Vraag

Hernummeren zenderlijst wordt een echte soep


Reputatie 2
Ik heb de originele zendervolgorde 1-8 behouden en dan hernummerd:
9=Focus (regio tv), 10=Ketnet, 11=SyFy N... enz. zie foto.
Eigenaardig genoeg toont de decoder nu een zenderlijst voor hernummering waarbij de plaatsen 6 t/m 10 leeg zijn (zie foto).
Nog vervelender is dat bij het zappen (Kanaal vorig/volgende) als je op zender nr 1=éénHD staat wordt de volgende één-SD en de volgende canvasHD en de volgende dan canvasSD enz...
Deze ongewilde en vervelende volgorde weerspiegelt zich ook in de GUIDE lijst.
Als je gewoon de cijfertoetsen gebruikt voor het direct kiezen van een zender en je drukt op 2 dan krijg je wel canvasHD. Hij kent dus wel de juiste volgorde maar wil die niet toepassen voor het zappen en de guide. Hoe moet dit nu verholpen worden?
Het zou veel simpelder zijn indien de standaard volgorde niet kon gewijzigd worden, maar we wel favorietenlijsten konden maken waar we dan vrij zenders met de gewenste volgorde in plaatsen (met behoud van hun origineel zendernummer).

24 reacties

Eigenaardig genoeg toont de decoder nu een zenderlijst voor hernummering waarbij de plaatsen 6 t/m 10 leeg zijn

en als de decoder eens 5 min spanningsloos zet (reboot) is het dan nog zo.
Reputatie 2
Juist geprobeerd: 5 minuten zonder stroom: niets veranderd.
Moest ik in dit geval zijn zou ik dan een factory reset proberen van de decoder.=> klik hier
Reputatie 2
Dan is het toch makkelijker om voor de standaard ordening te kiezen;
maar dit is geen oplossing noch een uitleg omtrent wat er hier gebeurd is.
ik weet niet of ik u uitleg dan goed begrepen heb als je zegt :
Ik heb de originele zendervolgorde 1-8 behouden en dan hernummerd:
9=Focus (regio tv), 10=Ketnet, 11=SyFy N... enz. zie foto.
Eigenaardig genoeg toont de decoder nu een zenderlijst voor hernummering waarbij de plaatsen 6 t/m 10 leeg zijn (zie foto).
Ik heb dit geprobeerd en bij mij is dit niet het geval dus dacht ik dat er iets softwarematig moest verkeerd gelopen zijn die je eventueel weer zou kunnen in orde krijgen door een reset of factory reset.
Dus als ik u verkeerd begrepen heb sorry om u dan op het verkeerde spoor gezet te hebben en laat ik het an anderen en beteren over 😉
je wilt waarschijnlijk gewoon zeggen dat waar niks voorzien was dat daar ------- blijft staan maar als je daar een zender in de plaatst zet, dat die ------- naar beneden schuift en moet je de onderliggende zenders weer naar boven schuiven, wat inderdaad een heel gedoe is, enfin dit is wat ik vast stel na hernummeren en dit zou volgens mij veel soepeler moeten kunnen.
Reputatie 2
Ik had je antwoord verkeerd opgevat.
Ik zou natuurlijk altijd kunnen herbeginnen...
Ik was gefocust op wat is er hier verkeerd gegaan en hoe moet ik die standaard ordening van PX nu begrijpen...
Ik veronderstel, omdat je bij instellingen ergens kunt kiezen HD of SD (indien enkel ADSL wellicht) dat de ordening een switch kan maken tussen bepaalde zendernummers en dat die daartoe op vaste posities horen...

