Hoe de extra SIMkaart bekomen ?


Enkele weken terug heb ik mijn Mobile Internet Free Weekend omgezet naar Internet Overal. Er stond letterlijk het volgende bij:

"1.U hebt Mobile Internet Free Weekend?
Ofwel wisselt u dit tariefplan via eservices in voor de nieuwe Mobile Internet-formule waarmee u ook gratis surft tijdens de week.
U kunt uw huidige simkaart behouden.
Bovendien kunt u een extra simkaart bekomen om ook met uw gsm van deze bundel te genieten, zonder extra kost.

Ofwel behoudt u uw huidige Mobile Internet Free Weekend op uw huidige simkaart, maar dan geniet u niet van de nieuwe Mobile Internet-formule.

In alle andere gevallen, kunnen wij uw aanvraag niet online behandelen. Gelieve contact op te nemen met onze klantendienst via 0800/22.800"

Heb al meerdere malen de klantendienst gebeld, daar waren ze duidelijk niet op de hoogte van de extra simkaart. Ongedaan maken kon niet want Mobile Internet Free Weekend bestaat niet meer. Uiteindelijk werd toch beloofd dat de simkaart zou opgestuurd worden, resultaat: geen simkaart, wel een brief dat mijn abo was aangepast naar een pack met Mobile Internet erbij, ik moest hiervoor maar liefs dubbel zoveel betalen !! Heb dit onmiddellijk laten rechtzetten maar intussen ben ik wel 500MB gratis surfen tijdens weekend op laptop kwijt, en heb nu slechts 100MB gratis. Ik deed de omschakeling vooral omdat ik met de extra sim-kaart op de GSM wil surfen, ik wil geen pack met Mobile Internet, tenzij zonder meerprijs.

Hoe kan ik de beloofde extra simkaart bekomen ? Op de klantendienst weet niemand hiervan iets, daar kreeg ik zelfs van iemand te horen: "dat zegt gij toch" toen ik bleef beweren dat er op hun MijnInternet stond 'Bovendien kunt u een extra simkaart bekomen om ook met uw gsm van deze bundel te genieten, zonder extra kost.'

JA, ik wil genieten van de bundel InternetOveral Comfort, automatisch en zonder meerprijs, zoals Belgacom beloofde !!!











14 reacties

Pas op met je tweede simkaart kan je niet van van je gratis data volume afnemen

zie ook op https:///posts/89f34f4659

daar op de tweede pagina staat er:


Dat mijn 2de Gratis simkaart geactiveerd is maar dat er een vergissing gebeurd is namellijk dat het niet zo is zoals mij eerst door een medewerker werd uitgelegd dat het verbruik van mijn tweede kaart ook eerst opneemt van het gratis dataverbruik zoals voor mijn eerste oude kaart dit het geval is en dat het verbruik van de tweede altijd aangerekend zal worden.
Dus heeft hij mijn tweede kaart terug gedesactiveerd !


Dus Eric heeft ook een tweede gratis kaart ontvangen maar het verbruik is niet gratis .

groetjes,

Elsa

De opleidingen van de operatoren laat duidelijk te wensen over, ik krijg ook steeds een ander verhaal te horen.

Er staat wel duidelijk 'om ook met uw gsm van deze bundel te genieten, zonder extra kost'. De bundel is InternetOVERAL. Belgacom moet de exttra simkaart ook koppelen aan het abonnement, en net als de simkaart voor de laptop/tablet eerst de gratis MB in het verbruik opnemen.

Als er ook via deze weg geen oplossing komt zal ik een klacht via de ombudsman indienen, is blijkbaar de enige manier om iets te verkrijgen.

Beste Gilbert,

Mobile internet free weekend is niet compatibel met het 3G volume bij internet Overal.

U moet dit dus omschakelen om gebruik te maken van het 3G volume.


Bijkomend kan u ook op 1 gsmnr dat bij Belgacom (niet Proximus) op hetzelfde klantennr aangesloten is, gebruik maken van dit 3G volume.

Dit wordt dan geactiveerd op uw bestaande simkaart. Hiervoor heeft u geen extra simkaart nodig.


