Hernummeren van radiozenders naar voorkeur.

  • 6 February 2016
  • 26 reacties
  • 537 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
BEDANKT HUGO !!!
Ik zet het hier even apart omdat het verloren zou kunnen gaan in het hele update gedoe maar Hugo heeft in een reactie bij de topic over Proximus TV, bug fixes etc. van Bram getoond hoe je je radiozenders kan ordenen naar eigen voorkeur.
Ik hoop dat Elsa zo vriendelijk zal zijn om hier even de link naar die reactie te geven, want ik kan dat nog altijd niet.

Dus: Je gaat in het menu naar instellingen. Je kiest : zenders hernummeren, daarna 800 en je komt bij de radiozenders. Daar staan de regionale zenders van Radio 2, zoals Hugo zei, inderdaad wel met regio vermeld. Je kiest gewoon diegene die je wilt en je zet die vooraan. Je kan hetzelfe doen met alle andere radiozenders, net zoals met de televisiezenders. Bevestigen en klaar. Als je nu naar Radio gaat, staan de zenders zoals jij het graag hebt. Genoeg radio geluisterd, drukken op TV en je bent terug bij de laatste zender waar je naar gekeken had.

Het is eigenlijk allemaal logisch, maar je moet er wel opkomen natuurlijk. :$

Dus nog eens: BEDANKT VOOR DE TIP, HUGO !

26 reacties

Gevonden dankzij Hugo en Marleen weet nu waar radio2 wl is.

Maar waar zit de logica als je de zenders toont zonder te zeggen welke zender het juist is. Ik snap echt niet hoe ze in Brussel zulke fouten over hoofd kunnen zien

2 bug bij het opstarten van de radio blijft hij niet onthouden op welke zender hij stond. Nu start hij met de radiozender die op kanaal 800 staat.

En Marleen als hij op radio staat en je druk op de toets tv bij mij werkt het niet blijft op radio staan. Heb nu wel gemerkt als je dan op bv 1 drukt op de afstandsbediening waar bij mij de tv zender één staat dat hij dan wel naar dat kanaal gaat. Dus ik noem dat wel een verbetering je moet nu 1 keer minder drukken om naar tv te gaan.

Dus op radio gebied na de update zijn wij al met 2 fouten.
Reputatie 7
Badge +6
Patrick, Hugo zei dat ook: als je op 3 drukt bv kom je op zender 3 terecht. Dat werkte bij mij niet, maar ik zal het nog eens proberen.
Ik vind het in elk geval een verbetering.
Blijkbaar zijn de verschillen tussen de decoders enorm wat bij de ene werk werkt niet bij de andere. Wat je kan, kan ik niet en het omgekeerde bij u. Maar zulke dingen gaan boven mijn petje betreffende software en hardware.

Maar is zoals je zegt het is een verbetering
Marleen dit werkt bi mij ook niet als ik van Radio een kanaal een tv kanaal kies, juist eens geprobeerd
De link die je hier wou van Hugo is deze (gewoon op onderstaande quote klikken) :

[quote=Hugo]Patrick gewoon op zendernummer drukken vb. 3 ,dan lukt het bij mij . Betreft de Vlaamse radiozenders even kijken om volgorde zenders te veranderen bij instellingen, daar zijn ze juist benoemd en misschien even aanpassen volgorde. Dit is noodoplossing om achter de juiste radiozender te komen.
Groetjes[/quote]
Nog mensen met problemen betreffende de radio en enkel radio aub.

