Geen factuur...

  • 22 August 2012
  • 8 reacties
  • 239 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Mijn zus heeft nu al enkele maanden een starter pack met telefoon, internet en TV. Na 3 maanden heeft ze nog altijd geen factuur ontvangen. Ze heeft al 2x gebeld naar de support : volgens de 1e meneer (een week geleden) ging de factuur toekomen, volgende de 2e (die ze vandaag gebeld heeft) zijn de facturen geblokkeerd in het systeem (waar hebben we dat al nog gehoord) en kan hij niet zeggen wanneer ze zouden toekomen. Hij heeft voorgesteld dat ze "voorschotten" zou betalen, maar dat heeft ze geweigerd (geen factuur, is geen geld : wat ook logisch is).

Mijn zus heeft geen goesting om dit forum te gebruiken, maar ze vraagt wel hoe ze EVA (altijd vreemd als deze geregeld mannelijk blijkt te zijn...) schriftelijk (lees via email) kan bereiken. Als het over facturen gaat, wil ze dergelijke zaken zwart op wit geregeld zien, zodat er geen misverstanden kunnen gebeuren langs beide zijden.

EVA : wanneer komt er hier eigenlijk eindelijk een email-adres om dergelijke zaken te regelen ? Ik zie die vraag hier steeds vaker de kop opsteken...

Het begint tijd te worden dat jullie eens een tele-COMMUNICATIE-bedrijf worden !!! E-mail bestaat al een tijdje, zunne.

En begin ook niet over de facturen in de e-services : haar vroegere facturen (ze is al bij Belgacom van voor dat pack) staan daar allemaal vermeld, tot het begin van dat pack...

En EVA : Mijn zus vraagt een schriftelijk communicatiemiddel zonder een forum, postduif of telefoon. Die telefoon heeft ze al 2x gebruikt, en blijkt niet veel op te leveren, de postduif is te traag en dit forum wil ze niet.

Als jullie die facturen betaalt willen zien, is het nu verder aan jullie...

8 reacties

Inderdaad de meeste mensen willen een e-mail adres wat zeker begrijpelijk is en het bestaat trouwens,

't is al een paar keer op het forum vernoemd geweest namelijk:

eva.nl@belgacom.be

Het staat echter niet vermeld op de Site, omdat BGC liever via Eva van BGC communiceert langs het forum om blijkbaar !

Daarvan blijven natuurlijk ook bewijzen achter zoals die ook in je e-mail client terecht komen, komen ze hier dan in je Berichten "Postvak in "op het forum terecht

Dus tot daar toe zou ik zeggen 't is ongeveer het zelfde, maar grote MAAR wat ik mij nu afvraag is de bewijskracht van een e-mail in hoever is die wettelijk aanvaardbaar ?

Je kan gemakkelijk een tekst aanpassen van een mail die binnekomt en die door sturen naar iemand om het als bewijs te laten gelden zeg maar bvb naar een advokaat

Dus veronderstel ik dat die niet zoveel waarde heeft en ben je bijna altijd verplicht een aangetekende brief te sturen als je echt iets wetelijks in handen wil hebben.

Dit is mijn bescheiden mening hierover!

Maar ik ben zeker ook voorstander voor een e-mail boven een privé bericht aan EVA van BGC of anders gezegd waarom beide niet want dan heeft ieder de keuze.


groetjes, Elsa

Op de BGC site onder "contacteer ons" staat er zelfs geen melding van de mogelijkheid "EVA van BGC"

En dit is toch het eerste wat men zoekt op een site als men iemand wil contacteren.

Dus iemand die het forum niet kent heeft zelf die mogellijkheid ook al niet!

Elsa

correctie: Wel als je een item kiest uit "meest gekozen antwoorden" dan vind je Eva terug !

Dus eigenlijk wel min of meer weggestopt.
Reputatie 1
Badge
Een email heeft weldegelijk bewijskracht. Een bestelling of opdrachtsbevestiging die een bedrijf per email verstuurt/ontvangt mag weldegelijk rechtsgeldig genoemd worden.

