HDMI

  • 12 February 2016
  • 9 reacties
  • 1115 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Ik doe dit.
Instellingen
Systeem
beeld
automatsche HDMI selectie
optie
bevestigen

Wanneer ik dan de volgende keer de TV aanzet an heb ik een sneeuwbeeld en moet ik met de knop EXT de HDMI activeren.

Belangrijk om weten.

Na de installatie kreeg ik ook bij het begin een sneeuwscherm. Toen heb ik de bovenstaande procedure gevolgd en het werkte.

Maar. Enkele dagen geleden heb ik de decoder eens moeten uittrekken (omdat ik niet bij mijn opgenomen programma's kon komen) en sindsdien lukt de procedure niet meer.

Bijvraag.
Is er een bijzondere reden voor volgend fenomeen.
Als ik een opname afspeel dan kan ik normaal op 3 snelheden doorspoelen.
Edoch, er zijn momenten dat dat maar op één snelheid mogelijk is.

Ik kijk uit naar oplossing(en).
Paul

9 reacties

Als je de "automatsche HDMI selectie" uit zet heb je dan nog het probleem.
Ik zet die uit want het werkt ook niet goed bij mij, heb er ook soms problemen mee.
Reputatie 3
Badge +1
Beste,
Heb daarnet nog eens de beide standen getest. Resultaat = niets. Ik moet dus zelf HDMI inschakelen met EXT.
Blijf het een beetje bijzonder vinden omdat het bijna 2 weken WEL gewerkt heeft.
Als je de decoder zijn HDMI kabel eens op een andere HDI poort steekt wat gebeurt er dan.
Mss ook eens alle andere HDMI bronnen (als die er zijn) op je TV uittrekken, om te zien wat dit geeft
Als even de spanning onderbreken van de decoder niks opgelost heeft dan anders toch nog eens
een factory reset van je decoder uitvoeren klik hier
Reputatie 7
Badge +1
Da's weer een V5c probleem zeker?
Het probleem is dat de tv soms eens op komt als die HDMI detectie actief staat in je decoder instellingen, normaal volgens bram zou je dit niet meer mogen hebben als je de decoder in stabdby gezet hebt, maar ik zet hem altijd in standby, en toch gebeurt het soms. Nu is het zo als je V5c verborgen opgesteld staat dat je ook nniet meer kunt zien of hij werkelijk in standby staat, en met de NTE ....116 zeker niet meer want er is maar een ledje dat brand en het blijft dan nog branden zodat je niet weet of je decoder in standy staat of gewoon nog op staat.
De signaaldetectie van het aangevoerde signaal, dat is toch zuiver een TV probleem ? Nu ja als ik DVB-T, PX en VCR inschakel (via scart) dan lijkt het mij een probleem van wie eerst komt eerst maalt .. toch ?
Reputatie 7
Badge +1
Ze hebben die V5c wél iets te minimalistisch ontworpen blijkbaar...men gaat er duidelijk van uit, dat iedereen die ergens wegstopt in een kast, dus geen display (toestel is hiervoor trouwens te klein), en nutteloze LED-lichtjes? who cares, als je ze toch niet ziet? Enfin ze doen maar hé.
Nu kost tegenwoordig TV in een pack maar 10€ extra, als ik daar de huur van 8€ aftrek (als je nog een decoder in eigendom hebt) is dat maar 2€??? Die packsamenstellingen op de website zijn heel raar soms.Maar dat is off-topic.
Er zijn nu toch ook verschillende types HDMI-ingangen? o.a. ARC. kan het daaraan liggen?
Reputatie 7
Badge +3
Neen, Sinjoor, het is ook een probeem met de V5 HD. Wij hebben een audiosysteem van Bose en mogen geen automatische HDMI selecteren, anders kiest de Bose bij de opstart "een van de" HDMI, soms zelfs een fictieve. Na een restore moeten we dat altijd opnieuw terug op "Neen" zetten. Dan zijn er geen problemen.
Reputatie 3
Badge +1
Tot slot. Mijn probleem is NIET opgelost.

Reageer