HD Zenders op de televisie


Ik meen me te herinneren dat alle zenders in HD gingen komen. Mede door het vlasvezelsysteem zou dat opgelost worden. Nu lees ik alleen dat er al jaaaaaaren wordt vergadert over het al dan niet toekennen van één HD zender, of niet aan je TV toevoegen. Alle Franssprekende zenders zijn reeds in HD. Laat je toch niet meer belachelijk door zo een smoes standaard te verzinnen. We zijn in 2016 en niet in 1302. Hoopvol kijk ik uit naar een groot gamma HD-zenders met name: Nederland 1 2 3, BBC 1, 2, ARD, ZDF, Eurosport, National Geografics,RAI 1 2 en 3. Voor wanneer is dat nu allemaal?

29 reacties

Ik meen me te herinneren dat alle zenders in HD gingen komen. Mede door het vlasvezelsysteem zou dat opgelost worden.
Die glasvezel ligt er nog maar in zeer beperkte mate en bij sommige nieuwe verkavelingen wordt dit stelselmatig doorgevoerd.
Maar zelf zonder die glasvezel zou inderdaad het aanbod van programma's in HD mogen uitgebreid worden, wat hier ook al in veel topics aangekaart werd‼
Reputatie 7
Badge +1
Ik meen me te herinneren dat alle zenders in HD gingen komen. Mede door het vlasvezelsysteem zou dat opgelost worden. Nu lees ik alleen dat er al jaaaaaaren wordt vergadert over het al dan niet toekennen van één HD zender, of niet aan je TV toevoegen. Alle Franssprekende zenders zijn reeds in HD. Laat je toch niet meer belachelijk door zo een smoes standaard te verzinnen. We zijn in 2016 en niet in 1302. Hoopvol kijk ik uit naar een groot gamma HD-zenders met name: Nederland 1 2 3, BBC 1, 2, ARD, ZDF, Eurosport, National Geografics,RAI 1 2 en 3. Voor wanneer is dat nu allemaal?

Zo al gezegd op topics. Nederland 1,2 en 3 pas in 2017 en over de rest wordt niet gesproken of het zit al in de extra boeketten van PX en deze kosten extra geld.
Reputatie 6
Badge +1
Er komt helaas niet veel van in huis, vind dat eigenlijk niet kunnen.
Zolang er niet massaal wordt overgestapt naar Telenet,waar HD wel kan,blijft PX in zijn ivoren toren zitten.
Reputatie 7
Badge +2
Zolang er niet massaal wordt overgestapt naar Telenet,waar HD wel kan,blijft PX in zijn ivoren toren zitten.

