Beantwoord

Geen wifi connectie mogelijk

  • 16 April 2016
  • 13 reacties
  • 1994 Bekeken

Beste,

Ik kan momenteel met niets (laptop, tablet, smartphones) op de wifi connecteren.
Er komt steeds de melding verificatiefout.
Dit is enkel op de 2.4 Ghz , de 5.0 Ghz werkt wel perfect.
Als ik het paswoord van de wifi afhaal kan ik nog steeds niet connecteren dus het lijkt me iets met de bbox zelf te zijn?
Ik heb reeds de 0800 22 800 lijn gebeld maar daar waren ze niet echt een hulp ... zij zijn er van overtuigd dat ik gewoon een verkeerd paswoord invul.
Ik zit al meer dan 5 jaar in IT als job, ik ben echt niet simpelweg een verkeerd paswoordje aan het invullen op al men toestellen. :P
Met de kabel werkt ook alles perfect, 5 Ghz werkt zonder problemen maar aangezien de helft van onze toestellen te oud zijn voor 5 Ghz is dit wel een serieus probleem.
Misschien dat jullie hier op het forum hier een oplossing voor weten? :)
Alvast bedankt!

Dingen die al geprobeerd zijn:
- BBox Herstart
- BBox Reset
- Wifi naam veranderd
- Wifi paswoord veranderd
- Enkel 2.4 Ghz en 5 Ghz uitgezet
- Toestellen die connecteren heropgestart
- Alle profielen op de toestelen die moeten connecteren verwijderd
- Handmatig een internet profiel aangemaakt.
- Zelf DNS en IP addressen ingesteld

Maar voorlopig nog geen oplossing. 😞
icon

Beste antwoord door Wim VL 16 April 2016, 10:57

Bekijk origineel

13 reacties

Het wifi paswoord is trouwens dezelfde voor 5 en 2.5
mss eens je bbox3 factory reset geven door achteraan het verborgen knopje indrukken tot de ledjes doven vooraan en dan loslaten en laten opstarten.
Bedankt voor je reactie Elsa, De factory reset heb ik reeds geprobeerd maar had ook geen effect. Dat heb ik deze ochtend uitgevoerd.
Reputatie 7
Badge +4
Beste,

kan ik via privé je vaste lijn nummer of klanten nummer krijgen, dan bekijk ik het.

MVG,

Wim
Dat is bij deze gebeurd 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Ben je zeker dat de bbox gereset is want ik zie als ssid Banaan 2.4 staan?
Yep inderdaad, want de 0800 22 800 heeft de bbox3 moeten heractiveren omdat hij niet meer op internet wou ook. (Wou login niet aanvaarden)
Omdat die persoon zodanig zeker was dat het probleem bij mij lag had ik nog eens de naam en paswoord veranderd naar wat ik toen aan het eten was. :)
Resultaat bleef echter hetzelfde, geen connectie mogelijk op het 2.4 Ghz netwerk.
Reputatie 7
Badge +4
Ik ga toch eens van hier uit ook een manipulatie doen. Gelieve nergens aan te komen.
Okay das goed Wim. Er is niemand thuis momenteel dus dat nergens aankomen zou geen probleem mogen zijn. 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Het wifi netwerk is terug zoals voorheen. Kan je nog eens testen en me het resultaat laten weten?
Wim,

Ik ben zojuist thuisgekomen en nu lijkt alles terug te werken inderdaad.
Bedankt voor je hulp!
Reputatie 5
Badge +4
Fijn om te horen. Goed weekend alvast.

Mvg,

AndyM

Het Proximus-team
Wel raar als je zelf een factory reset doet dat dit dan ook niet van zelf goed komt, dat wil dan zeggen dat de settings die ingeladen verkeerd staan, is die dan niet voor alle klanten dezelfde , buiten paswooden die voor ieder bbox verschillen.?
Reputatie 5
Badge +4
Normaal zou dit toch van zelf moeten goedkomen. De settings zouden in principe voor iedereen gelijk moeten zijn. Buiten de paswoorden natuurlijk.
Mvg,

AndyM

Het Proximus-team

Reageer