Geplande opnames worden regelmatig niet opgenomen

  • 11 January 2017
  • 48 reacties
  • 3302 Bekeken

Zijn er nog mensen die het probleem hebben dat programma's die opgenomen worden, simpelweg niét opgenomen worden? Wij hebben een decoder zonder hd.
Voorlopig hebben we dit enkel met series gemerkt, maar mijn vrouw heeft geprogrammeerd om Home And Away op te nemen, en heel regelmatig ontbreken er afleveringen. Ikzelf had De Slimste Mens Ter Wereld geprogrammeerd staan, en van één bepaalde week werd enkel de maandag en de donderdag opgenomen (de dinsdag en woensdag ontbraken dus ook)... Wij zijn onlangs overgestapt van Telenet naar Proximus, maar ik ben daar helemaal niet tevreden mee..

48 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Decoder zonder hd? Welk profiel heeft u? Kan je hd zenders bekijken?
Is de HD optie op de decoder geactiveerd?
Decoder/modem gereset?
Als je op een ADSL profiel staat zijn je opnames beperkt.
Hoeveel decoders? Is er een omruiling gebeurt?
Doe een lijntest dan zie je wat je snelheid is.
http://www.lijntest.be/

mvg
Decoder zonder HDD 🙂
Reputatie 6
Badge +4
tijl.detroyer zal dus waarschijnlijk bedoelen een v5 mini zonder harde schijf te hebben, waardoor dus alle opnames op de server gebeuren.

Het mislopen van die opnames heeft meestal volgende redenen

veel serieopnames werden op die decoder gepland. Dus decoder vele logs

altijd aan te raden dan eens de cookies te cleanen

menu- systeem- security en privacy - cookies beheren

de opname eens in de planning te wissen

decoder herstarten en de opname herprogrammeren

Ook altijd aan te raden een decoder minimaal 1x per maand eens te herstarten om zo de decoder eens een selfcheck te laten doen, update, clean etc.

een andere oorzaak is een slechte communicatie van decoder met de bbox router

in dit geval eens alles herstarten, te beginnen met de bbox router

Mvg sabine
inderdaad decoder zonder harde schijf. Het mislopen van die opnames gebeurt al sinds de installatie... Home And Away was toen de enig geprogrammeerde serie, en in de eerste week liep het al mis... Vele logs en cookies waren er toen dus nog niet, maar ik heb ze toch maar eens verwijderd. Decoder herstarten en opname herprogrammeren hebben we reeds meermaals geprobeerd (maar ook dat heb ik nog eens opnieuw gedaan). We hebben Proximus nog maar sinds april 2016.
We hebben tevens twee decoders. Ook hebben we al voorgehad dat programma's die niet op de ene decoder staan, wel op de andere terug te vinden zijn, maar dat is niet altijd zo (en die tweede decoder wordt nooit gebruikt om opnames in te stellen). Zelfs al gehad dat ze op de hoofddecoder niet terug te vinden zijn, op de tweede decoder wel, en na dit te controleren ook op de hoofddecoder beschikbaar waren... BBOX router en nadien decoder herstarten, heb ik nu gedaan, maar aangezien het probleem zich reeds van in week 1 stelt, heb ik ook hier mijn twijfels bij...
Reputatie 6
Badge +4
Hi Tijl,

stuur eens een privebericht met volgende informatie

- telefoonnummer of klantennummer waarop deze decoders actief zijn

- hoe decoders met de bbox router zijn verbonden

- enkele voorbeelden van programma's waarmee u problemen ondervond ( zodoende de logs te kunnen checken)

Mvg sabine Prx medewerkster
Wij hebben hier hetzelfde aan de hand. Ik stuur u ook een privébericht.
Reputatie 5
Badge +4
maarten_c_1, in miijn vorig bericht zei ik dat ik dit had doorgestuurd naar onze engineering. mvg, AM
Is hier al een oplossing/oorzaak voor gevonden? Hier zitten we vaak met hetzelfde probleem en blijkbaar is dit een vaak voorkomend probleem. We hebben al eens contact opgenomen met de klantendienst die dan eens alles bekeken heeft. Maar sinds die tijd hebben we dus alweer vaak problemen gehad met opnemen.

Is dit niet eerder een technisch probleem bij Proximus of de decoder dat gewoon moet worden opgelost?
Reputatie 7
Badge +4
Dag JJan, wanneer je op dit moment de optie alle afleveringen wissen gebruikt kan dit voor problemen zorgen. Wij kunnen wel ontbrekende opnames voor je terug plaatsen of serie opnames die niet meer goed gaan terug in orde zetten.

Mvg, Robrecht
Reputatie 7
Badge +1
Dat probleem bestaat ook al veel langer op de V4-decoders mét HDD. Een upgrade van de interface naar de NTE-versie staat al meer dan een jaar aangekondigd, maar als het op de V5 compact al niet goed werkt....kunnen ze er beter nog maar wat langer wachten. Ondertussen loop het meestal je nu en dan eens een herstart doet, en als je al wel goed als je dagelijks je planning op de Proximus TV app. checkt om te zien of er niks verdwenen is.Soms is dat wél zo en staat de planning nog wél in de decoder-interface. Best dan een herstart doen om alles terug te synchroniseren en zonodig de planning opnieuw te doen vanuit de app..
Bedankt voor jullie antwoorden, we zullen dan voorlopig geen gebruik maken van de optie "alle afleveringen wissen". Maar dit probleem lijkt al enige tijd te bestaan. Is er zicht op wanneer dit zal worden opgelost en is dit de enige oorzaak?

