Vraag

Garantie toestel

  • 12 January 2016
  • 0 reacties
  • 967 Bekeken

Geachte,

Op 13 februari 2015 werd via een promotie de smartphone ACER Liquid E600 aangekocht in een Proximus verkooppunt in Gent (Proximus Center Gent Kouter) voor de prijs van 79.99 EUR. De garantie op het toestel strekt tot 13/02/2017. Eind september doet zich voor het eerst een storing voor op de gsm: zonder aanleiding (de gsm lag, net opgeladen, op tafel) valt hij uit. Het toestel valt niet meer aan de praat te krijgen en ik breng het dan ook binnen in het dichtsbijzijnde proximus center (Proximus Center Ieper, 3/09/2015). Een maand later kreeg ik mijn toestel hersteld terug. Na enkele weken bleek echter dat de storing niet was opgelost, daar mijn gsm opnieuw uitviel en niet kon worden ingeschakeld. Ik bracht het toestel dus voor de tweede maal binnen in hetzelfde center (Proximus Center Ieper, 7/12/2015). Na daar nogal onvriendelijk onthaald te worden, werd mijn toestel opnieuw opgestuurd. Enkele weken later kreeg ik echter te horen dat het toestel niet onder garantie valt, met het voorstel om ofwel 118 EUR te betalen om het toestel hersteld terug te krijgen, ofwel 67 EUR om het onhersteld teruggestuurd te krijgen, ofwel mijn toestel af te staan. Ik antwoordde niet meteen, maar mailde verschillende keren ter verduidelijking van omstandigheden en om mijn protest te uiten. Ik ga niet akkoord met ook maar een van de opties, daar mijn toestel onder garantie zou moeten vallen, zoals dat het de eerste keer deed. De gsm werd beheerd zoals een goede huisvader dat doet en vertoonde absoluut geen schade toen deze werd ingeleverd. Het toestel was amper enkele weken opnieuw in gebruik na de laatste reparatie en werd daarbij steeds veilig opgeborgen in een hoes (ik wilde extra voorzichtig zijn). De klacht kan dan ook niet worden geweten aan niet-correct gebruik.

Zoals in de wet van 1 september 2004 "betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen" (verschenen in het Belgisch Staatsblad op 21 september 2004) vermeld, mag ik van u dan ook verlangen dat aan de garantievoorwaarden wordt voldaan en een kosteloze herstelling van het toestel of een kosteloze vervanging van het goed te verzekeren. Indien dit niet het geval is, eis ik een terugbetaling van het toestel (de volledige 79.99 EUR).

Wanneer ik hier geen duidelijkheid krijg en mijn garantie niet wordt gewaarborgd, contacteer ik testaankoop (waar ik zo toevallig lid van ben), en ga ik naderhand bij een advocaat ten rade om gebruik te maken van artikel 4 van de wet op de consumentenkoop.

Toestel:
Ref: 051-1433808-47 0012
RMA-nummer:
iRMASBGC13144279
Klachtnummer:
1844095

0 reacties

Geen reactie

Reageer