En vraagje zal het zoals de vorige update he ook weer maanden duren voor het opgelost is PX?
Na reboot decoder kan ik van radio naar tv door nummer van TV kanaal te drukken.
Reputatie 7
Badge +6
Dat zal ik dan ook eens proberen! Tx voor de tip.
Reputatie 7
Badge +6
Na reboot lukt het nog niet. Het ligt misschien aan de software versie. De laatste is nog niet beschikbaar op onze lijn. Nu voorkeurzenders instellen was het voornaamste, dus ik ben tevreden.
Dat zal dan wel de reden zijn inderdaad, stapje per stapje en 't komt nog allemaal goed ;-)
Ik gebruik die radio functie eigenlijk niet, maar wat niet wilt zeggen dat het niet goed moet werken hé.
Vroeger kon je wel door op TV te drukken terug naar TV of door nog eens op Radio ter drukken, als ik mij nog goed herinner, misschien gaat dat op de v4 nog altijd!
Reputatie 7
Badge +6
V5 met harde schijf hoor.
🆒
Dat was voor Sinjoor bedoelt hoor, (of iemand anders met v4) , zou dit kunnen proberen 🙂
Reputatie 7
Badge +6
Een vraagje over de V5 compact trouwens: kan je daar ook via: Instellingen > Mijn voorkeur > Opnames je opname opties aanpassen? Van het auto oplossen naar manueel oplossen, de beschikbaarheid enz. ?
Reputatie 5
Badge +1
Vroeger kon je wel door op TV te drukken terug naar TV of door nog eens op Radio ter drukken, als ik mij nog goed herinner, misschien gaat dat op de v4 nog altijd!
In mijn geval wél, en daarbij blijft na de laatste update (Scarlet_5.0.2.42) de gekozen radiozender StuBru netjes op zijn plaats en verschuift niet meer naar de laatst bekeken tvzender.
Marleen ik heb eens bij mij gekeken, en daar staat alleen de keuze

Aantal behouden afleveringen 10/alle/1/3/5

en meer kan ik daar niet kiezen of instellen.
Reputatie 7
Badge +6
Hier zijn er meer mogelijkheden, maar aangezien dat allicht weer verandert met de .116 software, zal ik wel zien wat er dan nog kan.
Je zou denken als klant na de super update en nieuwe look dat het 100% werkt. Nu al van oktober dat de radio niet meer werk zoals het moet. En lap na de nieuwe update werk het nog altijd niet. Ik ben zeer teleurgesteld dat wij op dat punt terug voor maanden een calvarie weg moeten opgaan.

Waar halen jullie in godsnaam jullie programmeurs, zuchttttttttttttttttt
Marleen, dat je meer instelmogelijkheden hebt zal ook wel iets te maken hebben met PVR opnames veronderstel ik toch.
Moeilijk is het toch niet als je druk op radio dat het start op de zender dat je het laats had staan, simpel. Nu start standaart kanaal 800 radio 1.Vroeger wel mogelijk je drukte op radio en je had de zender die je wilde.

En vroeger zag je het verschil blijf bij radio 2 je zag klaar en duidelijk welke Provincie je had en nu niet meer. Moet blijkbaar super moeilijk zijn dat al die programmeurs niet in staat zijn om er een provincie bij te zetten.
De moeilijkheid ligt hem daar alleen niet maar om terug naar tv te gaan is het niet bij iedereen mogelijk door bv het Tv zender kanaal of tv in te drukken of door nogmaals radio in te drukken zoals het vroeger wel simpel ging, bij lukt het nu na reboot door op kanaalnummer van tv zender te drukken (bij marleen met v5 en geen 116 ook nog niet), eerst ging dit bij mij ook niet.
Daarom dat wij dit mededelen via dit forum Elsa 🙂 dat PX het oplost.

Maar na maanden zijn ze zelf bij PX nog niet in staat om de problemen bij de radio op te lossen wat in mijn ogen de gemakkelijkste bevalling is met al hun bugs.

En hun stilzwijgen dat ze ons @#à& eens vertellen wat ik graag zou weten en veel anderen mensen:
-jullie kennen de fouten
-na maanden lossen jullie de update en die werkt terug niet hoe testen jullie dit? Testen jullie dit als iedereen alcohol genomen geeft of drugs?
- en PX hoelang gaat het nu duren om dit op te lossen? Weer paar maanden?

Heb intussen op andere punten ook al pak klachten die zullen ook wel geplaats worden , hier hou ik het bij de radio.
De vorige versie voor NTE...116 was er al veel opgelost in verband met Radio gebruik, dus nu wee een stap achteruit met de laatste versie.
Had graag van een medewerker hier woordje hoe jullie die software testen?
Testpaneel zeggen jullie maar hoe testen jullie dit?
Dat er 1 persoon iets over het hoofd zien snap ik wel maar gans het testpaneel dat snap ik niet?
Oeps moet een zeer moeilijke vraag zijn dat geen antwoord krijg van PX
Badge
Hier werkt alles zoals het moet op V5 en V5compact. U drukt het voorkeurnr. van het radiokanaal in, bv.803 Radio 2 O-VL. En u luistert naar Radio 2. Eenvoudiger kan niet hé. Een sterke verbetering, zeker en vast.

Reageer