Na de problemen vorige week hebben we zowel De Mol als Blind Getrouwd opnieuw ingesteld en opnieuw werden deze niet opgenomen. Ik vraag me dan ook af of het enkel aan de optie "alle afleveringen wissen" ligt.

Het kan toch niet dat we steeds op verschillende manieren moeten checken of er wel degelijk wordt opgenomen. Ook je decoder heropstarten heeft weinig zin, want dan is het eigenlijk al te laat. En telkens jullie contacteren als er iets niet is opgenomen is ook niet ideaal.
Reputatie 6
Badge +4
Hi,

Voor zover we feedback kregen is er een probleem momenteel dat wanneer je een opname wist via de functie ' alle afleveringen wissen' die ook de eerstvolgende geplande opname kan wissen waardoor je er dus mist.

Als het probleem zich herhaalt van een bepaalde serie kan volgende ook helpen

je wist de geplande opnames

je gaat naar instellingen, systeem, veiligheid en privacy, cookies beheren en kuist de cookies op

je herstart zowel modem als decoder

je plant de opname weer in

indien nog problemen kunnen we dit eens nader bekijken,

gelieve daarvoor in PB eens je klantengegevens door te sturen

mvg sabine
Hallo,
Ik heb ook dit probleem. Nadat twee weken geleden zo goed als alle opnames wáren gedelete, zonder reden, werden de opnames door jullie hersteld, met de raad 'niets meer te wissen' . Waarvan acte.
Nu werden vorige zondag twee programma's (series) niet opgenomen (namelijk 'Beau Sejour' en de 'Graham Norton Show', terwijl ze toch geprogrammeerd stonden (en staan). Ik heb nu zoals ik hierboven las, de opname-planning gewist en opnieuw geprogrammeerd. Maar kunnen de afleveringen van vorig zondag (12 feb) hersteld worden, aub?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Mark,

Ik heb beide afleveringen toegevoegd. Het is niet zo dat je niets meer mag wissen, als je aflevering per aflevering wist is er geen probleem. Als je kiest voor alles wissen, kan het gebeuren dat daarna niets meer wordt opgenomen van die serie.

Mvg,

Kim

Het Proximus team
Ik zou het ook maar normaal en logisch vinden dat als je gekozen hebt voor "alles wissen" dat er dan ook verder niks meer wordt opgenomen van deze serie, tenzij je ze opnieuw programmeert, en je bedoelt misschien juist dat het dan verkeerd verkeerd afloopt en er soms ook niks meer van deze serie opnieuw opgenomen wordt, ergens door een verkeerde interpretatie van de vorige "alles wissen" opdracht, zou het kunnen dat dit iets te maken met die cookies die op de decoder bijgehouden worden?
Dankjewel, kim.
Het is door 'een enkele opname' te wissen dat alles weg was. Dat gebeurde in het verleden regelmatig, vandaar dat het Proximus team me aanraadde 'niets meer te wissen, na 60 dagen gebeurt dat toch automatisch'. Bedankt om de opnames toe te voegen.
Ik denk het indedaad ook dat het een principe is van blijf liefst van alles af en laat draaien wat draait, tot Proximus ooit eens "DE" oplossing voor dit probleem gevonden heeft.
Ook ik heb dit probleem voor. De twee laatste afleveringen van Homeland op Nederland 3 heb ik gemist. De Mol wordt nooit opgenomen, maar heb ik tot nu toe altijd op het laatste nippertje kunnen opnemen. Kan aub Homeland bij op mijn account geplaatst worden aub ?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Roel,

Ik heb de opnames toegevoegd van homeland en zie ook dat de opname van de mol voor vandaag heeft gelopen. er zijn wel problemen wanneer je de optie alle opnames verwijderen gebruikt. Dan verwijdert hij ook geplande opnames.

Mvg, Robrecht
Dankjewel Robrecht !
Zou er iemand aub zo vriendelijk willen zijn om ook nog The Walking Dead van Fox TV van maandag 6/3 toe te voegen.
en ik denk nu dat ik het begrepen heb: ik wis gewoon niks meer !
Reputatie 7
Badge +4
Roel, ik heb de aflevering toegevoegd.

Ik heb goed nieuws over het probleem men is vandaag met en software in test gestart waar bij het probleem is opgelost. Indien deze geen andere problemen mee brengt zal de bug weldra zijn opgelost.

Ondertussen zou je ook de serie opname van The Walking Dead terug moeten kunnen inplannen.

Mvg, Robrecht
Beste,
ik ben nieuwe klant en heb hetzelfde probleem nadat ik "wis alle afleveringen" gebruikt heb. Ik heb ondertussen cookies gewist en opnieuw opgestart. Series opnieuw ingepland. Ik mis wel de aflevering 8 van Amigo's van 6 maart. Kan je deze terug plaatsen. Bedankt!
Reputatie 7
Badge +4
Dag Gert, Ik heb de opname er bij opgezet.

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team
Hallo allemaal
Ik kreeg gisteren een melding in het menu op mijn V4 decoder dat de opname problemen opgelost zouden zijn. Nu op naar de verdeling van de nte software op de V4 decoders...?
Timm1983

Reageer