Geluidsniveau via home cinema systeem

  • 12 January 2016
  • 9 reacties
  • 689 Bekeken

Ik bezit een LG home cinema systeem dat ik gebruik voor Radio, TV, DVD .....
Als ik TV wil beluisteren moet ik het geluidsniveau tot boven de 20 instellen wil ik de TV kunnen horen. Bij radio, DVD, CD is een geluidsniveau van beneden de 10 voldoende.
Dit zou er volgens mij op kunnen wijzen dat het geluidsniveau van proximus TV te laag staat. Probleem is nu dat als je van TV naar radio gaat zonder eerst het geluidsniveau sterk te verlagen je een geluidsbom binnenkrijgt.

Is er ergens een mogelijkheid om het output geluidsniveau van de cisco TV decoder te verhogen waardoor ik mogelijk geen verschil meer heb in de geluidssettings tussen TE, Radio enz ?

9 reacties

Dit is inderdaad een vervelend probleem dat ik al jaren terug ondervonden heb sedert de v5 uitgekomen is, en heb ik dan doorgegeven , die hebben het aan de Belgacom engineering doorgegeven, maar blijkbaar is daar nog altijd niks aan veranderd en geregeld werd dit hier ook al op het forum doorgegeven door veel klanten.
Ik ben ook benieuwd hoe ver het daarmee staat en als we nog een oplossing mogen verwachten van Proximus in de nabije toekomst.
Het geluidsniveau verschilt ook veel tussen een v4 en een v5 decoder.
Badge
Dit verschijnsel is reeds lang aangekaart, ze kennen het probleem. Maar spijtig genoeg nog steeds geen oplossing gevonden. De TV moet bijna op de max volume bij de TV zenders en met de helft minder bij de radiozenders. Niet normaal hè. Eveneens bij mijn soundbar.
Ik heb hetzelfde probleem als je het geluid over je TV laat gaan, maar als je bijvoorbeeld de RC audio uitgang van de decoder rechtsreeks op je home cinema aansluit heb je dit probleem niet meer (niet mogelijk in het geval van een V5-mini). Misschien helpt dit met je probleem?
Badge
Ik ben aangesloten via de optical tussen decoder V5 en de soundbar. Het resultaat is hetzelfde.
Ik heb hetzelfde probleem als je het geluid over je TV laat gaan, maar als je bijvoorbeeld de RC audio uitgang van de decoder rechtsreeks op je home cinema aansluit heb je dit probleem niet meer (niet mogelijk in het geval van een V5-mini). Misschien helpt dit met je probleem?

Yorin, dat ga ik zeker proberen. Verbinding loopt nu via ARC, zal eens een optische kabel steken tussen decoder en home cinema.
Badge
Als ik de ARC gebruik hoor ik geen verschil met optical. Dus alles ligt volgens mij bij de instellingen van de decoders.
je schreef : niet mogelijk in het geval van een V5-mini

surf eens naar klik hier

er is zeker verschil in de decoders is pas begonnen na de v4 dus vanaf v5 decoder
je schreef : niet mogelijk in het geval van een V5-mini

surf eens naar klik hier

er is zeker verschil in de decoders is pas begonnen na de v4 dus vanaf v5 decoder


Inderdaad, daar staat toch "Mini Din naar RCA kabel wordt verdacht vanaf februari 2016", dus momenteel nog niet mogelijk neem ik aan. Optisch kan wel, maar ik had het over RC audio kabel.
"mini din naar scart" is er bijgeleverd en dan kan je met een "scart naar RCA" (tulip) werken

Reageer