'Garantie Acer'

  • 6 August 2013
  • 3 reacties
  • 201 Bekeken


Ik ben deze ochtend naar een belgacom winkel gegaan, aangezien er problemen waren met mijn gsm. (Het was namelijk niet meer mogelijk om bestanden te verwijderen van het intern geheugen, zelfs niet nadat ik mijn gsm terug in fabrieksinstellingen zette. De gedelete files waren zogezegd succesvol verwijderd maar wanner je reboot staat alles terug).


Ik wil dus beroep doen op mijn 2 jaar geratie die ik verkregen heb bij het koopcontract dat ik met BELGACOM ben aangegaan. In de winkel zeggen ze echter tegen mij dat acer niet meer met hen samenwerkt en dat ik maar bij hen ten rade moet gaan. Voor mij is ACER een derde partij waarmee ik niets te maken heb. En dan vermelde de verkoopster er nog bij wanneer acer niet meer met hen wil samenwerken ik bij hen moet gaan want zo is de 'wet'. (die waarschijnlijk ad hoc werd uitgvonden.)


Ik heb burgerlijk recht op school en ben niet achterlijk ik weet dat belgacom mij 2 jaar garentie moet verlenen. Dat zij zelf niet overeen komen met acer is niet mijn probleem.

3 reacties

Beste,

Voor de aftersales procedure van ACER-toestellen dient de klant contact op te nemen met Acer
zelf op het nummer +32 24
0018 56https://#.
Zij regelen de afhaling van het toestel. Alle garantie afspraken zijn natuurlijk afhankelijk aan de fabrikant. De rest van de merken kunnen in de verkooppunten geregeld worden.

Mvg
Eva
Reputatie 7
Badge +1


Wie geeft de garantie? De verkoper of de fabrikant/lokale importeur of vertegenwoordiger? Je moet ook best online registreren met het serienummer. Bij Medion producten, die via Aldi verkocht worden (maar ook online). Problemen met apparaten binnen de garantieperiode (bij Medion meestal 3 jaar) moeten sowieso via telefonisch contact, of nog beter via de website en het voorziene standaard mailformulier gemeld worden. Na eerst wat suggesties via een bevestigingsmail, kan je dan het apparaat via een Kialapunt naar hen opsturen (je krijgt een verzendetiket in PDF doorgemaild). De herstelling wordt in mijn ervaring correct uitgevoerd en het apparaat wordt dan hersteld teruggestuurd. Nadeel is, dat je het niet bij de winkel van aankoop kunt binnengeven. Problemen met software zijn altijd 'tricky', want verkeerde behandeling of gebruik loert altijd om de hoek...

Reputatie 7
Badge +1


Wie geeft de garantie? De verkoper of de fabrikant/lokale importeur of vertegenwoordiger? Je moet ook best online registreren met het serienummer. Bij Medion producten bv., die via Aldi verkocht worden (maar ook online). Problemen met apparaten binnen de garantieperiode (bij Medion meestal 3 jaar) moeten sowieso via telefonisch contact, of nog beter via de website en het voorziene standaard mailformulier gemeld worden. Na eerst wat suggesties via een bevestigingsmail, kan je dan het apparaat via een Kialapunt naar hen opsturen (je krijgt een verzendetiket in PDF doorgemaild). De herstelling wordt in mijn ervaring correct uitgevoerd en het apparaat wordt dan hersteld teruggestuurd. Nadeel is, dat je het niet bij de winkel van aankoop kunt binnengeven. Problemen met software zijn altijd 'tricky', want verkeerde behandeling of gebruik loert altijd om de hoek...maar ook bij HP, Canon, Sony, Samsung, en andere kan je best je product registreren.

Reageer