Je kan dat inderdaad aanpassen als je die email doorstuurt, maar wat in je outlook staat in Postvak IN of VERZONDEN ITEMS is een pak moeilijker aan te passen...

Zo ver hoef je het trouwens niet te zoeken : mijn zus wil als het over facturen gaat, gewoon die zaken zoveel mogelijk zwart op wit, zodat er geen misverstanden over kunnen bestaan. Telefonisch heb je helemaal geen bewijs. Als je belt naar de support van Belgacom, hoe ga je later bewijzen waarover dat gesprek ging, als er later problemen opduiken ? Met een email is dat allemaal makkelijker.

Mijn zus heeft nog nooit een forum gebruikt, dus ik denk niet dat ze daar snel zal mee beginnen. E-mails gebruikt ze dagelijks...

Nu : als ze de vraag stelt, zal ik dit email-adres aan haar doorspelen...

Groeten,

Patrick
Ok Patrick, ik dacht dat dit niet als wettelijk bewijs kon gebruikt worden omdat om de eenvoudige reden ook niks ondertekend wordt met een handtekening, maar je zal wel gelijk hebben.

Waarom ik eigenlijk nog meer twijfelde aan een e-mail zijn bewijskracht is de namelijk de volgende, omdat er onlangs iets in de pers verschenen is omtrent een proefproject dat er opgestart is in Antwerpen zodat je voor alle papperassen niet meer naar de gemeente moet gaan maar er komt dan wel heel wat meer bij kijken met en versleuteling met o.a een IRQ code of zoiets enz... dus daar telt een gewone mail niet als wettelijk bewijs, vandaar mijn twijfel.

Maar gelijk je zegt het is zeker beter iets op mail dan een telefoongesprek of je moet het gesprek opnemen natuurlijk, maar wie begint daaraan hé ;-)

Groetjes,

Elsa
Reputatie 1
Badge
Er bestaan ook manieren om bv. een word-document digitaal te ondertekenen (als het echt belangrijk is), maar het simpelste is nog altijd een pdf'je aanmaken met een wachtwoord, zodat het niet gewijzigd kan worden.

Nu : de bewijskracht van een email heeft wel zijn beperkingen (t'is geen beëdigd aangetekend schrijven), maar veelal wordt het toch aanvaard. Je hebt zo nog van die voorbeelden. Een mondeling contract is evengoed bindend, maar dan heb ik toch nog veel liever een e-mail 😉.

Iedereen zal wel bv. tax-on-web kennen, waar je het zaakje versleuteld via een token, of je identiteitskaart (als je zo'n kaartlezer hebt). Ik vermoed dat men bij dat proefproject ook wel via je identiteitskaart zal aanloggen. Daar dient dat normaal ook voor...

Die IQR-codes zijn die vierkante gespikkelde vlakjes die je steeds vaker op reclamefolders of websites tegenkomt, en die je kan inscannen met een smartphone. Dan ga je daarmee bv. rechtstreeks naar een website die daarover gaat.
ja en blijkbaar zijn de notarissen daar niet mee opgeschept want er zou scan apparatuur moeten aangekocht worden als ze zo een document via e-mail van iemand doorgestuurd zullen krijgen om de echtheid te checken en om vervalsing tegen te gaan.

In ieder geval bij de notaris is een gewone e-mail zeker geen wtteliijk bewijsmateriaal maar nu ben ik stillekes aan het afwijken,

namelijk dat BGC zijn e-mail adres zou moeten publiceren onder " ons contacteren " want daar ging het eigenlijk om hé.

Elsa
Reputatie 1
Badge
Dat is 100% juist, maar ik heb de indruk dat EVA vreest voor haar vingernagels van al dat tikwerk. T'is wat stil van haar kant... 😉.
Badge
't ja verlof hé Patrick V

muisje

Reageer