Het eeuwige verhaal van Belgacom!

  • 30 January 2012
  • 5 reacties
  • 1049 Bekeken

Al sinds ik klant was bij Belgacom tv en internet ging het fout!

1. Ik abboneer me in een plaatselijke Belgacom winkel.

2. Na paar maanden zie ik dat mijn factuur plots 20euro meer is. Ik vraag me af hoe dit komet en bel de klantendienst op.

2.1 Na 10 min krijg ik iemand aan de lijn.

2.2 deze persoon verteld me dat er een verandering is geweest van abonnement, of toch iets in die aard en steld me gerust dat alles in orde komt en dat de volgende factuur zal kloppen.

3. Volgende factuur is alles behalve juist, zo'n 100 euro dus bel ik terug.

3.1 na een 30tal min wachten (!) krijg ik iemand aan de lijn, deze persoon vraagt nog eens achter mijn klantennummer.

3.2 Mevrouw uw klanten nummer is een andere dan deze die u me daarpas hebt gegeven. zegt kfr Belgacom me.

3.3 Blijkbaar hed ik 2 klantennummers! hoe kan dat? Niemand weet een antwoord en na een afsluiting van mijn netwerk krijg ik terug verbinding en bevestiging dat ****** MIJN klantennummer is.


4. Nog geen 2 factuurmaanden later krijg ik terug een torenhoge factuur en is de maat vol. Ik stap naar de Belgacomwinkel.

4.1 de dame aan de infobalie vraagt zich ook af hoe dit alles komt en ik verklaar de factuur niet te betalen vooraleer er een opklaring komt en ik weet waarvoor ik eigenlijk nog bij belgacom moet blijven. Haar oplossing = 'Mevrouw u mag me volgen naar de facturatie dienst' Ik blij want eindelijk eens face to face alles uitleggen gaat vlotter. Zet ze me daar nie aanne telefoon!!!!! enige voordeel is dat ik minuten lang moet wachten!


Als je denkt dat dit alles is, nee.


Om alles wat in te korten: na al die onproffesionele hulp én foute facturen (ja ik heb 1 creditnota ontvangen, maar daarop volgde terug een hoge factuur met een ander klantennummer.) kreeg ik 2 maanden geen factuur. Ok dan kan je zeggen: je had maar moeten bellen! U hebt gelijk maar ik was op dat moment gerust, als ik niets hoor dan zal ik hen ook niet verwittugen dat er oncapabele mensen in hun dienst zijn!

Natuurlijk zonder Boe of Ba mijne tv ging niet meer. Dus ik terug bellen alles nogmaals uitleggen en uiteindelijk te horen krijgen dat ik een factuur open staan heb van Meer dan 300 euro!!! (nee ik huur niet iedere maand 10 films of ik ga ook niet over mijn limiet van internet gebruik!) na een lang telefoon gesprek krijg ik te horen dat meer dan de helft wordt gecrediteerd en dat na betaling van de andere som ik terug tv en internet tot mijn beschikking heb.


2 weken na betaling: nog steeds witte sneeuw! Ik ga terug naar de winkel, leg alles voor de 10de keer uit en krijg te horen dat belgacom en ik geen relatie meer hebben. BELGACOM MAAKTE ALLE FOUTEN! BELGACOM STRAFT DE KLANT!

Ik was woedend en na 5 sec. Euforish! IK BEN VAN BELGACOM AF! toch vraag ik nog, bent u zeker dat er niu geen factuur zal volgen!? Antwoord: U hebt geen openstaand saldo meer, maar ik verbind u door naar de facturatie dienst (die telefoon). daar krijg ik ook nog eens bevestiging dat alles is afgesloten.


Na 2 weken krijg ik een factuur van Belgacom= 75 euro! zonder detail enkel: Openstaand Salod!

Wat Zou U Doen?


Ik zit nu vollop in verhuis en krijg 1 maand na het ontvangen van de eigenaardige factuur een brief van de gerechtdeurwaarder!

Kan dat? Zonder een aanmaning van het bedrijf zelf?

Nu weet u waarom ik mijn verhaal 'het eeuwige verhaal van Belgacom' noem!


This topic has been closed for comments

5 reacties

Beste Sharon,

Als het dossier bij de deurwaarder zit, gelieve deze dan te contacteren en hem/haar uw opmerkingen door te geven.


Met vriendelijke groeten,

Eva
Beste Sharon,

Ik heb het hier al gezegd, in een onderwerp door mij gestart. Belgacom zit ofwel vol met onbekwaam personeel of het zit vol met bedriegers.

Ik heb mijn probleem, telefonisch en schriftelijk aan Belgacom klantendienst gedaan en ik heb het al aangekaart bij Testaankoop en bij de ombudsman telecomunicatie.

Het enige wat mij rest is mijn contract bij Belgacom uitdoen en terug over stappen naar Telenet ook al zou Telenet eens zo duur zijn.

Vroeger bij Telenet werd ik altijd als klant behandelt en niet achterbaks uitgelachen zoals bij Belgacom.

Telefoontje naar Telenet, op paar seconden was ik bij de persoon die ik wou hebben en dadelijk geholpen, telefoontje naar Belgacom, eerst een kwartier allerlei menu's doorlopen om dan achteraf een uitleg te krijgen die nergens op trekt.

Dit is mijn ervaring met Belgacom, en ik ben zeker niet alleen, ik ken nog mensen die zo gevaren zijn en ook terug naar Telenet gaan.
Ik ben blij voor jullie maar ik heb andere ervaringen.

Indien U er zéker van bent dat uw ontvangen facturen niet correct zijn, neem dan contact op met de klantendienst. Dan zal er zéker wel een rechtzetting komen. Mijn ervaringen zijn net als "sinjoor72".
Reputatie 7
Badge +1
Vlgs. mij is dit toch a-typisch voor Belgacom. Ik ben altijd correct behandeld geweest, zowel aan de telefoon als in de Belgacom Centers. Eventuele klachten worden correct en behoorlijk snel behandeld en opgelost; dat is toch mijn ervaring. Anders was ik al lang naar Telenet overgestapt.