Ik heb het ook nog eens op userbase gevraagd.
Had ik al zien staan op UB ;)
Het is inderdaad niet duidelijk om zenders te herschikken dat ging vroeger toch beter en ik hoop dat de nieuwe NTE...14.4 software die ze nu naar iedereen aan het uitrollen zijn, op dat gebied ook verbetering gaat brengen.
Ook al paar weken hetzelfde probleem als je ziet staan --- probeer maar je zenders te veranderen lukt niet.
Reputatie 2
Ik heb de ganse zaak nog eens over gedaan (uren mee bezig):
na een dertigtal zenders op orde gezet is de fout daar plots terug
(éénSD, canvasSD, vtmSD, vierSD, vijfSD zijn gewoon verdwenen uit de zenderlijst);
ik had er nochtans voor gezorgd dat ik niet aan de Vlaamse zenders in SD-versie raakte
en ik had alle ongewenste zenders verplaatst naar een positie vanaf 340
Hoe kunnen we dit nu melden aan iemand die er iets kan aandoen?
Ik vind heel die interface en interactie een organisatie als Proximus en zijn prijs onwaardig.
Normaal gezien merken de proximmus medewerkers dit wel op hier wat er gepost wordt, zelf al antwoorden ze niet ;-)
persoonlijk meldt ik zo'n zaken via mail ons
Je kan het ook telefonisch melden aan de klantendienst en vragen dat ze het doorgeven aan de bevoegde dienst 0800 22 800 (7/7 tot 22u) of vragen of ze eventueel de oplossing kennen, indien dit een bekend fenomeen is.
Reputatie 2
Bedankt, ik heb een mail gestuurd.
Reputatie 2
Ik heb deze zondagmorgen, nog voor mijn ontbijt, al een telefoon gekregen: men wist wat het probleem was en ik hoefde enkel de software update te laden en de correctie zou meteen duidelijk zijn. (referentie:160528-000766)
Helaas is er echter niets verholpen.
Ik zie ook geen wijziging van de NTE versie: mini5_6.1.10.116.
Ik ben wel niet nogmaals teruggekeerd naar de standaardvolgorde, omdat ik nu uit ervaring weet dat het probleem slechts na het hernummeren van meerdere zenders (meer dan een uur werk) plots optreedt.
Ik heb nog enkele foto's van deze morgen bijgevoegd, alsook een foto van de zenderlijst die aantoont dat op plaatsen 50-51-52 de zenders EenSD, canvasSD en vtmSD verdwenen zijn (zonder dat ik daar enige bewerking deed).
Wel weer raar, ik heb dezelfde NTE software en een v5 compact maar dat specifiek probleem heb ik niet wel dat het een heel gedoe is om de zenders te hernummeren.
Reputatie 2
Een app settings editor zou heel welkom zijn.
Reputatie 2
Ik heb dus nog eens mijn aanvullende informatie gemaild naar PX Webteam contact - TV -technische vraag.
Ik krijg de zondagavond nog een telefoon van een heel vriendelijke en hulpvaardige PX-medewerkster.
Ze weet echter helemaal niet waar het over gaat... als ik eens wil vertellen wat er scheelt.
Lees aub eens mijn mails en kijk naar de foto's: "we kunnen hier geen foto's zien, programma laat dit niet toe".
"De technisch verantwoordelijke is even niet te bereiken, als ik u kan helpen zal ik nog terugbellen".
Van zo iets wordt je moedeloos.
Ik verwijt de medewerkster niets, maar als je de moeite doet om een probleem uitvoerig te beschrijven en te documenteren,
verwacht je toch dat dit bij een bevoegd persoon terecht komt die je dan minstens een verduidelijking geeft.
Mijn inziens gaat het om een bug in de programmatuur.
Wat ik niet goed snap zit je nu op adsl of sneller wat geeft dat in godsnaam te maken om je zendervoorkeur in te stellen. Hier bij mij staat er nu op papier voor sommige zenders op welk kanaal ik moet gaan. Gewoon omdat ik mijn voorkeur niet kan programmeren. Hou kan ik programmeren als ik enkel --- streepjes zie.
Reputatie 2
Ik heb VDSL.
Er is enkel sprake van "vlaamse" SD-zenders omdat die hier ongewild de nummering in het honderd doen lopen.
Zenders hernummeren dient toch gewoon om te rangschikken volgens je voorkeur.
Bij PX is dit wel heel primitief: slechts 1 zender kan in 1 keer verplaatst worden met een pijtjestoets in een lijst met meer dan 800 zenders...
Dit is toch niet meer van deze tijd.
Komt daar nog bij dat die lijst een echt gedrocht is met ordening volgens locatie, taal, boeketten, SD-HD (ADSL-VDSL), TV-RADIO, commercieel
Het zou voor PX en ons klanten veel gemakkelijk zijn indien de lijst zelf niet kon gewijzigd worden, maar we 1 of meerdere favorietenlijsten konden aanmaken waar we vrij de zenders inzetten in de volgorde die we willen.
Ook een mogelijkheid om een zender aan te duiden als te verbergen (bedoeld tijdens het zappen), zou een aanwinst zijn.
Een app om deze zaken uit te voeren vanaf pc of tablet zou ook veel makkelijker zijn.
Terloops: ik denk hierbij niet enkel aan mensen met speciale eisen en veel boeketten, maar ook aan mijn oude moeder voor wie een lijstje met slechts 6 zenders ideaal zou zijn.
Ik begrijp dit toch niet van een bedrijf als PX en zijn prijzen...
Langs de andere kant begrijp ik ook niet dat hun software leveranciers dit ook niet aanraden, blijkbaar hebben ze ook niet veel ervaring 😉
Reputatie 2
Ik denk dat één van de elementen tegen zo'n favorieten(lijst) kan zijn dat je dan ook heel makkelijk de zenderplaatsen met puur commerciële bedoelingen kunt weglaten.
Toch denk ik dat die commerciële opdringerigheid, die ook bij het MENU storend is, enkel ergernis opwekt en de functionaliteit afremt.
Die favorietenlijst bestond inderdaad vroeger wel, al heb ik ze zelf nooit gebruikt, maar wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik er tegen ben dat nu ook weer niet ;-)

