GEEN TV

  • 15 September 2015
  • 19 reacties
  • 594 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3
Zit al 2 uur zonder tv, even in het kort: vanavond per ongeluk de stroomkring waar de modem en decoder opzit afgelegd, na een minuut terug opgezet, resultaat: decoder krijgt geen internet verbinding, DSL brandt, de laptop op alle 4 de poorten van de modem aangesloten als test, overal internet, modem en decoder meermaals gereset, geen resultaat, wat stel ik vast: het LAN lichtje op de bbox3 brandt niet continue, gaat af en toe uit, de tweede decoder boven maakt ook geen verbinding, krijg ook de boodschap 'connection problem'


Tijdens het opstarten van de decoder krijg ik één seconde het Proximus welkom scherm te zien gevolgd door het scherm: geen verbinding, wil maar kan blijkbaar geen connectie maken...zeer raar, nog nooit niet meegemaakt! De decoder blokkeert met 'welcome++' op de display.


De helpdesk gebeld alles geprobeerd en uitgetest, bijna een uur aan de tel. geen oplossing...daar zeggen ze waarschijnlijk de modem stuk door spanning af en op te zetten, ondanks zien ze van op afstand geen tech. probleem op de lijn of op de modem.


Als laatste heb ik de modem volledig gereset achteraan met een potlood 10 sec. daarna is hij vanzelf terug opgestart, geen oplossing...


Weet er iemand raad?


PS. heb wel al een omruilnummer gekregen voor een ander bbox...


Mvg.





19 reacties

Ter info :


http://forum.proximus.be/posts/001ecf5215" target="_blank


Heb je sync en werkt uw internet, maar je tv wil niet werken.

Dan heb je waarschijnlijk een BBOX3 van technicolor.

Technicolor kan je herkennen aan :

wireless key formaat bv: 1234ABCD

Is het formaat daarentegen bv: 1A2b3cD5A6se

Tijdelijke oplossing:

Factory reset van uw modem :

Achteraan op de modem is een rood pinnetje waar reset bij staat.

Druk ca20 seconden op deze knop, deze zal herstarten.

Modem configureerd normaal automatisch.

Als na 10 min het lampje van internet niet blauw brand, bel dan naar 0800 95 055.

Volg de stappen, geef uw lijnnr in en dan wordt er een config gestuurd.

(door te bellen naar 0800 95055 wordt Firmware automatisch gepusht op je Bbox.

Het probleem is gekend bij Proximus en wordt onderzocht.

Er staat ook een firmware update op het programma maar het is

nog niet bekend wanneer deze wordt uitgevoerd.


=================================================================================================================


je kan inderdaad zelf maar deze test uitvoeren,


decoder spanningsloos zetten


dan bbox spanningsloos gedurende 20 sec en terug opzetten pas als je modem dsl continu brandt (en je terug kunt surfen ) dan de decoder een factory reset laten doen.


Als dit niet werkt dan zal er inderdaad door Proximus moeten ingegrepen worden en dit zal inderdaad er op neer komen dat ze u deze zullen laten omruilen.
Reputatie 5
Badge +3
Kan ook geen factReset uitvoeren op de V5... blokkeert met een boodschap iets van 'acquire IP' kon het niet goed lezen, op het tv scherm kreeg ik error 2 of geen verbinding, de zeer vriendelijke man van de helpdesk zei dat ze bezig zijn met een grote algemene update uit te rollen en dat kan mischien de reden zijn...zit wel nu zonder tv, op de laptop kan ik via TV overal kijken, mijn gezin is er wel nie goe van!
NB: Factory Reset Dec
Inderdaad het kan even goed bij PX zitten , maar de helpdesk stelt bijna altijd eerst voor van de bbox te vervangen zelf al is dit niet altijd nodig, zoals in dit geval !!
Reputatie 5
Badge +3
De boodschap: acquire IP...wat betekent dat juist? Het LAN lampje dat niet blijft branden...hoe komt dat? Kan ik via de PC de modem volleg naar de fabrieks instellingen terug plaatsen?
Het gaat om het IP adres dat je decoder niet krijgt (VLAN30) en heeft niks te maken met het IP adres dat je PPPOE sessie krijgt om te surfen(VLAN10)
Reputatie 5
Badge +3
Ok, kan ik het oplossen met een factreset van de modem? Of zou hij toch naar de vaantjes zijn? En wat met de niet - kunnen - tv - kijken - compensatie? Maar een filmpje kijken zeker?
Dat is moeilijk te zeggen het zou kunnen, maar het kan ook aan de kant van Proximus liggen, daarom dat de mensen van PX eerst zullen voorstellen van je modem te vervangen als een reset of factoryreset van je toestellen niet helpt om zo uit te vissen of het al dan niet aan de kant van de klant zit of aan hun kant en als het uitkomt dat het aan hun kant zou kunnen zitten dan zullen ze een technieker moeten sturen om het verder uit te vissen.


Inderdaad kan je achteraf om compensatie vragen aan de klantendienst.
Reputatie 5
Badge +3
Nog eens gebeld naar de TD, de VLAN 10,20 en 30 staan open, morgen een andere bbox aansluiten, hopelijk werkt het dan.


mvg
Ik denk dat dit nog het beste is, want als het aan de kant van PX zou zitten dan zouden er waarschijnlijk meerdere dit probleem hebben en dat zouden ze dan wel bij PX weten, allee dat veronderstel ik toch ;-)


Je kan mss nog een beetje tv kijken via uw PC/laptop met TV Overal
Reputatie 5
Badge +3
Opgelost! Eindelijk na 4 uur...het heeft blijkbaar zijn eigen hersteld...


mvg
Reputatie 5
Badge +3
Heb wel beide decoders moeten heropstarten alsof het nieuwe waren, lijnnummer. kindercode, decodernaam, enz...
Ze zullen bij Proximus uw TV profiel geinitialiseerd hebben dus blijkbaar was er daar toch iets niet juist!!


Enfin dan moet je toch al niet naar een prox centrum gaan en uw tijd verspelen om de bbox om te ruilen !-)
Reputatie 5
Badge +3
Hoe kan men de decodernaam aanpassen, heb dit vergeten, in het menu vind ik dat niet terug.
Ik denk dat die mogelijkheid er nog altijd niet ingebouwd zit om die achteraf nog te veranderen, enkel tijdens het initialiseren van de decoder op je lijn.
Je zou via een omweg weer het nummer kunnen vormen om je decoders deactiveren van je lijn en opnieuw beginnen met initialiseren op je lijn!
Even opgezocht op 080022800 menu opties en dan één lijn naar boven scrollen en daar staat:


Desactiveren van je decoders op je lijn: 0800 99 696 (volgorde HD decoders bepalen)
Ik zou gewoon een ander toestel gaan halen...

Als je zoals gezegd een omruilnummer hebt gekregen, zou ik dat gewoon gebruiken.


Dan heb je ook ineens een nieuw toestel :)


Aangezien zijn bbox3 al zeker geen oud toestel kan zijn en er niet op wijst de oorzaak te zijn van het probleem, zal dit niet veel oplossen en kan hij gewoon afwachten en de kat uit de boom kijken en kan hij dit altijd later nog doen, tenzij je er op uit bent op een ander type te krijgen of van ander fabrikant !

Reageer