Beantwoord

Geen gsm bereik binnen in woning

• 19 januari 2016
  • 21 reacties
  • 720 Bekeken

Wij bouwen een passieve woning. Het gsm bereik was ok tot ze de ramen geplaatst hebben. Nu is het bereik nihil in de totale woning. Weet iemand of hier een oplossing voor bestaat?
icon

Beste antwoord door Elsa 19 januari 2016, 20:52

Kijk eens op de Proximus site hier:
=> mobile-coverage-extender
Bekijk origineel

21 reacties

Kijk eens op de Proximus site hier:
=> mobile-coverage-extender
Wat betekent 'voorrang aan oproepen'?
Ik veronderstel dat je geen voorrang kunt geven aan een bepaalde gebruiker
zie ook ander topic => https://nl.forum.proximus.be/mobiel-vaste-lijn-installatie-configuratie-13/beter-bereik-thuis-de-mobile-coverage-extender-33609
Reputatie 6
Badge +4
De Mobile Coverage Extender kan maar een beperkt aantal simultane verbindingen aan.
Als er 4 3G-dataverbindingen actief zijn (dus via de extender), en er wil een 5de persoon bellen (opnieuw via de extender), dan die oproep voorrang krijgen.
Kan je dat dan zelf instellen wie voorrang krijgt?
Reputatie 2
Kan je dat dan zelf instellen wie voorrang krijgt?

Ja. De MCE kan 4 sessies (voice of data) tegelijk aan, stel dus dat er 4 personen aan het surfen zijn via de 3G van de MCE, dan zit de capaciteit ‘vol’.
Maar als er voor een van de aanwezige personen op dat moment een oproep binnenkomt, dan krijgt deze voorrang.
Je ontvangt dus de oproep (geen gemiste oproep) maar een van de datasessies zal onderbroken worden.
Wij bouwen een passieve woning. Het gsm bereik was ok tot ze de ramen geplaatst hebben. Nu is het bereik nihil in de totale woning. Weet iemand of hier een oplossing voor bestaat?

Allemaal goed dat Proximus denkt aan een oplossing om hun klanten nog wat centen uit de zakken te koppen met hun "mobile coverage extender", maar denkt Proximus ook aan een echte oplossing, namelijk de ontvangst plaatselijk verbeteren. Ook ik heb binnen geen ontvangst, maar buiten is het ook niet geweldig!
Ik vrees dat je mogelijk met een passieve woning de warmte binnen houdt maar de nodige straling buiten sluit (extreem hoge demping) ... daar kan zelfs PX niets aan veranderen. Dat zijn helaas de wetten van de natuurkunde.
Als uw kraantje 1 druppel per uur geeft dan kan je daar een extreem groot vat aan hangen .. mogelijk krijg je dan 2 druppels per uur .. maar dat lost niets op. Mogelijk werkt het passief huis ook zo voor de gsm straling ... per slot van rekening is warmte ook "electromagnetische straling" .
Het verschil is laagfrequent elektromagnetische straling en hoogfrequent elektromagnetische straling dus warmte isolatie zou niet noodzakelijk het GSM signaal moeten tegenhouden maar bv in ramen met doorzichtig metaalfilm zal wel de hoogfrequente tegen houden.
TS schrijft "gsm ontvangst was ok tot ze de ramer er in gezet hebben" ... 't zullen dus niet enkel de ramen zijn die eea tegen houden.
hij zegt inderdaad dat het ok was tot ze de ramen er in gezet hebben, en daarop slaat de uitleg die ik hierboven gegeven heb.
Ik bedoel dat ook de muren mee in het komplot zitten !
Ja dat zal inderdaad van de soort isolatie afhangen enz...ik weet trouwens niet met welk isolatie materiaal ze werken, er kan een soort metaalfolie aan één kant in zitten. Of ze in de bouw daarmee al rekening gehouden hebben om isolatie materiaal te vervaardigen dat geen hoogfrequent elektromagnetische stralen tegenhoudt dat weet ik ook totaal niet.
een doordenkertje ... Wel het verhaal leest alsog men een kooi van Faraday heeft gebouwd waarbij men de deur heeft dicht gedaan op het ogenblik dat men de ramen plaatste .. LOL !
De oplossing is dan misschien van voor de deur te gaan staan :-))
Ons passief huis is inderdaad gezet met harde isolatieplaten , 2 lagen van elk 10cm, geschrankt op elkaar geplaatst. Met iedere laag langs beide kanten een alu (dus in totaal 4 alu lagen op elkaar). De ramen en deuren zijn drievoudig glas (dus 3 glasplaten). Ontvangst: 0.
De mobile coverage extender werkt(e) goed (4 bewoners).
Nieuwe vraag:
Ik zit sinds enkele dagen bij Base: meestal geen ontvangst meer (soms een weinig doch 1 balkje). Is dit omdat de extender enkele met Proximus abo's werkt?
Badge +3
Extender werkt via de proximus modem en het proximus mobiele netwerk, .... dus niet met Base :8
iets wat logisch is.
Maar als je base gebruikt dan stop je beter uw huur vd extender, want je betaalt daarvoor ook nog 5 euro per maand, toch ?
Reputatie 3
Ons passief huis is inderdaad gezet met harde isolatieplaten , 2 lagen van elk 10cm, geschrankt op elkaar geplaatst. Met iedere laag langs beide kanten een alu (dus in totaal 4 alu lagen op elkaar). De ramen en deuren zijn drievoudig glas (dus 3 glasplaten). Ontvangst: 0.
De mobile coverage extender werkt(e) goed (4 bewoners).
Nieuwe vraag:
Ik zit sinds enkele dagen bij Base: meestal geen ontvangst meer (soms een weinig doch 1 balkje). Is dit omdat de extender enkele met Proximus abo's werkt?

zie ook voor meer uitleg : Mobile-Coverage-Extender
daar staat ook aangegeven, _Je moet wel over vast internet van Proximus beschikken. en nog meer.
Dank voor het antwoord.
Mijn 3 huisgenoten zitten nog bij Proximus. Dus huur van extender stop zetten is niet aan de orde.
Ikzelf zit nu bij Base omdat mijn werkgever veranderd is naar Base. Hoe dit oplossen?
Reputatie 3
Uw werkgever proberen te overtuigen om proximus te nemen?
Mijn dochter had net het zelfde voor en aangezien ze ook enkele dagen van thuis werkt , heeft ze haar werkgever kunnen overtuigen dat het natuurlijk niet te doen was om zo van thuis uit te werken en is op die manier gelukt om proximus te mogen nemen.

Reageer