Geen toegang meer tot eigen draadloos netwerk sinds activering FON

  • 11 December 2011
  • 6 reacties
  • 1369 Bekeken

Beste,


Sinds ik FON geactiveerd heb, geraak ik niet meer op mijn eigen draadloos netwerk.

Alle draadloze apparaten (printer/scanner, nas en laptop) worden niet meer herkent in mijn netwerk... :(

Als ik met mijn laptop een connectie wil maken met mijn draadloos netwerk, dan verspringt de SSID automatisch naar het 2de netwerk (mijn SSID + 2 erachter), ik veronderstel dat dit het FON netwerk is.

Hoe kan ik dit oplossen zodat mijn draadloze toestellen terug aangesloten kunnen worden op mijn eigen netwerk ?

fb307839

6 reacties

Badge +1
Je moet het fon netwerk verwijderen op je computer. Dit kan je doen in wondows7 bij Configuratiescherm\Netwerk en internet\Draadloze netwerken beheren . Daar staan alle netwerken die opgeslaan zijn op je pc je moet dan gewoon fon_belgacom verwijderen. Het kan ook al helpen als je fon_belgacom na je privé netwerk zet. Maar bij mij was dit niet het geval. Ik hed ook dit probleem en heb het verwijderd op mijn pc.
hoe maak je een topic?
ga naar "forums" (blauwe keuzebalk)

"kies de rubriek " (internet / Belgacom TV / ......)

klik op nieuw onderwerp (groen logo )


bedankt!!



@ swimmer4


Bedankt voor je reaktie !

Maar het probleem heb ik zojuist kunnen oplossen Stoer

Ik had eerst dat netwerk verwijderd, maar telkens dat mijn laptop zoekt naar nieuwe netwerken, komt deze er terug in voor en mijn laptop maakt dan automatisch een connectie op dat netwerk.

Dan maar de grove middelen geprobeerd, namelijk een reset van mijn vdsl2 modem (restore to factory default configuration, via Maintenance).

Die FON_BELGACOM komt nu ook voor in die lijst, en mijn laptop laat me de keuze met welk netwerk ik wil verbinden. Ook de verbinding met mijn andere draadloze apparaten lijkt zo opgelost te zijn, hetzij ik ze wel allemaal opnieuw heb moeten configureren.

Case Closed Lachen

(hopelijk voor een lange tijd...)

fon activeer je niet, maar activeert zijn eigen... standaard wordt na verloop van tijd elke bbox2 op vdsl2 een hotspot, daar moet je niets voor doen

een ssid met een 2 achter is niet de fon hotspot, deze heeft nl als ssid "FON_BELGACOM" en is uiteraard niet beveiligd zodat uw medemens er mee kan verbinden, om te surfen zal hij echter moeten inloggen met z'n (belgacom) fon account op het captive portal

mvg

Reageer