Juli 2012 : Sinds de update die er werd doorgevoerd is de functie "favoriete zenders " afgevoerd.
Nu moet ik de hele resem zenders doorzappen ...............
Reputatie 7
Badge +2
Wat ook vervelend is dat telkens er een zender bijkomt of verdwijnt de zelfgekozen nummering hopeloos in de war loopt. Bij TN is dat niet het geval. Maar goed, er is veel aan de interface die de gebruiksvriendelijkheid kan verbeteren. Zoals de TV-gids, je moet door alle dagen scrollen als je de gids van binnen drie dagen wil raadplegen om een programma op te nemen. Dat is ook niet meer van deze wereld.
Reputatie 7
Badge +6
Dag riji, momenteel is er een nieuwe software in roll-out die enkele verbeteringen bevat. Zoals altijd, wordt deze in 'waves' uitgerold en verspreidt over enkele weken. Ik heb deze alvast naar je decoder gepushed. Kan je even opnieuw proberen? Indien je hernummering nog steeds vast zit, probeer dan eerst even een factory reset van de decoder.
- Schakel de decoder uit via de ON/OFF schakelaar achteraan
- Houd de Reset-knop ingeduwd met een puntig voorwerp.
- Schakel de decoder terug aan via de ON/OFF schakelaar achteraan. Houd Reset ingeduwd totdat je het scherm “Software update” te zien krijgt. Laat nu Reset los. De restore duurt ongeveer 15-20 min.
Reputatie 2
Goed nieuws: na de software update (6.1.14.4) en de voorgestelde reset, ben ik herbegonnen met zenders te hernummeren en dit keer is gelukt.
Ik heb ook ontdekt dat de oude manier om, eens je al in de hernummer modus bent, een zender te verplaatsen door het ingeven van de zenderplaats met de cijfertoetsen nog werkt. Dit scheelt dan toch weer heel wat tijd. Mochten we ook nog kunnen doorgaan aan het eind van de tabel (vb zender 25 met pijltoets verplaatsen naar 980: omhoog tot 1 en dan zo doorgaan naar 980)... zou ook weer helpen.
Toch blijf ik verwachten dat we minimum 1 favorietenlijst krijgen en de mogelijkheid om een zender als "over te slaan bij het zappen" aan te duiden. Voor de prijs die we betalen hebben we recht op dit gebruiksgemak en hoeven we ons geen commercie te laten opdringen via de zenderlijst.

Reageer