Harde schijf

  • 23 July 2012
  • 9 reacties
  • 158 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo,


Ik had een vraagje over mijn harde schijf. Ik heb alle opnames gewist en toch blijft hij staan op 99% is dit normaal? Ik dacht dat na de opnames gewist waren dat die dan op 100% stond. Kan iemand daar een antwoord op geven?


Groetjes,


Moesty

9 reacties

Probeer anders eens een factory rest te doen van je decoder dit kan nooit kwaad
en de methode staat beschreven op ricy's blog (http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec)

waarvan ik hieronder het gedeelte gekopieerd heb:











Factory Reset van BGC-decoder:
⚠ (Knoppen op frontpaneel van decoder gebruiken niet van afstandsbediening !)
Voor een Belgacom V3-decoder
Trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

Voor een Belgacom V4-decoder
1) trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
2) Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)
⚠ (werkt niet meer met Dec. SW-versie Charles)
• Als je decoder in Standby staat kan je ook door direct de volgende 3 knoppen op de decoder
tegelijkertijd in te drukken "MENU" + "BACK" + "OK"
en loslaten van zodra 'Start Dra' op het display verschijnt.
(duurt wel lang voor je 'Launch Dir' en vervolgens 'Start Dra' ziet verschijnen op het display)
⚠ (werkt niet meer met Dec. SW-versie Charles)
• Als je decoder aan staat kan je ook door direct de volgende 3 knoppen op de decoder
tegelijkertijd in te drukken "MENU" + "BACK" + "OK"
en loslaten van zodra 'FacR' op het display verschijnt.

° De ganse Factoryreset duurt ongeveer 20 min vooraleer je terug beeld krijgt en kunt zappen.
° Met Dec. SW-versie: Charles is dit al na 9 min
wel moet je de taal van de menu's terug op NL zetten via:
Menu / Mon Compte +OK / paramétres +OK /réglage du système +OK / Language


Bijkomende Opmerkingen:
♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.
http://community.belgacom.be/posts/34c314242c" target="_blank Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.
De decoder wist de geïnstalleerde software en
haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,
de laatste firmware wordt effectief opgehaald.
♦ De zendervolgorde alsook nPVR opnames staan niet in je decoder
maar op de server in de instellingen voor jouw lijn.


groetjes, Elsa
Reputatie 1
Badge
Elsa ik denk dat ik vanaf vandaag de nieuwe versie van de decoder heb van de V4decoder. Hoe kan ik dat doen want ik begrijp het niet goed over die factoryreset.


Groetjes,


Moesty
1) Gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder om je decoder uit te zetten
wacht ongeveer 10 seconden om hem met die zelde schakelaar terug aan te zetten.

2) Druk direct de volgende 3 knoppen op de decoder (niet op de afstandsbediening)
tegelijkertijd in (samen indrukken) "MENU" + "BACK" + "OK" (deze staan aan de rechter kant van je decoder)
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt
(dit duurt wel even voor je "START DRa" op het display ziet verschijnen,maar gewoon wachten)
en van zodra"START DRa" verschijnt laat je dan die 3 knoppen los.

Nu zal het ongeveer 9 min duren vooraleer je terug programma's kunt bekijken.

Zoals ik al gezegd heb zelf al brengt het geen oplossing, het kan zeker ook geen kwaad van dit eens te proberen.
Reputatie 1
Badge
Kan niet aan de schakelaar komen decoder staat te ver weg in de kast.


Groetjes,


Moesty
Kan je dan de stekker niet uit het stopcontact trekken of kan je daar ook niet aan.

groetjes, Elsa
Reputatie 1
Badge
Hallo Elsa,


Ik heb een factoryset gedaan en Charles staat erop. Ook heb ik de taal al naar het Nederlands gezet. Maar nu komt er iedere keer als ik menu druk een geel kadertje op met de franse tekst Le installation est terminee. Appuez sur la fléche haut et ok. Wat betekent dat?


Groetjes,


Moesty
"De installatie is voltooid. Druk op de pijl omhoog en ok."
'k heb het aan mijn dochter eens gevraagd die Charles heeft, als je dit doet komt er een menu op het scherm waar je bvb een demo kan volgen van verschillende optires en mogelijkheden .

Dus je mag dit gerust eens doen pijltje omhoog drukken op afstandsbediening en dan OK drukken, dan zal dit menu op je scherm verschijnen en je kan het ook direct weer verlaten al je wilt.
Nog dit, als je op menu drukt van de afstandsbediening dan zie dit


Appuez sur la fléche haut et ok


verschijnen maar je hoeft dit ook niet te doen hoor, je kan gewoon naar links of naar rechts opshuiven met de pijl links en rechts van je afstandsbediening om zo door de verschillende menu's te scrollen zoals je gedaan hebt om hem terug in het Nederlands te zetten.

Dus je kan deze gele band die uitspringt boven de witte scroll menu band negeren.

groetjes, Elsa

Reageer