Vraag

Geen HD-posten

  • 1 June 2016
  • 7 reacties
  • 380 Bekeken

Ik heb mij onlangs een 2de tv aangeschaft. Ik heb hier ook Belgacom op via een 2de (mini) decoder. Alles werkt naar behoren, maar in tegenstelling tot de eerste tv, lukt het niet om hier HD zenders te ontvangen. Als ik naar instellingen ga om "HD zenders ontvangen" te activeren, dan lukt dit niet. Op het scherm verschijnt dan: "ontvangen HD niet mogelijk omdat je niet genoeg breedband hebt". Dit lijkt me enorm bizar, omdat op de andere tv dit wel lukt. Beide decoders zijn op dezelfde modem aangesloten. Weet iemand soms een oplossing voor dit probleem?

7 reacties

Dat kan inderdaad omdat je lijn geen voldoende bandbreedte heeft.
Je lijnsnelheid zal dus te laag zijn.
Dit kan je hier testen door te surfen naar:
=> http://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/televisie/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html
Bedankt voor snelle respons. Ik heb de test gedaan. Volgens de test kan ik 3 tv's aansluiten, waarvan er 2 HD kunnen ontvangen. Ik heb maar 2 televisies aangesloten, dus volgens de test zouden deze allebei toch HD moeten kunnen ontvangen?
Reputatie 6
Badge +2
Ik zou zeggen neem contact op met de klantendienst of de technische dienst.
@ dietger rooze,

Het kan ook zijn dat je al eens een decoder omgeruild hebt vroeger en deze nog niet van je lijnprofiel geschrapt werd en dat kan je vragen door eens naar de technische helpdesk te bellen 0800 22 800 (7d/7 tot 22u)
Reputatie 7
Badge +1
Met de V5c heb je sowieso maar één stream nodig want geen harde schijf voor simultaan opnemen en live kijken, en alles opnemen in "the cloud". Dus weegt die 2e decoder hier niet zo zwaar door op je lijn.
het gaat natuurlijk over gereserveerde TV bandbreedte en zal geen rol spelen of je een v5 of v5c hebt.
Reputatie 7
Badge +6
Hello dietger rooze, heb je reeds contact opgenomen met mijn collega's van klantendienst en een antwoord gekregen op je vraag?
Indien niet, stuur even je telefoonnr of klantennr door naar Het Proximus Team. Dan kijk ik dit even voor je na.

Reageer