Beantwoord

Gsm werkt niet in het buitenland

  • 21 februari 2016
  • 5 reacties
  • 7871 Bekeken

I phone 4s werkt niet in het buitenland, abonnement laten nakijken (geschikt voor buitenland), en nieuwe simkaart ingestoken.
Werkt nog steeds niet in het buitenland! Kan iemand mij helpen aub?
icon

Beste antwoord door Bram 26 februari 2016, 14:29

Mario,

als de klantendienst bevestigd heeft dat jouw abonnement goed geconfigureerd is voor roaming en indien een andere SIM-kaart in het toestel hetzelfde resultaat oplevert, dan kan je inderdaad best even naar de toestelinstellingen kijken.

De eerste vraag is: wat werkt er precies niet? Maakt je toestel helemaal geen verbinding met een buitenlands netwerk? Of maak je wel verbinding met een netwerk, maar kan je niet surfen?

In dat eerste geval (geen netwerk), lijkt het me dat jouw netwerkselectie op manueel staat en dat je iPhone dus niet automatisch overschakelt naar een ander netwerk wanneer je over de grens gaat.
Ga eens Instellingen, vervolgens kies je de optie Aanbieder en daar zet je de schakelaar op automatisch.

In het 2de geval (wel netwerk, geen internet), moet je zorgen dat dataroaming actief is.
Ga hiervoor opnieuw naar instellingen, kies de optie Mobiel netwerk en zet de schakelaar Dataroaming op aan.


Veel succes.
Bram
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +1
iPhone en iPad: mobiele netwerken in het buitenland gebruiken

Lees hier hoe u een iPhone of iPad in het netwerk van een andere aanbieder in het buitenland gebruikt.

Veel aanbieders bieden abonnementen voor gesprekken en gegevensoverdracht in het buitenland aan. Neem altijd contact op met uw huidige aanbieder voor informatie over landen waarin u een apparaat kunt gebruiken, simkaarten, tarieven en beleidsregels alvorens naar het buitenland te reizen. Hoewel u geen internationaal abonnement nodig hebt voor gesprekken of gegevensoverdracht met een iPhone of iPad, kan de aanbieder extra kosten of hogere tarieven voor gegevensoverdracht in rekening brengen als u er geen hebt.

Wanneer u contact opneemt met uw huidige aanbieder, mag u niet vergeten de volgende onderwerpen aan te halen om een prima ervaring te verzekeren in het buitenland:

Het land of de landen waarnaar u reist.
Staat uw aanbieder het gebruik van uw abonnement in het land van bestemming toe?
Heeft uw huidige abonnement een overeenkomst voor roaming in het buitenland?
Heeft uw aanbieder een overeenkomst voor dataroaming in dat land?
Met welke aanbieders werkt uw huidige aanbieder samen in dat land?
Wat zijn de tarieven voor bellen en gegevensoverdracht in het buitenland?
Zijn er andere kosten voor het gebruik van het apparaat in het buitenland?
Wat zijn de internationale nummers voor voicemail en klantondersteuning?

Tips bij internationaal reizen

Wanneer u een iPhone of iPad in het buitenland gebruikt, selecteert het apparaat automatisch het beste netwerk om dit te gebruiken terwijl u zich in het buitenland bevindt. U kunt echter handmatig een netwerk specificeren met behulp van de volgende stappen:

Tik op Instellingen > Aanbieder en schakel ‘Automatisch’ uit. Wacht totdat de beschikbare netwerken verschijnen (dit kan tot wel twee minuten duren).
Tik op de aanbieder die u wilt gebruiken.
Ga terug naar het hoofdscherm van Instellingen. Deze instelling wordt mogelijk alleen weergegeven wanneer u zich buiten het netwerk van uw aanbieder bevindt en andere plaatselijke netwerken beschikbaar zijn.

Als u geen data-abonnement voor in het buitenland hebt, schakelt u ‘Mobiele data’ en ‘Dataroaming’ uit om roamingkosten te vermijden:

iPhone: tik op Instellingen > Mobiel netwerk.
iPad: tik op Instellingen > Mobiele data.

Als dataroaming en mobiele data zijn uitgeschakeld, verschijnt de indicator van het mobiele netwerk niet in de statusbalk.

CDMA-modellen van de iPhone hebben een instelling voor roaming met afzonderlijke opties voor gesprekken, gegevens en internationale CDMA.
Problemen met roaming oplossen

Als de datum en tijd bij aankomst niet juist zijn ingesteld, controleert u of ‘Automatische tijdzone’ is ingeschakeld in Instellingen > Algemeen > Datum en tijd > Stel automatisch in.
Visual Voicemail en klantenvoorzieningen in Instellingen > Telefoon > Voorzieningen zijn in het buitenland mogelijk niet beschikbaar. Neem contact op met uw aanbieder voor andere methoden om deze voorzieningen te kunnen gebruiken wanneer u reist.
Als in het buitenland Geen service op de iPhone wordt weergegeven, neemt u contact op met uw aanbieder om na te gaan of roaming in het buitenland is ingeschakeld voor uw account en het land waarin u zich bevindt.
Klanten van AT&T, Verizon en Sprint kunnen Instellingen > Telefoon > Nummerassistentie inschakelen om het juiste internationale netnummer automatisch toe te voegen wanneer ze in het buitenland bellen. Als u in het buitenland problemen ondervindt bij het versturen van een sms/mms of het voeren van gesprekken, probeert u ‘Internationaal bellen’ uit te schakelen om het probleem op te lossen.
Als de iPhone zowel CDMA- als GSM-roaming ondersteunt, kunt u Instellingen > Mobiel netwerk > Roaming > Internationale CDMA gebruiken om te controleren welk netwerk de iPhone gebruikt:
Internationale CDMA > Aan: iPhone probeert een beschikbaar CDMA-netwerk te gebruiken in plaats van een GSM-netwerk.
Internationale CDMA > Uit: iPhone gebruikt alleen GSM-netwerken.
CDMA-modellen: als u problemen ondervindt wanneer u opnieuw verbinding probeert te maken met een CDMA-netwerk nadat u een netwerk handmatig hebt geselecteerd of GSM-roaming hebt gebruikt, schakelt u de vliegtuigmodus gedurende dertig seconden in, schakelt u deze opnieuw uit en wacht u tot de iPhone het beste netwerk automatisch heeft geselecteerd.
Reputatie 2
Badge +1
Enkel voor data of ook telefonie?
n welk land zit je?
Reputatie 2
Badge +1
belgie
Info support apple: https:// https://support.apple.com/nl-be/HT201643
Reputatie 6
Badge +4
Mario,

als de klantendienst bevestigd heeft dat jouw abonnement goed geconfigureerd is voor roaming en indien een andere SIM-kaart in het toestel hetzelfde resultaat oplevert, dan kan je inderdaad best even naar de toestelinstellingen kijken.

De eerste vraag is: wat werkt er precies niet? Maakt je toestel helemaal geen verbinding met een buitenlands netwerk? Of maak je wel verbinding met een netwerk, maar kan je niet surfen?

In dat eerste geval (geen netwerk), lijkt het me dat jouw netwerkselectie op manueel staat en dat je iPhone dus niet automatisch overschakelt naar een ander netwerk wanneer je over de grens gaat.
Ga eens Instellingen, vervolgens kies je de optie Aanbieder en daar zet je de schakelaar op automatisch.

In het 2de geval (wel netwerk, geen internet), moet je zorgen dat dataroaming actief is.
Ga hiervoor opnieuw naar instellingen, kies de optie Mobiel netwerk en zet de schakelaar Dataroaming op aan.


Veel succes.
Bram

Reageer