Beantwoord

Goede ontvangst, geen internet

  • 27 September 2016
  • 6 reacties
  • 295 Bekeken

Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen is er internet in ons huis geïnstalleerd. De b-box-3-modem hangt op de begane grond (in het trappenhuis) en reikt tot 3 verdiepingen hoog. In de woonkamer is er een wifi-bridge en de decoder voor TV geïnstalleerd, op de begane grond is heel goed internet. Ik heb op de derde verdieping goed ontvangst, alle streepjes zijn vol, alleen het internet is heel slecht tot haast nihil. Hoe kan het dat het ontvangst heel goed is, maar er daar geen internet is? Kan ik dit probleem oplossen met een Wifi-versterker?

Gr.
icon

Beste antwoord door RobrechtB 27 September 2016, 18:00

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Bas,

Het wifi netwerk dat je boven op verbonden bent heeft de zelfde naam? Is het op je 2.4 of 5. dat je verbonden bent ?

Kan je ons anders via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 je lijn of klantnummer doorsturen ? Dan kunnen we de installatie even uitmeten van hier uit.

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team
Reputatie 7
Badge +4
Wij hebben je PM ontvangen.

Is het een laptop of een desktop? Als je naar beneden gaat met het toestel heb je geen probleem? Het is wel vreemd dat je volle streepjes hebt daar meestal 3 verdiepingen toch een of ander verlies met zich mee brengen.

Kan je anders eens proberen met een ander wifi kanaal ?

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_surftrouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html

Mvg, Robrecht
Reputatie 6
Badge +3
Kijk eens met een Wifi-app welke kanalen het best zijn.
Bijv. op android: Wifi Analyzer van farproc.

Op windows: WiFi Analyzer van Matt Hafner

Dan kan je zien hoe goed je verbinding is en of je niet beter een ander kanaal kiest.
Reputatie 4
Met die analyzers kan je wel geen stoorders opsporen die ook kunnne zorgen voor voor je slechte wifi, zoals microgolf, voedingadapters ......
Veelal is er geen enkel kanaal volledig vrij, dan kies je dit kanaal waarvan de naburige wifisignalen het laagst onder uw nuttig signaal ligt.
BTW ik heb die Matt Hafner analyzer geinstalleerd en vergeleken met Inssider ... Dat Hafner geval kan geen multichannel routers detecteren ... terwijl Inssider een netwerk analyze doorvoert en u na een tijdje, eventueel, een suggestie doet om een "beter" kanaal te kiezen met een hogere doorvoer score ... tismaardatgetweet 😉
Reputatie 3
Kan je dit ook met de gratis versie van inssider of is het een betalende versie die je hebt.
Die betalende versie heeft ook een andere naam gekregen dacht ik?

De b-box3 kiest automatisch een beter kanaal.

Reageer