een probleem vastgesteld en als ik dan verder ga voor een oplossing geven ze een fout code, maar dan verder vragen ze of ik problemen ondervind met de decoder en die heb ik niet, wat ik ook aanvink, en dan is het natuurlijk einde verhaal!
Ik heb dit verder laten analyseren door het escalatie team waar op een bepaald moment iemand van hen gebeld heeft om het verder met mij te behandelen en het einde van het verhaal was dat er niks aan de hand was en ik het mij verder ook niet moest aan trekken dat alles normaal was!
Nu ga ik niet beweren dat het altijd bij iedereen gaat verkeerd zijn maar ik wilde je dit toch meegeven.
Reputatie 3
Badge +1
dit krijg ik als ik de lijn test via de site


Analyse van de lijn

Geplande werken op deze lijn

Er zijn werken gepland aan deze lijn. Het betreft ofwel een activatie van een nieuwe dienst, ofwel een technisch onderhoud.
Contacteer onze klantendienst (0800 22 800) voor meer informatie

1 Huidige status van ons netwerk
Geen problemen gevonden
2 Analyse van de lijn
Er werd een probleem vastgesteld
3 Vind een oplossing
Reputatie 3
Badge +1
repair kan aan je binnenhuis installatie gelegen zijn maar kan ook aan de kant van Proximus liggen , zo hebben ze hier een tijd problemen gehad met een vectoriseerde rop en hebben ze om die reden de lijnen op vector friendly gezet en daarom dat ik meer gegevens nodig heb om dit te weten indien je in een dergelijke situatie terecht gekomen bent, want kan dit VDSL tool dit uitmaken dat weet ik niet dat zou je aan de auteur moeten vragen op https://userbase.be/forum
NB: in dit geval zou het ook logisch zijn dat de helpdesk zegt dat je moet afwachten, wie gaat het zeggen!?


ok bedankt, ben ik toch al wat wijzer uit geworden morgen telefoontje doen.
Badge +4
Hoe je het draait of keert, volgens de tool staat vectoring aan, soul zegt dat hij al 74 Mbps gehaald heeft dus zal dat vermoedelijk toch wel met vectoring geweest zijn.
Als vectoring actief is ( in zone 1 ) moet na een TBF zijn profiel meteen op 70 Mbps staan.
Alleen zone 2 met vectoring starten met een provisioning profiel van 50 Mbps

Maar de tool herkent zelfs zijn lijnprofiel niet (Proximus profile: unknown) , dus vermoedelijk een repair ..... :(
+

en wat bedoel je met repair ? redsfan

Repair : Dat zou betekenen dat er iets niet klopt met de lijn, zoals uw binnenbekabeling, kortsluiting in een connector, corossie op het koper van contact, of op de lijn van px zelf.......
repair kan aan je binnenhuis installatie gelegen zijn maar kan ook aan de kant van Proximus liggen , zo hebben ze hier een tijd problemen gehad met een vectoriseerde rop en hebben ze om die reden de lijnen op vector friendly gezet en daarom dat ik meer gegevens nodig heb om dit te weten indien je in een dergelijke situatie terecht gekomen bent, want kan dit VDSL tool dit uitmaken dat weet ik niet dat zou je aan de auteur moeten vragen op https://userbase.be/forum
NB: in dit geval zou het ook logisch zijn dat de helpdesk zegt dat je moet afwachten, wie gaat het zeggen!?
Dat klopt inderdaad zone 1 met vectoring direct 70
zone 2 met vectoring direct 50
Dus kan het inderdaad zijn dat hij in zone 2 valt om een of andere reden maar dat wordt dan niet duidelijk uit dit tool.
en als hij in zone twee valt kan hij vroeger op 70 gestaan hebben maat volgens de waardes van het tool kan zijn lijn veel meer aan alleen gaan we er op die manier niet uit geraken zelf met behulp van het tool.
het zou kunnen een LP830 repair profiel zijn maar zijn uploadsnelheid zou dan 4 moeten zijn als ik het nog goed voor heb.
Reputatie 3
Badge +1
Hoe je het draait of keert, volgens de tool staat vectoring aan, soul zegt dat hij al 74 Mbps gehaald heeft dus zal dat vermoedelijk toch wel met vectoring geweest zijn.
Als vectoring actief is ( in zone 1 ) moet na een TBF zijn profiel meteen op 70 Mbps staan.
Alleen zone 2 met vectoring starten met een provisioning profiel van 50 Mbps.

Maar de tool herkent zelfs zijn lijnprofiel niet (Proximus profile: unknown) , dus vermoedelijk een repair ..... :(
+

en wat bedoel je met repair ? redsfan
Badge +4
Hoe je het draait of keert, volgens de tool staat vectoring aan, soul zegt dat hij al 74 Mbps gehaald heeft dus zal dat vermoedelijk toch wel met vectoring geweest zijn.
Als vectoring actief is ( in zone 1 ) moet na een TBF zijn profiel meteen op 70 Mbps staan.
Alleen zone 2 met vectoring starten met een provisioning profiel van 50 Mbps.

Maar de tool herkent zelfs zijn lijnprofiel niet (Proximus profile: unknown) , dus vermoedelijk een repair ..... 😞
Als je lijn vector actief staat en je modem geeft problemen om aan de vectoring handschaking deel te nemen dan zou je op een verctoring fallback profiel komen te staan en dan zou je syncsnelheid zeker zo hoog niet zijn. omdat je de vectoring voor de bundel niet zou kunnen verstoren.
Reputatie 3
Badge +1
het zou kunnen dat je lijn niet vector actief staat maar daarvoor heb ik meer gegevens nodig en dan zou de tbf ook niet helpen, maar ik zou het toch proberen als ik u was

tbf heb ik al om de 14 gedaan maar het doet niets, kan het iets met de modem te meken hebben??

heb ik ook al is geresset
Kunnen zij dat dan niet nagaan of je lijn al vector actief staat want als ze zeggen dat je moet wachten zou dit erop duiden dat je nog niet actief staat en dat je moet wacten op de dlm en dit kan wel tot 14 dagen duren voor je effect hebt (normaal krijg je wel al een verhoging na een week.)
Reputatie 3
Badge +1
Als je belt naar 0800 22 800 (7/7 tot 22u) kunnen ze u dan niet verder helpen met je vraag
of gewoon het Proximus team eens wakker schudden ipv de tbf :-))


had ik al gedaan, en ik krijg als antwoord wacht het nog even af, betert wel.



en binnen huis had ik ook alles al getest geen problemen gevonden
Reputatie 3
Badge +1
Als je belt naar 0800 22 800 (7/7 tot 22u) kunnen ze u dan niet verder helpen met je vraag
of gewoon het Proximus team eens wakker schudden ipv de tbf :-))


had ik al gedaan, en ik krijg als antwoord wacht het nog even af, betert wel.
Als je belt naar 0800 22 800 (7/7 tot 22u) kunnen ze u dan niet verder helpen met je vraag
of gewoon het Proximus team eens wakker schudden ipv de tbf :-))
Dat wil nog niet zeggen dat zijn lijn 100% zeker actief staat wel al zeker dat hij communiceert met een gevectoriseerde rop maar uit die gegevens kan ik dat niet afleiden.
Maar het kan uiteraard dat er ook een andere reden is alleen kan ik het zo niet uitmaken.

Reageer