Met vriendelijke groeten,

Eva
Beste Eva ,

En waarvoor dient die bijkomende gratis simkaart dan nog die je kunt aanvragen !?

want je kan hiermee geen gebruik maken van je gratis datavolume inbegrepen in het Internet Overal Pack,

zo werd mij dit meegedeeld en ook Eric in zijn topic ( http://community.belgacom.be/posts/89f34f4659 ) heeft dit ook voor !

groetjes,

Elsa
Hallo Eva, bedankt voor je hulp.

InternetFreeWeekend werd omgeschakeld naar InternetOveral, de klantendienst kon de omschakeling niet ongedaan maken omdat FreeWeekend niet meer bestaat. Dat is niet erg, maar dan wil ik natuurlijk wel van de gratis 100MB gebruik kunnen maken!

Volgens de klantendienst moest ik dan een pack met Mobile Internet nemen en dat wil ik niet, tenzij aan dezelfde prijs als mijn huidig pack en zonder downgrade. Het nieuwe pack was maandelijks de prijs die ik nu tweemaandelijks betaal en dat is niet aanvaardbaar. Belgacom beloofde een omschakeling 'automatisch en zonder meerprijs'.

Uit je bericht maak ik op dat het ook kan door mijn bestaande gsmnummer (nu pay&go) in e-services te koppelen aan mijn Belgacom account ?
Wat Belgacom hier doet is klantenbinding, want als ik ooit zou overstappen naar een andere operator voor GSM ben ik ook het gratis surfvolume kwijt !
Ik verkies dus een extra simkaart, zoals beloofd werd. Als mijn bestaande gsmnummer kan geactiveerd worden om van het gratis 3G volume gebruik te kunnen maken, dan kan de extra simkaart ook geactiveerd worden.

Ik heb indertijd 50€ voor de USB-stick moeten betalen om van de 500MB gratis InternetFreeWeekend volume te kunnen genieten. Nu krijgen Belgacom-klanten de stick voor 1€.. Als Belgacom de beloofde extra simkaart niet kan leveren, moeten ze op zijn minst mijn gratis 500MB teruggeven en activeren op de simkaart voor InternetOveral op laptop/tablet.
uw free weekend simkaart is omgezet naar internet overal voordeel, dus u kan met die simkaart gebruik maken van het internet overal voordeel twv 100MB

stick voor €1 was enkel voor betalende abonnementen, volgens mij is deze promo nu zefs gedaan. was nooit geldig bij een gratis formule zoals free weekend of het internet overal voordeel

mvg
@xenne: ik weet dat ik gebruik kan maken van 100MB gratis met de stick, maar er werd een 2e simkaart beloofd voor gebruik op de gsm om van InternetOveral te genieten zonder extra kost.

Belgacom dient zich dan ook aan hun belofte te houden: de 2e simkaart opsturen en ook daarvan eerst data afnemen van het gratis surfvolume.

Als dit niet kan wil ik als compensatie opnieuw 500MB gratis op de 1e simkaart, met InternetOveral gezien FreeWeekend niet meer bestaat. Ik heb de omschakeling immers enkel gedaan omdat ik een extra simkaart zou krijgen om van InternetOveral te kunnen genieten.

Inderdaad bij mij was dit ook zo "een 2e simkaart beloofd voor gebruik op de gsm om van InternetOveral te genieten zonder extra kost" !!

Ik had mijn gratis simkaart reeds ontvangen, geactiveerd en geprobeerd en alles werkte naar behoren, tot ik een telefoon kreeg van BGC dat ik bij de bestelling verkeerde info gekregen had en dat ik met deze tweede data simkaart niet eerst kon afnemen van het datavolume inbegrepen in mijn nieuw overal pack.

En daarom heeft deze meneer mijn simkaart terug gedesactiveerd om mij verder kosten te besparen.

Gans mijn verhaal staat te lezen in mijn post die Elsa hierboven ook vernoemd heeft :


ook Eric in zijn topic ( http://community.belgacom.be/posts/89f34f4659" rel="nofollow ) heeft dit ook voor !


