Happy XL naar Classic

  • 16 January 2016
  • 11 reacties
  • 392 Bekeken

Ik heb een comfort pack en zou graag de Happy xl vervangen door een Classic. Waar kan ik dat online doen?

Ivo

11 reacties

Ivo,
Ik heb ook een comfort pack en dit geeft nochtans voordelen tov classic en is toch gratis
Dankzij Happy Time XL kunt u gratis bellen met uw vaste lijn naar andere vaste lijnen
en naar gsm-nummers; elke weekdag van 17 u 's avonds tot 8u 's morgens
en de klok rond in het weekend en tijdens feestdagen.
Reputatie 7
Badge +3
HT XL heeft zijn voordelen als je veel belt in de avond en het weekend. Je belt gratis naar vaste lijnen en GSM, maar je belt ook aan een vast tarief tijdens de piekuren. Iemand die dus veel korte gesprekken heeft (minder dan 4 minuten) is beter af met een classic line.
Je kan dat aanpassen in "My Proximus" https://admit.belgacom.be/eservices/wps/myportal/myProducts?clearSelectedProduct=true klik op het nummer van je vaste lijn, dan zie je "opties" staan. Daar zou de Happy Time XL bij moeten staan. Op klikken en opzeggen.
of gewoon even bellen naar 080022800 die doen dat dan voor jou.
Ivo via MyProximus opzeggen kan je niet, ik heb dit nog gedaan vroeger via online opzeggen onder item vaste lijn
maar dan moet je heel duidelijk vermelden dat je niet uw lijn opzegt maar enkel Happy time XL om alla misverstanden te vermijden
en anders zoals reeds aangegeven via 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad met een Happy Time XL

Van 8 tot 17 u

Naar een vaste lijn in België

€ 0,65 /oproep (incl. btw)

Naar een gsm-nummer in België

€ 0,65 /oproep (incl. btw)

Met een Classic line
Dal-Ă©n piekuren
Naar een vaste lijn in België of naar een gsm-nummer in België

€ 0,0814 /minuut (incl. btw)
+
Connectiekosten
Naar een vaste lijn in België of naar een gsm-nummer in België

€ 0,1120 /oproep (incl. btw)

Als je veel in de piekuren belt met korte gesprekken, is Classic inderdaad goedkoper. Ik heb Happy Time XL, maar ik bel in de piekuren met mijn GSM. In een Smart20 heb ik toch 120 minuten belwaarde.en dat is ruim genoeg om dat te dekken.
Als je veel korte gesprekken doet inderdaad, maar dat is bij ons zeker het geval niet, moet je inderdaad voor je eigen geval uitmaken
Reputatie 6
Badge +2
Een classic tarief is inderdaad maar geschikt om korte gesprekken te voeren omdat het goedkoper is dan die € 0,65/gesprek maar zeker niet om lange gesprekken te voeren als voorbeeld neem ik een gesprek van 1/2 uur, met classic zou dat € 0,0814 x 30 = € 2,442 + 0,1120 = € 2,55 en met Happy Time XL kost zo'n gesprek slechts € 0,65 en tijdens de daluren zelfs € 0,00 dus gratis.
Voor een gesprek die maar bvb 2 minuten duurt zou met Happy Time XL € 0,65 kosten tijdens de piekuren en tijdens de daluren gratis, met Classic 0,0814 x 2 = 0,1628 + 0,1120 = € 0,27 dus hier goedkoper maar tijdens de daluren betaalt men wel evenveel dus geen gratis gesprek hier.

Besluit: men zal eerst moeten nagaan wat zijn/haar belgedrag is vooraleer men een keuze maakt van tarief want beide tarieven heeft zijn voor- en nadelen.
Reputatie 6
Badge +2
Elsa is mij weer eens voor, hoe doet zij dat toch? :8
Door zeer korte gesprekken te voeren aan de telefoon 😛
Reputatie 7
Badge +3
Zei ik toch. Als een gesprek meer dan 4 minute duurt tijdens de piekuren, ben je goedkoper af.
Reputatie 4
Waarom herhaal je het dan als je het al gezegd hebt 🆒
Voor mij is het in ieder geval duidelijk wat ik moet kiezen, aangezien het altijd lange gesprekken zijn die ik moet voeren.
Je kan ook altijd de tarieven terugvinden op hun site, al gaat de initiele vraag daar wel niet over :8
Reputatie 7
Badge +3
Omdat er misschien zijn die over mijn bericht heen gelezen hebben, Vincent. :D
Om een antwoord te geven op de initiële vraag ... lees mijn eerste bericht. :P
Ik heb HT XL op mijn lijn staan. Als ik in de dag dringend een kort gesprek moet voeren, pak ik de GSM, anders wacht ik tot 17u.

Reageer