Beantwoord

geen wifi buitenshuis

  • 3 January 2016
  • 12 reacties
  • 340 Bekeken

Hallo, ik kan na vele uren lezen op de proximus website en van alles en nog wat uitgeprobeerd te hebben nog steeds niet op een wifi hotspot inloggen(met smartphone samsung S4, zowel manueel als automatisch niet) ondanks ik alles goed heb ingesteld en nagekeken. Enkel thuis maakt hij automatisch verbinding. Iemand een gedacht?
icon

Beste antwoord door Max_022 4 January 2016, 13:27

Bekijk origineel

12 reacties

k' Heb uiteindelijk dan maar de klantendienst gecontacteerd, en het probleem kwam er doordat proximus mijn wi-fi verbinding op de back-up hadden gezet en daardoor kon ik niet inloggen met mijn eigen wi-fi hotspot account. Ik heb de gegevens van die back-up account dan ingegeven en uitgeprobeerd buitenshuis en het werkte, ik blij dus.
Nu vraag ik me wel af of ik mijn wi-fi hotspot account voor Internet Comfort Overal op MyProximus mag wijzigen met deze back-up gegevens of gaat het dan weer in de soep draaien?
Bij deze heb ik zoveel mogelijk gegevens geplaatst, de xxxxxx staan voor mijn persoonlijke login of gsm nummer(kwestie voor de veiligheid)
Mijn verbinding: xxxxxxx- Proximus Smart +15

Wi-Fi Hotspots-accounts
Aantal accounts waarvan u kunt gebruik maken
Totaal:1
Reeds gebruikt:1
Resterend:0
Beheer hier uw Wi-Fi Hotspots-accounts. Uw login eindigt altijd op @proximusfon.be en uw wachtwoord moet uit exact 8 tekens bestaan.

Algemene voorwaarden voor het gebruik van Wi-Fi Hotspots
Login*:xxxxxxxx@proximusfon.be Wijzigen
Wachtwoord*: ******** Wijzigen
Mijn verbinding: xxxxxxx-Internet Overal Comfort

Wi-Fi Hotspots-accounts
Aantal accounts waarvan u kunt gebruik maken
Totaal:1
Reeds gebruikt:1
Resterend:0
Beheer hier uw Wi-Fi Hotspots-accounts. Uw login eindigt altijd op @proximusfon.be en uw wachtwoord moet uit exact 8 tekens bestaan.

Algemene voorwaarden voor het gebruik van Wi-Fi Hotspots
Login*:xxxxxxxxx@proximusfon.be Wijzigen
Wachtwoord*: ******** Wijzigen
Uw persoonlijke Wi-Fi Hotspot
Een Wi-Fi Hotspot aanmaken door uw modem te delen
Modem:b-box 3 /S
Veiligheidsniveau van de modemWPA / WPA2
Wifi geactiveerdJa
Compatibiliteit van mijn modem:OK
ja toch wel, heb 2 zelfs 2 wi-fi hotspots-accounts, één voor Internet Overal Comfort en één voor Proximus Smart +15 met 2 log ins dus.
Reputatie 7
Badge +1
Ja heb dat ook al gelezen, maar mijn apparaat is een android toestel en zou daarmee sowieso automatisch verbinding moeten maken, doet hij dus niet en ook niet als ik het manueel tracht te doen zowel op een open als gesloten netwerk.
Heb je die FON-functie op "my proximus" geactiveerd en een FON-ID aangemaakt?

Beheer hier uw Wi-Fi Hotspots-accounts. Uw login eindigt altijd op @proximusfon.be en uw wachtwoord moet uit exact 8 tekens bestaan.
Ja heb dat ook al gelezen, maar mijn apparaat is een android toestel en zou daarmee sowieso automatisch verbinding moeten maken, doet hij dus niet en ook niet als ik het manueel tracht te doen zowel op een open als gesloten netwerk.
Reputatie 7
Badge +1
Er is wél een grondig verschil tussen Proximus AUTO FON (beveiligd) en Proximus FON (open).
Lees anders hier eens:
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_connect/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-fon-hotspot-wifi-hotspots/verbinden-met-een-wi-fi-hotspot.html
Nee hoor, ik probeer niet op een telenet wifi hotspot in te loggen. Het is ook zo dat ik op beide, Proximus_Auto_Fon of Proximus_Fon, niet ingelogd geraak. Tevens is de slimme smart wifi ingeschakeld, maar ook dit brengt geen soelaas. Ik kan enkel maar verbinding maken met 3G/4G, wifi lukt nooit buitenshuis.
Op welk wifi hotspot SSID lukt het niet op Proximus_Auto_Fon of Proximus_Fon of met beide niet.
Je probeert toch niet op een wifi hotspot die van Telenet is in te loggen, want dat gaat niet met een Proximus Fon login

Reageer