Gevonden! plaats van het Infrarood oog V4 HD decoder

  • 6 August 2012
  • 3 reacties
  • 3062 Bekeken

Reputatie 1
Badge
De handleiding met volledige info van de V4 Cisco HD decoder ISB630 is blijkbaar onbestaande. Na lang zoeken naar deze handleiding kwam ik uit bij een in Nederland gebruikt model. Daar werd precies weergegeven waar het IR oog verborgen zit. (Cisco 8455DVB HD PVR).

Na het zien van een venster bij dit model bedacht ik, dat moet op de V4 toch ook aanwezig zijn. Met behulp van een zaklamp blijkt het zwarte uitzicht van de V4 van een soort doorzichtig plastic te zijn. Via het licht van de zaklamp is er inderdaad een venstertje te zien met alle symbolen. Net daarnaast zit het IR oog verborgen. Praktisch in het midden tussen het antenne symbool van ontvangst via Bbox-2 en de backtoets zit het Infrarood oog.""""
Ik heb gemerkt dat vele mensen deze plaats zoeken vanwege plaatsing van bijv. een Marmitek IR koppelsysteem zijn deze mogelijk geholpen. Echter, ik weet niet of het Marmitek systeem dit signaal herkent.


Zelf heb ik uiteindelijk de ir decoder/afstandbediening voor het Windows Media Center (via computer) gevonden. (Remote Control Kit for Microsoft Media Center Enabled PC's) Helaas, de ontvanger ontvangt de signalen van de Windows MC afstandsbediening maar de V4 recorder krijg ik -nog- niet gekoppeld aan dit systeem, al knippert het op te plakken IR syg. Dit kan te maken hebben met een bepaalde frequentie die buiten de ontvangst zit. Blijkbaar zijn er wereldwijd mensen geconfronteerd met dit probleem.

De V4 decoder is aangesloten d.m.v. een S-videokabel, het geluid lukt mij nog niet om rechtstreeks naar de computer te sturen en dan iets te horen. Nu via tulip stekers rechtstreeks verbonden aan afzonderlijke boxen. Gevolg, ca. 30 seconden vertraging tussen het beeld en het geluid. Ik hoorde al dat Usain Bolt de 100 meter heeft gewonnen terwijl het beeld de eindstreep nog niet laat zien.

Indien er iemand raad weet om dit op te lossen, graag info.

Mvg

3 reacties

 Beste

Zéér lang gezocht naar dit probleem ivm IR oog V4 decoder. Bij Belgacom/Proximus wisten ze van niets!
Fijn dat deze forums bestaan. Had net zelf een berichtje gepost.
Het is al in orde nu.
Bedankt!
Kan je ook hier altijd terugvinden , surf naar ►afstands bediening infrarood verlenger
Simpele methode die ik altijd toepas (niet alleen voor decoders) is met een hard karton, of iets dergelijks waar zeker geen infra rood door kan, dat je voor de display front van de decoder (of ander toestel ) houdt en eens van links en dan nog eens van rechts opschuiven tot de decoder niet meer reageert op commando's van de afstandsbediening en daar tussen in zit dan het infra rood oog.

Reageer