frustratie(s) bij netwerkopnames


/files/0320003634/Naamloos-1kopie.jpg 351x49

108 reacties

xenne zegt: Deze problemen zijn niet gelinkt aan de nieuwe menu’s, maar wel aan netwerkopname (SD of HD) en misschien ook aan type decoder (V3).

Met V4 zijn er ook problemen met doorspoelen met nPVR maar of het even erg is dan bij V3 dat is een andere kwestie!
Sedert 1 december 2010 kunnen we opnemen via nPVR. Ik heb daar sindsdien regelmatig tot veel gebruik van gemaakt. Tot vorige week heb ik altijd alle opnamen kunnen bekijken.

De afgelopen week heb ik (drie !) opnames NIET kunnen bekijken. Ze kregen telkens dezelfde mededeling als bij Xenne :

geselecteerd onderwerp is tijdelijk niet beschikbaar

Dat het niet om een tijdelijk probleem ging was duidelijk : op hetzelfde moment kon ik wel een andere opname uit nPVR opvragen en bekijken. Voor die drie opnames heb ik verschillende uren en dagen geprobeerd, maar ik kon ze NOOIT bekijken. Ik heb ze dan maar gewist.

Voor alle duidelijkheid : het heeft NIKS met de nieuwe update te maken, want die heb ik al vier weken geleden gehad, en dze problemen met nPVR zijn pas vorig weekend opgedoken.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb die tekst gisteren ook gekregen toen ik naar Reyers Laat (HD en 30d) van eergisteren wou kijken. Maar blijkbaar was het écht wel tijdelijk, want in de late avond bleek de opname toch nog beschikbaar te zijn op de server en hebben we er nog kunnen naar kijken. Bij mij was het de eerste keer dat het gebeurde. Hebben jullie een tijdje later (of 's anderendaags) nog eens geprobeerd ? Bij mij lukte dat dus wel.

Dat probleem met doorspoelen van netwerkopnames is inderdaad een probleem soms (niet altijd). Is bv. erger als er tegelijk een PVR opname in HD bezig is en je nPVR opname er ook een in HD is. Zal dus wel een streamingprobleem zijn en niet de decoder. Dat stilstaand beeld en geluid kan meestal wel opgelost worden als jer een paar keer op de pauze en play toets duwt tot het terug doorloopt en dan weer op de forward.

Xenne, overreactie van de decoder op bediening van de afstandsbediening ligt soms aan verzwakkende batterijen heb ik een paar maanden geleden eens vastgesteld toen alles verder versprong dan ik bedoelde. Maar niet altijd denk ik. Soms springt hij in PVR nog een hele tijd van opgenomen naar manueel i.p.v. naar gepland. Weet ook niet noe dat komt.
beste sinjoor71

ik probeer al enkele dagen naar die bewuste opname te kijken, voorlopig zonder succes. ik vrees het ergste....

andere opnames gaves soms ook die fout, maar die waren later dan wél te bekijken, of na een reset van de decoder...

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Xenne: misschien lag het ook aan het feit dat ik keek na middernacht toen er minder gebruikers op het net waren.....maar toch zouden die nPVR-opnames wel degelijk beschikbaar moeten blijven, want nPVR was hun vlaggeschip geworden, en zeker nu programmeren op afstand erbij gekomen is. Anders heeft het allemaal geen zin en is het "gebakken lucht" of "een lege doos" zelfs als het maar af en toe is. ;)
tsja, ik heb reeds op alle mogelijke momenten geprobeerd, 's morgens/'s avonds & 's nachts- maar krijg ze niet te zien....

als ze dergelijke service aanbieden zou hij inderdaad nooit mogen falen. kan zeer gevoelig liggen dat klanten hun favoriete serie/match/film missen op die manier

mvg
Beste xenne en JVD,


deze problemen met nPVR-opnames zijn momenteel in onderzoek en we hopen hier natuurlijk zo snel mogelijk een oplossing voor te leveren.

Zoals sinjoor71 meldt, kan het om een tijdelijk probleem gaan met het bekijken van de nPVR-opname. Op een ander tijdstip proberen, kan wel werken maar is geen garantie. Onze excuses hiervoor.


Eventueel modem en decoder eens herstarten kan ook soms een oplossing geven.


Mvg

Eva van Belgacom
okay Eva, bedankt voor de snelle reactie.

ik wacht de onderzoeken af en hoop op beterschap.

mvg
de laatste dagen iets minder frustraties opgelopen met de netwerkopnames .... misschien wel dankzij het zomerweer... maar vanavond toch weer een nieuw type frustratie opgelopen, met name:

bij het bekijken van een (SD) netwerkopname begon het beeld te haperen, klank te schokken en uiteindelijk werd het beeld volledig zwart en was er geen leven meer te krijgen in de decoder. enkel een reset van de decoder kon nog soelaas brengen, eerste keer dat ik dit voorhad...

probleem van decoder die traag gaat reageren op afstandsbediening al paar dagen niet meer gehad, maar nu dus weer iets anders

mvg
Reputatie 2
Badge
" Op een ander tijdstip proberen, kan wel werken"

Dat klinkt als een capaciteitsprobleem...