M.v.g.

Eric
@ Eric: ik heb je topic gelezen, waarschijnlijk zijn er nog andere die FreeWeekend hadden en bedot zijn. Ik hoop dat ze je het verbruik met je 2e simkaart niet aanrekenen, in jouw geval zou ik dan alleszins de factuur protesteren. Ik heb niet gevraagd mijn abo aan te passen, toch deden ze het. Als ze nu voor de rechtzetting de 6,5€ voor de downgrade durven aanrekenen betaal ik in geen geval.

@ Eva van Belgacom: ik hoop dat jullie snel met een oplossing komen.

Nog steeds geen feedback van Eva van Belgacom op mijn PB. Ook langs deze weg zal er waarschijnlijk geen hulp komen.

Gelukkig had ik een printscreen genomen waarop de belofte van de extra simkaart vermeld staat, want nu is er natuurlijk niets meer over te vinden.

Heb ooit eens aangetekend een klacht ingediend en nooit reactie op gekregen, dat heeft dus geen zin. Bellen doe ik niet meer: eerst uren op wachtlijn, niemand die op de hoogte is, nutteloos doorverbonden worden (verbinding verbreekt, verkeerde dienst,...). Na x aantal pogingen te horen krijgen dat ik lieg, afgesnauwd worden... het is duidelijk dat ze de stress na de berichtgeving ivm InternetOveral niet aankonden. Heeft Belgacom het charter voor klantvriendelijkheid niet ondertekend ?

Benieuwd wat de advocaten van de consumentenbond Test-aankoop hiervan gaan vinden.

@ Eric: ik heb je topic gelezen, waarschijnlijk zijn er nog andere die FreeWeekend hadden en bedot zijn. Ik hoop dat ze je het verbruik met je 2e simkaart niet aanrekenen, in jouw geval zou ik dan alleszins de factuur protesteren. Ik heb niet gevraagd mijn abo aan te passen, toch deden ze het. Als ze nu voor de rechtzetting de 6,5€ voor de downgrade durven aanrekenen betaal ik in geen geval.


Ja, ik heb juist de overstap naar Pack Overal gevraagd omdat ik wou genieten van die tweede gratis data SIM kaart, anders hoefde dit niet voor mij.
Maar later is het gebleken dat hun interpretatie van gratis SIM, blijkbaar alleen slaat op de kaart zelf maar niet op het gratis datavolume !!!!

Da factuur heb ik nog niet gekregen en inderdaad als ze mij iets aanreken dan zal ik reageren want dit is inderdaad totaal niet eerlijk, maar we zullen afwachten tot het zo ver is en dan zal ik mijn verhaal verder zetten in mijn Topic dat ik opgesteld heb ivm mijn overstap naar het comfort Internet everywhere Pack.

Hou zo mogelijk ons ook verder op de hoogte en hoe Test-aakoop hierop reageert.

M.v.g.

Eric
Ik zal Eva van Belgacom even de tijd geven nog te reageren, als er geen schikking mogelijk is zal ik niet nalaten Test-aankoop te verzoeken om te bemiddelen.

Misschien willen andere gedupeerden zich hier melden en eventueel naar hun post verwijzen ? Samen staan we sterker.
kijk ook eens op ricy's blog daar staat ook iets van Eva van BGC http://community.belgacom.be/posts/3a6bb45f16

dat staat onder de regel " Origineel bericht geplaatst door Eva van BGC http://community.belgacom.be/comment/72404" rel="nofollow

groetjes, Elsa


vanaf 1 oktober zal je idd elk contract kostenloos kunnen opzeggen na zes maanden

wat betreft de"truukjes"... belgacom gaat zelfs verder dan de telecomwet voorschrijft, want de nieuwe contracten vanaf 01/07 zijn reeds volledig vrijblijvend, je kan deze ten alle tijde gratis opzeggen

wat betreft "onbewust vernieuwen", dat zal ook niet meer gaan want bij elke wijziging moet er een schrijftelijk akkoord zijn

mvg

Reageer