Happy House actie

  • 27 September 2016
  • 33 reacties
  • 1283 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 683 reacties
Was ingegaan op de uitnodiging van Proximus voor een bezoekje van Proximus in het kader van Happy hour actie.
Afspraak correct gemaakt, twee maal bevestigd met sms, dan nog telefoontje half uur voor de technieker ter plaatste was vandaag.
Correcte afspraak !

Wij zijn uitermate positief over deze Happy hour actie. Alhoewel wij echt geen technische problemen hadden, heeft hij alles nagezien.
Heeft de b-box2 vervangen door b-box 3, alle PLC 's vervangen. Alles terug in werking gesteld, met nieuwe wi-fi paswoord en nagezien dat alles werkte , zoals het hoorde.

Dit is pas service ! En als het goed is , mag het ook wel eens gezegd worden ! Zeker een positieve actie van Proximus .

Groeten.

Ro

33 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Dat vervangen van de b-box2 door een b-box3 is een goeie zaak, tenminste als er al vectoring op die lijn was; het vervangen van de PLC's zinvol als die al een zekere leeftijd hadden. Toch een goed initiatief van Px, ook al ben ik er zelf niet op ingegaan, omdat ik al op het maximum haalbare sta, deels op eigen initiatief.:D
Beste Kim je zegt "Een technieker zal je tablet of gsm nooit terug naar fabrieksinstellingen zetten, wat hij wel voor je doet is wifi instellen op je tablet en de tv app installeren indien deze nog niet op je tablet staat"

Dus dat is niet gelukt om op de app van PX te installeren door de technieker op de tablet en de reden is dat ik een start pakket hebt volgens die man.
Wat ook mijn vraag was kan je tv overal app gebruiken met start abonnement? Mijn tablet werkt optimaal en al de apps erop ook enkel die van PX niet, dus had graag de reden geweten? En niet het flauw excuus dat het aan de software ligt van de tablet.

Betreffende de optische kabel die niet werkt is door de software weet ik van de technieker.
Goed wat moet ik dan doen PX om een technieker thuis te krijgen die het wel in orde brengt dat ik mijn geluid digitaal hebt en niet meer analoog PX?
Had al een b-box3 hoor sinjoor maar met het oude logo erop, nu is het zelfde toestel maar met het Proximus logo.
Er was blijkbaar iets mis met de oude b-box had permanent 2 rode lampjes. nu niet meer.
En heb een vectoring lijn
vraag mij nu af als ik vandaag nog een antwoord erop zal hebben van PX.
Reputatie 6
Badge +3

Mijn tablet werkt optimaal en al de apps erop ook enkel die van PX niet, dus had graag de reden geweten? En niet het flauw excuus dat het aan de software ligt van de tablet.


Wat je hier vraagt is gewoon onmogelijk. Wat er zich bi jou voordoet zou niet mogen voorkomen, dus zonder jouw tablet naar de ingenieurs op te sturen zullen ze nooit te weten waarom jouw tablet nu juist problemen heeft. Het enige wat ze kunnen doen is algemene dingen die in het verleden hebben geholpen. En de ingenieurs en programeurs laten verder zoeken naar mogelijke redenen op voorbeeldtablets waar ze bepaalde problemen proberen na te bootsen.
Reputatie 3
Dan zou iedereen dit voorhebben met deze tablet toch of niet?
@Patrick, ik heb even gepolst bij het desbetreffende team en er zijn geen Proximus TV app problemen met het type tablet dat je gebruikt. Verder zien we de aanmeldingen van je tablet maar geen errors in de logs wat mogelijk erop wijst dat het probleem op de tablet zelf ligt. Een factory reset lijkt me dus toch geen slechte oplossing. Als je het hier toch wat moeilijk mee hebt wil ik gerust nog enkele extra tests uitvoeren. Deze houden echter in dat we, met jouw login en goedkeuring, testen op 1 van onze test toestellen. Dit kan uitsluitsel geven over het probleem. (Je mag deze doorsturen naar Het Proximus team)

In verband met de optische kabel: Hier zijn geen gekende problemen mee. De melding van de technicus is voor ons en het TV team onbekend en lijkt ons een beetje vreemd. Ik heb nog geen tijd gehad om dit uitvoerig te testen maar dit volgt nog zeker. In afwachting probeer alvast eens de audio setting te wijzigen op de decoder en wissel eens tussen stereo & Dolby. Dit doe je als volgt: Menu -> instellingen (tandwielicoontje) -> systeem -> audio
Wel vreemd dat al de rest 100% werkt en dat PX blijf standhouden dat hun app foutloos is.
Dus ik moet het zelf oplossen met een herinstallatie met de software.
Awel PX heb ik gisteren gedaan met hulp van derden. Herinstallatie van de software en al de programma's waren wij dikke 3 uur bezig. (50 euro kwijt aan drinkgeld)
En alles werkt goed skype, Facebook, pc banking, enz.... Maar de App Proximus tv die werkt nog altijd niet.
Intussen mijn inlog doorgestuurd naar jullie zodat jullie het kunnen uitpluizen betreffende die app. Hebben gisteren op bepaalt met 5 man aan de pc gezeten en iedereen was akkoord fout ligt niet bij de tablet.

In verband met de optische kabel is het resultaat hetzelfde niets.
Hebben de homecinema https://www.gebruikershandleiding.com/Philips-HTS4282/preview-handleiding-576148.html als test bij de gebuur aangesloten (Telenet) en daar werkt het wel via de optische kabel. Dus het ligt niet aan het toestel PX.

Dus beste medewerkers hoe kunnen wij dit oplossen?

Reageer