Niet iedereen kan zomaar naar TN overstappen: veel oude appartementsgebouwen en grote delen van Brussels Gewest (waar ik woon)!
Maar de overgrote meerderheid wel, wat Marnix ook bedoelt.
Reputatie 6
Badge +1
Ik kan ook niet overstappen
Reputatie 7
Badge +6
Ik evenmin. Trouwens ik ben best tevreden bij Proximus, alleen vind ik het niet kunnen dat het televisie aanbod zo stiefmoederlijk behandeld wordt.
Alle centen voor het uitzicht (de nieuwe interface), maar niks voor de inhoud (het zenderaanbod, in HD)?
Reputatie 7
Badge +1
Heb een vraag. Is het niet mogelijk dat PX op dezelfde manier kan werken als KPN doet in Nederland. Die werken ook via adsl en glasvezel. Daar komen weer 13 regionale zenders in HD bij. Wat is het verschil tussen PX adsl en KPN adsl. KPN werkt ook met IPTV kan PX dit ook niet.
Reputatie 6
Badge +2
KPN en Proximus zijn wel 2 verschillende providers die niks met elkaar te maken hebben.
Wat die glasvezel betreft, in Nederland staan ze veel verder terwijl in België men vrijwel nergens staat, hier is dus een serieuze achterstand die niet zomaar van de ene dag op de andere dag weggewerkt kan worden.
Reputatie 7
Badge +1
Dat weet ik maar ze gebruiken alle 2 de koperdraad. Weet niet of je het al gelezen hebt op Totaal TV, KPN gaat zich meer toeleggen naar het optimaliseren van de koperdraad dan er meer glasvezel erbij te leggen. Dus daar ligt ook nog genoeg koperdraad ipv glasvezel en toch heeft men IPTV en meer HD zenders. Hoe kan dit dan.
Reputatie 7
Badge +2
Hun geld om te investeren is voor een grotere markt. Hoe je het draait of keert, PX moet minstens twee markten bedienen: Nederlandstaligen en Franstaligen (en dan vergeet ik onze landgenoten van de DG, maar daar bestaat geen specifiek aanbod voor).
Tel daar bovenop nog het feit dat er veel meer concurrentie isin Nederland: naast Ziggo (Liberty Global) is er KPN, T-Mobile met Knippr, vodafone met zijn TV aanbod etc. Dat kennen wij niet. En Orange TV stelt bij ons echt nog niet veel voor, Scarlet is ook van PX.
De telecommarkt in België bruist niet van de energie. KPN Play richt zich bvb met een OTT aanbod op iedereen die in NL een internetaansluiting heeft. Dat is rechstreeks concurreren met kabelmaatschappijen zonder openstellen van de kabel. Dat kan je bij ons niet voorstellen. Het is zoals in Trends stond, in België maakt men al 100 jaar de verkeerde keuzes.
Orange is wel een goed product als men enkel wil kijken en opnemen en tevreden is met een basisaanbod,
Ze zetten er telekens zenders bij,ze zijn voor die prijs ook afhankelijk voor een beperkt aanbod aan zenders,
Telenet krijgt ook nog steeds geld er op.
Ze hebben toch al rond de 10.000 nieuwe klanten op enkele maanden voor tv en internet.
Hoe is proximus begonnen,dat was ook een pover aanbod toen.
Laat ze wat groeien,elke provider moet van nul beginnen in belgie.
Reputatie 7
Badge +2
Je kan nu toch niet beweren dat PX een jonge provider is. Zowel TN als PX zijn ongeveer gelijktijdig gestart met digitale TV, als we even het oude CanalDigitaal buiten beschouwing laten. Ik denk dat de grote frustratie er is omdat PX altijd zwaait met netwerkcapaciteit, maar ze er toch beduidend minder interessante zenders in HD opzetten. Gisteren nog NRJ Hits TV, maar er is ook de Franstalige versie van Dobbit TV, destudio camera van Bel RTL, Pure Vision. Als je dan moet kiezen, zorg er dan voor dat er andere zenders zoals bv. Arte in HD worden doorgegeven. Idem voor CAZ en ZES die binnenkort starten.
Reputatie 4
Het woord bandbreedte of netwerkcapaciteit valt hier regelmatig, dit is toch niet het probleem, als PXMzowel de SD- als de HD-versie voorziet van een zender, dan kunnen zowel de PXM klanten met trage lijnen en die met snellere lijnen naar die zender kijken, respectievelijk in SD en HD.
Reputatie 7
Badge +2
Het woord bandbreedte of netwerkcapaciteit valt hier regelmatig, dit is toch niet het probleem, als PXMzowel de SD- als de HD-versie voorziet van een zender, dan kunnen zowel de PXM klanten met trage lijnen en die met snellere lijnen naar die zender kijken, respectievelijk in SD en HD.

Dat klopt, en dat doen ze bv ook voor de meest bekeken zenders zoals één en vtm. Maar het kost wel meer op twee versies door te geven. En dat willen ze niet betalen.
Ben geen flamingant mocht het aan mij liggen is er vanaf morgen terug 1 regering en geen 7 zoals nu.
Maar als Nederlandstalig sprekende vind ik het een schande dat Vlaanderen stiefmoederlijk behandelt wordt op HD gebied weer de zoveelste HD zender in het frans. (NRJ Hits TV vanaf 26 september beschikbaar in HD)

Staat al maanden bomvol op verschillende topics met vragen van de klant hoe zit het nu op tv gebied en PX blijf maar stilzwijgen .
Is dat nu echt zo een moeilijke bevalling PX om met te klant te praten wat er komt?

Lees Orange hier op topic kende ik niet en eens gaan loeren op hun website zelf FOX zit in het standaard pakket. Hier lezen wij al maanden zijn in onderhandeling met FOX en meer weten wij niet.

