Geen draadloze verbinding en WIFI lampje brandt niet

  • 8 June 2012
  • 7 reacties
  • 1010 Bekeken

Hallo,

Zoals je kan lezen werkt mijn draadloze verbinding niet meer en het wifi lampje op de modem (b-box2) brandt ook niet.

Hij werkte prima totdat ik de stekker eens had uitgetrokken.

Bij Wireless settings is alles normaal, wireless is enabled en mijn beveiliging is ook dezelfde.

Wat mij wel opvalt bij wireless network setup is dat ik geen MAC adress heb. Momenteel staat alles op nul. Zou dit er iets mee te maken hebben.

Ik heb nog niet gevonden waar ik het mac adress dat op de modem staat kan ingeven.

Iemand een idee?

Alvast bedankt.

7 reacties

probeer eens een factory reset van de modem volgens onderstaande procedure:

Restore to default configuration: (Bbox2 factory reset)


♦ Ofwel een Hardwarematige Reset

knopje in gaatje onderaan bbox2 met puntig voorwerp 20-tal seconden indrukken.

♦ Ofwel een softwarematige Reset
Open de BBOX Menu via de de browser
door http://192.168.1.1" target="_blank en volg de onderstaande procedure.

⇒ Menu: Advanced Settings
⇒ ⇒ Menu: Maintenance
⇒ ⇒ ⇒ click on " Restore to default configuration "
de wireless instellingen gaan verloren, dus die moet je sowieso nadien terug ingeven
indien dit niet helpt contact opnemen met de 0800 22 800
mvg
Je hebt toch niet per toeval je wifi uitgezet he op je bbox2 ?

groetjes,

Elsa
Ik heb al zowel een hardwarematige als softwarematige reset gedaan, maar het haalt niets uit.
Hieronder heb ik van ricy's blog ( http://bgctv.skynetblogs.be/#betekenislampjesbbox ) de bbox lampjes gekopieerd:



Dus na de factoryreset v/d modem brand het omcirkelde lampje nog altijd niet dus ?

Als je naar de webinterface van je bbowx surft => http://192.168.1.1 >> Advanced >> Wireless

Staat er aangeduid wireless enabled ? (zie hieronder)

Wireless


















  • Wireless network service (802.11g)





















Wireless network service is currently:Enabled
You could Deactivate your Wireless WLAN service by clicking the Deactivate button.





wifi kaartje in de bbox zal defect zijn, zoals gezegd contact nemen met de 0800 22 800 - je zal dan omruilnummer krijgen & een nieuwe kunnen afhalen in belgacom center

mvg
ja zal niet veel anders op zitten zeker, maar zo vlug geef ik het niet op hé xenne dat weetje wel ;-))
Beste Ben,


indien je de B-Box reeds gereset hebt en het wifi-lampje brandt nog steeds niet, zal je inderdaad contact moeten opnemen met 0800/22800. Daar kan men u een dossiernummer geven om de modem onder garantie om te ruilen.


Mvg

Eva van Belgacom

Reageer