Vraag

Geen mobiele data verbinding in binnen- of buitenland

  • 19 July 2016
  • 0 reacties
  • 447 Bekeken

Goedenavond,

Sinds kort ben ik zakelijke klant van Proximus. Gezien ik werk in Belgie, maar woon in Nederland zal ik veel gebruik moeten maken van roaming.

Bij het abonnement heb ik een Samsung S5 Neo gekregen.

De mobiele data krijg ik met geen mogelijkheid aan het werken. Een telefoongesprek met de helpdesk heeft bevestigd dat zowel de mobiele data als de roaming optie geen probleem moeten vormen, dus dat er een instelling op de telefoon foutief is. Ik heb de handleiding op de website voor de S5 Neo reeds meerdere malen doorgelopen en ook een reset heeft niet mogen baten.

In Nederland (in Duitsland trouwens ook) heb ik geen mogelijkheid tot mobiele data:
- mobiele gegevens staan aan,
- roaming staat aan,
- keuze netwerk staat op automatisch.

Zodra ik terug in Belgie kom, schakelt de telefoon automatisch over op Proximus netwerk, maar ook dan heb ik geen dataverbinding. Het opnieuw aanzetten van de telefoon of het gebruiken van de flightmode geven geen oplossing.
Als ik de netwerkmodus van "4G/3G/2G (automatisch verbinden)" terugzet naar "3G/2G (automatisch verbinden)" en dan opnieuw naar "4G/3G/2G (automatisch verbinden)" dan verschijnt er een verbinding. Zolang ik dan in Belgie blijf heb ik mobiel internet. Zodra ik terug de grens overga, is het voorbij.

Ergens zit iets niet goed, maar heb geen idee meer waar. Vanwege de grootte van de Simkaart kan ik deze niet even in mijn "oude" IPhone 5S stoppen om te controleren.

Ik hoop vurig op een antwoord!

Bij voorbaat dank

0 reacties

Geen reactie

Reageer