De nieuwe zender ZES klanten bij Telenet weten het al het is in HD bij PX geen klant die het weet. (Denk dat PX redeneert wij verrassen de klant volgende week als hij gaat kijken naar de start van de zender is het nu in HD of niet)

PX moet eens hun visie plaatsen wat ze willen doen in de toekomst met het tv aanbod voor Vlaanderen. Bij mijn weten zijn er meer Vlamingen dan Walen in België http://www.belgium.be/nl/over_belgie/land/bevolking
Het wordt idd tijd dat er een inhaalbeweging van Proximus komt wat betreft HD-zenders. Als je naar NPO 1,2,3 kijkt of CAZ of Kanaal Z in SD, dan zie je hoe triestig het is, welke tv je ook mag hebben die het beeld enigszins verbetert of "upscaled". Voeg aub fatsoenlijke HD-zenders toe en wees op dat vlak een degelijke tegenknie van Telenet.
CAZ is al niet in HD bij telenet dus dat is al geen optie ;)
die andere komen er wel ooit 😉
Zojuist naar Match of the Day (voetbal) gekeken op BBC One. Deze zender wordt door Proximus in SD uitgezonden. Van ellende ben ik gestopt met ernaar te kijken. Zo'n slechte kwaliteit van het beeld. Als je dan een willekeurige HD-zender opzet, ervaar je een groot verschil. Het wordt anno 2017 dringend tijd dat Proximus de buitenlandse zenders waar wel eens naar gekeken wordt in HD aan te bieden, zoals de concurrentie wel reeds enige tijd doet!!
Reputatie 7
Badge +1
Als het meezit Q1 of Q2 dit jaar komen de NPO zenders in HD. Over de rest is nog niets bekend. Misschien dat de Community Managers, Bram en Wim, hier al meer over weten wat er bijkomt aan HD zenders in 2017 en dat de PX TV app aangepast gaat worden zodat alle zenders daarop zichtbaar worden zoals Yelo TV van Telenet.
Ik kijk voorlopig de Duitse zenders in HD via satelliet.......prachtige beeldkwaliteit!
Reputatie 7
Badge +1
Heb ook altijd satelliet gehad voor ik eind 2015 verhuisde. Dan weet je wat je mist. Stuur een prive bericht naar Wim en Bram en misschien geven ze dan wel antwoord over de verwachting in 2017 aangaande uitbreiding HD zenders. Want op het forum geven ze daar geen antwoord op.
Nog een probleem ontdekt: het geluid op verschillende HD-zenders is minder "luid" dan dezelfde zenders in SD.
De momenteel up to date HD lijst telenet (basis en abbo zenders)

1. één HD
2. Canvas HD
3. Ketnet
4. VTM HD
5. Q2 HD
6. Vier HD
7. Vijf HD
8. NPO 1 HD
9. NPO 2 HD
10. NPO 3 HD
11. TF1 HD
12. La Une HD
13. La Deux HD
14. RTL-TVI HD
15. Club RTL HD
16. BBC One HD
17. BBC Two HD
18. Disney Channel Vlaanderen HD
19. National Geographics HD
20. Discovery Channel Vlaanderen HD
21. Animal Planet HD
22. BBC First
23. Be 1 HD
24. Be Ciné HD
25. Be Sport 1 HD
26. Be Séries HD
27. Eleven
28. Eleven Sports
29. Eurosport 2 HD
30. Eurosport 1 HD
31. Fox HD
32. MTV Live HD
33. Nat Geo Wild HD
34. Nickeloden/Spike HD
35. Penthouse HD2
36. Penthouse HD
37. Penthouse HD1
38. Play Sports HD1
39. Play Sports HD2
40. Play Sports HD3
41. Prime Action HD
42. Prime Family HD
43. Prime Fezztival HD
44. Prime Series HD
45. Prime Star HD
46. Shorts TV HD
47. Sundance HD
48. TLC HD
49. VOO Foot HD
50. E! Entertainment
52. Plattelands TV HD
53. France2 HD
54. Vitatya HD
55. France3 HD
56. France4 HD
57. France5 HD
58. AB3 HD
59. Kanaal Z HD.
60. TV Breizh HD
61. Ment TV HD
62. Studio 100 HD
63. La Trois HD
64. Zes HD
65. CNN HD
66. Playsport HD4
67. Playsport HD5
68. Playsport HD6
69. Playsport HD7
70. Playsport HD8
71. Playtime HD
72. TV5 monde FBS HD
73. Arte HD
74. Plug RTL
75. Sundance tv FR HD
76. LCI HD
77. Discovery FR HD
78. Canal J HD
79. Njam HD

Reageer