Ik heb al een paar keer gehad dat it op de browser de melding kreeg "prog gaat opgnomen worden" maar helaas achteraf geen opname te vinden.
ik heb de bewuste nPVR opname van gisterenavond nog eens geladen, de opname haperde op hetzelfde moment, maar ditmaal is de decoder niet gecrasht en laatste deel van de opname verliep zelfs zonder storing.

wat betreft de Komen Eten-opname van 12/05 die geeft nog steeds geselecteerd onderwerp is tijdelijk niet beschikbaar

Ik heb al een paar keer gehad dat it op de browser de melding kreeg "prog gaat opgnomen worden" maar helaas achteraf geen opname te vinden.

gaat het hier over opnames op afstand? ik zie mijn opnames op afstand ook maar na een reset van de decoder, meer info in dit topic:

https:///posts/67094106b4

mvg

Gisteravond kon ik van 7 opnames die ik aanklikte er slechts 2 (TWEE !) - bekijken. Bij de 5 andere kreeg ik de reeds bekende mededeling : GESELECTEERDE OPNAME IS TIJDELIJK NIET BESCHIKBAAR !

Rekening houden met andere problemen op nPVR-opnames (welke ik en andere in een ander topic reeds vermelden) is het bijna onmogelijk om nog opnames te maken op de server en weer alles op je eigen decoder op te nemen. En dus kun je "opname vanop afstand' ook maar laten, want behalve de problemen met nPVR-opnames, moet je telkens de stekker uit je decoder trekken om de opnames op je lijst te kunnen terugvinden en met heel veel geluk daarna te kunnen bekijken.

Vremd toch : sedert 1 december vorig jaar is het systeem in werking en tot een dikke maand geleden ging het perfect. De opnames die gemaakt zijn na de update geven problemen.

beste JVD

bedankt voor uw post, ik ben ergens blij dat ik niet de enige ben met dergelijke frustraties bij netwerkopnames. 't is inderdaad een feit dat de problemen met netwerkopnames begonnen zijn op moment van de nieuwe menu's / opname op afstand

Eva maakte reeds melding dat ze op de hoogte zijn van de problemen en dat er een onderzoek lopende is, ik hoop dan ook op beterschap

wat betreft het moeten resetten van decoder om de opnames op afstand te zien, dit moet ik ook telkens doen... terwijl het de eerste weken perfect liep. nu ik lees dat ik niet de enige ben is er misschien toch meer aan de hand dan een slechte verbinding ts. decoder en modem zoals Eva in het bewuste topic liet weten

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb tot hiertoe alle netwerkopnames die de bemerking "tijdelijk niet beschikbaar" kregen toch kunnen bekijken. Wél stel ik vast dat het soms niet mogelijk is een voor nPVR toegelaten programma, dat overlapt met een reeds voor PVR gepland programma, in te plannen met 30d. Er komt dan een bericht op dat er een conflict is met het reeds voor PVR gepland programma...en je moet dan kiezen welk van de 2 je wilt behouden. Dus eigenlijk zoals het vroeger was voordat netwerkopnames mogelijk waren. Duidt dit dan toch op capaciteitsproblemen ??? Het was met een Telefacts van volgende week (16/6) die overlapte met een seriegeplande Villa Vanthilt. Het is me de laatste tijd al verschillende keren overkomen. Ik zal het in de loop van de week nog eens proberen om te zien of het dan wél lukt.

Het was wél zo ongeveer op het tijdstip dat de namiddagupdate vande TV-gids moest gebeuren....misschien gaat het straks weer wel....
een frustratie die er mij wel lijkt uit te zijn is dat probleem dat de decoder met vertraging reageert op de afstandsbediening.

maar in de plaats daarvan heb ik nu dat opnames op afstand pas op decoder verschijnen na reset.

zou het éne wat met het andere te maken hebben? zou best eens kunnen lijkt me want voor die netwerkopname-info moet de decoder continu informatie opvragen

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Xenne, ik weet zeker dat in het begin, toen ze met opname op afstand startten, de geplande opnames "onmiddellijk" ook in de planningslijst van de decoder stonden. Die fouten zijn er daarna allemaal ingeslopen...misschien inderdaad wel omdat het zoveel succes heeft, en de servers dus overbelast zijn. Dit hoort vlgs. mij in dezeflde categorie thuis als die problemen met nPVR opnames . Had het vandaag weer zitten. Ik wilde nog naar een nPVR opname verder kijken van 4/6 (vrouwenfinale Roland Garros) en ik kreeg weer de melding dat er een fout ingeslopen was. Een paar uur later ging dat dan weer wel. Dat wijst toch duidelijk op een serverprobleem denk ik. nPVR ook het slachtoffer van zijn succes ? ik denk van wel....Als je er later dan toch kunt naar kijken, kan ik er nog mee leven, maar als je die opnames definitief niet meer kunt bekijken, is dat niet om mee te lachen.
Reputatie 7
Badge +1
Vanavond kreeg ik weer een bericht: "service tijdelijk niet beschikbaar" toen ik het laatste stuk wou bekijken.......

