Beantwoord

Geen geluid bij HD films

• 2 februari 2016
  • 14 reacties
  • 922 Bekeken

Beste,

Ik heb zonet een film "straight outta compton" HD gehuurd via Proximus TV.
Jammer genoeg speelt de film wel af, maar dan zonder geluid.
Ondanks het herstarten van het toestel is het geluid nog steeds niet aanwezig.
Het geluid werkt wel perfect want ik zit nu naar "stukken van mensen" te kijken en dit werkt wel perfect.

Enige oplossing?

Mvg, Cedric
icon

Beste antwoord door Bram 4 februari 2016, 13:10

Best even kijken of Dolby geluid komende van de decoder goed wordt behandeld door je binnenhuisinstallatie...

Kan je eens de decoder rechtstreeks aansluiten op je tv (via HDMI kabel) en het geluid op dolby laten staan? Op die manier wordt het dolby geluid van de decoder rechtstreeks naar de tv gestuurd.
- Indien dit werkt, betekent dit dat de decoder geluid uitstuurt & heeft het met je setup te maken.
- indien er op deze manier nog steeds geen geluid is, is er allicht iets mis het het dolby-geluidsspoor van de film. In dat geval bel je best even. Wij kijken dan de film in kwestie na en kunnen je geld terugbetalen.
Bekijk origineel

14 reacties

Ik heb trouwens een homecinema op de tv aangesloten, met de decoder ingesteld op dolby.
Trailer speelt wel met geluid, film zelf niet.
Nu heb ik de audio instelling naar stereo gezet en nu werkt de film wel MET geluid..
Iemand die dit kan uitleggen?

Beste,

Ik heb zonet een film "straight outta compton" HD gehuurd via Proximus TV.
Jammer genoeg speelt de film wel af, maar dan zonder geluid.
Ondanks het herstarten van het toestel is het geluid nog steeds niet aanwezig.
Het geluid werkt wel perfect want ik zit nu naar "stukken van mensen" te kijken en dit werkt wel perfect.

Enige oplossing?

Mvg, Cedric
Hier heb ik wat uitleg gevonden, klik hier

en lees ook deze uitleg eens : decoder geluidsinstelling
Reputatie 2
Badge +1
Als het geluid voor de rest wel werkt, vermoedelijk gewoon een probleempje met de film zelf.
Even bellen met Proximus om te checken / crediteren.
Axs, maar hij zegt dat het wel werkt in stereo dus zou de reden niet zijn zoals staat in de link hier juist boven ?
Reputatie 6
Badge +4
Best even kijken of Dolby geluid komende van de decoder goed wordt behandeld door je binnenhuisinstallatie...

Kan je eens de decoder rechtstreeks aansluiten op je tv (via HDMI kabel) en het geluid op dolby laten staan? Op die manier wordt het dolby geluid van de decoder rechtstreeks naar de tv gestuurd.
- Indien dit werkt, betekent dit dat de decoder geluid uitstuurt & heeft het met je setup te maken.
- indien er op deze manier nog steeds geen geluid is, is er allicht iets mis het het dolby-geluidsspoor van de film. In dat geval bel je best even. Wij kijken dan de film in kwestie na en kunnen je geld terugbetalen.
IK heb momenteel zelfde probleem bij het bekijken van John Wick 2.
Gister "Return Of Xander Cage bekeken in HD en geen probleem, wil ik hetzelfde doen met John Wick 2 heb ik geen geluid en was ik noodgedwongen om die dan via SD te bekijken. Dit kwam van weliswaar van mijn "kadofilms" maar zo ben ik ook maar weer een film kwijt.
Dit stelt mij toch enorm teleur
mvg
Sven
Badge +4
Dag Svenne, kan je even controleren of je de audio settings in de decoder op dobly hebt geplaast?

Menu -> instellingen -> systeem -> audio -> geluid op stereo plaatsen. Want indien het op dolby staat is het normaal dat het niet gaat werken als je geen speciale instalatie hier voor hebt.
wel vreemd dat de ene HD film het wel doet en de andere niet.
ik ben nu hoe dan ook een kadofilm kwijt daar ik van HD naar SD moest overgaan omdat ik persé deze film wilde zien.

och ja, typisch zeker
Badge +4
Sommige films ondersteunen geen dolby en dan zal je dit probleem niet hebben. Maar als je en film kiest die ook dolby heeft en je hebt de instellingen dan aangepast of het geluid via dolby te doen zal deze dan ook problemen geven.
gelieve dat er dan bij te zetten aub.
film verkakt zo. Al goed dat ik niet moest betalen anders was ik al lang weg van Belgacom omdat ik zelfde al es gehad heb.
vind ik niet kunnen dat ene wel en andere niet. Idealiter zou het moeten zijn OF alles OF niks. Maar nie beide en dan maar hopen dat de persoon aan de andere kant telkens hij een film wil zien ZELF alles telke malen moet zien in te stellen en zo hopen dat hij mss na enige tijd toch een film kan zien.
wat als dit met kids voorvalt? moeten die dat ook kunnen?

teleurgesteld
Badge +4
Normaal maakt het niet uit. Indien en gebruiker van en doly systeem dolby heeft ingesteld staan zal het werken of de film of dolby staat of niet.

Indien je de decoder op dolby plaatst terwijl je zelf niet zo en systeem hebt dan veroorzaak je zelf dit probleem.

Wij hebben 1 credit terug geplaatst maar gelieven in je instellingen de dolby uit te zetten of en dolby systeem te gebruiken.
Ik denk dat de decoder normaal toch in stereo staat als je deze instelling niet zelf veranderd hebt, zelf al heb je een geluidsinstallatie aangesloten die dolby ondersteunt dan nog kan het zijn dat je de decoder op stereo moet zetten of anders heb je toch nog geluidsproblemen ondervinden bij bepaalde programma's.
Reputatie 4
Badge +1
Soms moet je ook op je home cinema set audio in aanpassen coax,optical in,PCM,AUX zodat toch het geluid wordt doorgegeven naar je boxen, tenminste wanneer je zo de decoder hebt verbonden met je cinema set. Normaal gezien wanneer je je cinemaset hebt aangesloten op een HDMI ARC poort zou het geluid automatisch moeten doorgestuurd worden naar je cinema set. Indien je geen cinemaset hebt laat zoals reeds eerder gezegd werd audio op stereo staan. Sommige TV hebben wel virtual surround. Dat je zou kunnen inschakelen maar garantie of het gaat werken met je decoder audio in te stellen op dolby digital heb je niet.
ik laat de decoder op stereo staan want af en toe had ik geen klank op TV bij bepaalde uitzendingen (heb toch geen aangesloten geluidsinstallatie)

FYI:
http://bgctv.skynetblogs.be#V5-Decoder-audio-aansluiting
http://bgctv.skynetblogs.be#decodergeluidsinstellingen

Reageer