Die netwerkopnames, daar vlot toch iets niet goed.
Yep, hier hetzelfde. 'de service is tijdelijk onbeschikbaar'.

Eigenlijk ben ik heel tevreden van alle Belgacom producten, met uitzondering van Belgacom TV. Deze heeft al zo veel problemen gegeven dat ik m'n kabel abo voorlopig nog niet opzeg.

Ondertussen heb ik geprobeerd de opgenomen Wallander van afgelopen zaterdag op te starten. Wil ook niet werken: 'even geduld...' is de melding. Staat er al zeker 5 minuten.

Ha, een nieuwe melding: 'geselecteerd onderwerp is tijdelijk niet beschikbaar'.

Dit alles geeft me het idee dat Belgacom TV, op z'n best, net in Beta geraakt is.
Reputatie 7
Badge +1
Later op de avond kon ik dan toch verderkijken tot het einde. Dus totnogtoe ging er bij mij nog niks verloren. 't is alleen wat vervelend dat je niet kunt kijken als je er zin in hebt. Meestal werkt het echter wel. Sedert nPVR mogelijk is (was dat niet half december 1010?), heb ik nog amper iets met mijn DVD-HDD-recorders opgenomen. Die hangen bij mij nl. ook nog aan de antenne van de analoge kabel. Ik heb dab ook al overwogen om de analoge kabel op te zeggen, maar ik aarzel ook nog even zolang de bugs nog duren. Al valt het allemaal best nog mee. Toen ik met Belgacom TV startte (september 2009) werkte alles nog veel trager, en kon je maar alleen live kijken en tegelijk een programma opnemen op de decoder. Ik kon toen gelukkig al direct HD kijken en opnemen tegelijk.

Sedertdien is het al veel verbeterd, en met de nieuwe interface kan je sneller door de functies gaan en vooral, beeld en geluid valt niet weg als je iets in HD aan het opnemen bent op de decoder terwijl je op een HD zender staat en op de PVR knop drukt om je opnames te overlopen. Met de nieuwe interface verloopt dat nu probleemloos terwijl beeld en geluid doorloopt.
Gisterenavond wou ik een opgenomen film bekijken via npvr en wat raad je? idd,ik kreeg weer de melding dat het niet mogelijk was om te kijken en dit na 30 minuten bekijken van de film,echt wel frustrerend als je al een stuk hebt kunnen zien van een film,ik heb hem dan ook maar gewist want na 5 a 6 pogingen lukte het nog steeds niet.

WANNEER GERAAKT DIT PROBLEEM NU EINDELIJK EEN OPGELOST??????????
Badge
Gisterenavond wilde ik ook een eerder nPVR opgenomen programma bekijken,en ik kreeg ook dezelfde melding.

Na een reset (decoder off/on) kon ik alles terug vlot bekijken.

N.B : het probleem was dus wel enkel en alleen bij de nPVR opnames.
Reputatie 7
Badge +1
Deze middag nog een netwerkopname van 5/6 proberen bekijken; lukte eerst niet want "tijdelijik niet beschikbaar". Bij een 2e poging ging het wél, maar doorspoelen kon, maar max. 4x. Dus het komt wel door, maar niet zoals het eigenlijk hoort. En het ligt vlgs. mij niet aan de decoder, want al de rest werkt prima.
Gisteravond weeral hetzelfde probleem. Ik heb dan maar naar de technische dienst gebeld. Een vriendelijke heer heeft direct een mail gestuurd naar de "expert" en tijdens het gesprek reageerde die al terug. Het probleem was reeds door verschillende maar toch door te weinig mensen gemeld. Toch werd mij beloofd om er nu eens eindelijk werk van te maken en te gaan nakijken waar het probleem nu echt zit.

Blijkbazar wordt het de laatste weken alleen maar erger (zeker bij mij), maar als ik de reacties op dit topic zie de laatste dagen, dan is het blijkbaar op veel plaatsen aan het verergeren.


Reputatie 7
Badge +1
Wat heet " te weinig mensen"....? Verstomd
Badge
Als ik deze berichten hier lees is dit ook een goede manier om een v4 te krijgen.Maar uk denk dat dat zo maar niet lukken.Ik zegniet dat julie liegen maaralles word wel eerst gecontroleerd aan die decorders.

Reageer